وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بازی ‌های رایانه‌ای تصمیم گیری را تسریع می‌كنند!

بازی ‌های رایانه‌ای تصمیم گیری را تسریع می‌كنند!
 دانشمندان دانشگاه روچستر دریافته‌اند انجام بازی‌های رایانه‌ای سریع و اكشن، تصمیم‌گیری سریع و درست را به كاربران آموزش می‌دهد.
به گزارش ایرنا و به نقل از ساینس دیلی، محققان دریافته‌اند كه بازیكنان بازی‌های رایانه‌ای، حساسیت بیشتری به گردش در اطراف دارند و این امر نه تنها موجب بهبود روند بازی رایانه‌ای می‌شود، بلكه مهارت‌های عمومی را ـ كه به آنها كمك می‌كند فعالیت‌های روزانه‌ای مانند رانندگی، انجام چند كار با هم، دنبال كردن خودروی دوستان در خیابان‌ها و سفر در شهر ـ بهتر انجام دهند.

آنها ده‌ها جوان 18 تا 25 ساله‌ای را كه به‌طور معمول پای بازی رایانه‌ای نمی‌نشستند مورد بررسی قرار دادند. یك گروه به مدت 50 ساعت به بازی رایانه‌ای كه نیازمند سرعت عمل زیاد بود پرداختند و گروه دیگر مدت 50 ساعت به بازی‌های با حركت كند پرداختند كه نیازی به سرعت عمل نداشت.پس از این دوره آموزشی از تمامی كاربران خواسته شد در كارهای متعددی كه توسط پژوهشگران طراحی شده بود تصمیم‌گیری كنند.

 
محققان در این كارها از شركت‌كنندگان خواستند با تماشای صفحه نمایشگر آنچه را كه روی می‌دهد تجزیه و تحلیل كنند و در كوتاه‌ترین زمان ممكن به سوالات ساده‌ای مانند این‌كه نقاط متحرك در صفحه به طور میانگین به سمت راست یا چپ در حركت بودند پاسخ دهند.
 
بازیكنان بازی‌های رایانه‌ای سریع تا 25 درصد سریع‌تر از گروه بازیكنان بازی‌های رایانه‌ای راهبردی به نتیجه رسیده و پاسخ صحیح بیشتری به سوالات دادند.
به گفته این پژوهشگران، بازی‌های رایانه‌ای شیوه‌های آموزشی مطلوبی برای افزایش سرعت واكنش در برخورد با انواع موقعیت‌ها در زندگی واقعی فراهم می‌آورد.