وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

نرخ خدمات حمل ونقل عمومی افزایش نخواهد یافت

نرخ خدمات حمل ونقل عمومی افزایش نخواهد یافت
شهریار افندی زاده، درباره تاثیر هدفمند کردن یارانه ها بر هزینه های حمل ونقل شهری و بین شهری افزود : بخشی از درآمد حاصل از هدفمند کردن یارانه ها در بخش سوخت در بسته های حمایتی که شامل یک کارت اعتباری وامی با سود 4 درصد در مدت 3 سال است در اختیار رانندگان قرار می گیرد .
افندی زاده اضافه کرد: 50 درصد حق بیمه رانندگان نیز با افزایش قیمت سوخت به رانندگان پرداخت می شود.
وی تصریح کرد : 100 میلیارد تومان برای بهبود ناوگان حمل ونقل به این بخش اختصاص می یابد .
معاون وزیر راه همچنین با اعلام اینکه در اتوبوس های تعرفه ای از سال 83 هیچ گونه افزایش قیمت نداشتیم ،
 
اضافه کرد : در بخش حمل ونقل برون شهری میزان افزایش قیمت ها با توجه به هدفمند کردن یارانه ها محاسبه شده است .
افندی زاده خاطرنشان کرد : افزایش تقاضای کاذب و عرضه متفاوت ملزومات بخش حمل ونقل موجب افزایش قیمت ها خواهد شد که با برنامه ریزیهای انجام شده مانند تثبیت بهای لاستیک تا پایان سال مانند پایان سال 88 و ثابت نگه داشتن بهای روغن موتور از ایجاد تقاضای کاذب در بازار جلوگیری می شود .
وی گفت : امسال 1500 دستگاه اتوبوس ، 2500 مینی بوس و 2000 کامیون تسهیلات نوسازی دریافت کرده اند.
معاون وزیر راه افزود: در سال 87 پنجاه وهفت هزار اتوبوس و مینی بوس در حمل ونقل برون شهری فعال بودند که این تعداد به 67 هزار دستگاه رسیده است.
وی افزود : در بخش حمل ونقل کالا به تعداد کافی کامیون در کشور وجود دارد .
حمید رضا صارمی معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور نیز با اشاره به اینکه حدود 80 شهر جمعیت بالای 100 هزار نفر وجود دارد گفت : در این شهرها سازمان اتوبوسرانی وجود دارد و 82 درصد از هزینه سفرهای شهری را دولت پرداخت می کند.
وی افزود: با هدفمند کردن یارانه ها تا پایان امسال افزایش بهای مترو، اتوبوس و مینی بوس نخواهیم داشت.
صارمی گفت: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه 75 درصد سفرها باید با ناوگان عمومی و از این میزان 40 درصد با اتوبوس انجام شود.
وی افزود: 27هزار اتوبوس در نظام حمل ونقل شهری فعالند که از این تعداد 7 هزار اتوبوس در تهران و بقیه در دیگر شهرها روزانه هر کدام 700 تا 800 نفر را جابجا می کنند.
صارمی گفت: در کشور 220 هزار تاکسی خطی وگردشگری و 220 هزار تاکسی اژانس وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه تاکسی ها روزانه به طور میانگین 150 هزار نفر را جابه جا می کنند گفت : تاکسی ها در کل کشور 25 درصد سهم سفرهای شهری را برعهده دارند که این میزان در تهران 28 درصد است.
صارمی درباره تاثیر افزایش حامل های انرژی بر قیمت کرایه تاکسی ها گفت: با توجه به اینکه بهای دیگر ملزومات تاکسی ها افزایش نمی یابد ، گران شدن سوخت تاثیر چندانی در گران شدن کرایه تاکسی ها نخواهد داشت .
وی افزود : نظام کنترل موثر درکشور در حال شکل گرفتن است .
صارمی با اشاره به اینکه 42 درصد سفرهای درون شهری با خودرو شهری انجام میشود گفت : حدود 18 درصد از سفرهای شهری ، خیابان گردی است .
وی افزود : از ابتدای دولت نهم تا کنون 11 هزار اتوبوس به نظام حمل ونقل شهری اضافه شده است و عمر اتوبوس ها به 4 ونیم سال کاهش یافته است .
وی گفت : سالانه پنج تا 10 درصد اتوبوس ها را نوسازی می کنیم .
صارمی گفت : 100 هزار خودروی مسافر کش شخصی تا کنون سامان دهی شده اند .
وی افزود: از اواخر اذر هر هفته یک واگن به متروی تهران افزوده و تاپایان سال مترو مشهد راه اندازی می شود .
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور با بیان اینکه متروی تهران روزانه حدود 1 میلیون و 500 هزار نفر را جابه جا می کند افزود : تا فروردین سال اینده این میزان به 2 و نیم میلیون نفر افزایش خواهد یافت.
وی گفت: وزارت کشور 127 میلیارد تومان به متروی تهران پرداخت کرده است .
سعید قیصر مدیر عامل اتحادیه سازمان های حمل ونقل همگانی نیز گفت: 500 دستگاه اتوبوس و 3000 دستگاه مینی بوس و 750 دستگاه ون در اینده نزدیک به شبکه حمل ونقل شهری شهرهای زیر 100 هزار نفر افزوده خواهد شد .
بابک هاشمی مدیرعامل تاکسیرانی شهری نیز گفت: هماهنگی های لازم جهت اجرای هدفمند کردن یارانه ها و تاثیر ان بر قیمت کرایه های تاکسی انجام شده است.
وی تاکید کرد در لوازم پرمصرف بخش تاکسیرانی افزایش قیمت نداریم .
همچنین حسین ساویز مدیر عامل اتحادیه اتوبوسرانی های شهری گفت : 3000دستگاه اتوبوس شهری خریداری شده است که 300 دستگاه آن تحویل شد، 300 دستگاه نیز اماده تحویل و بقیه در یک ماه اینده تحویل خواهد شد.
وی افزود: برای جابجایی مسافر ظرفیت کافی وجود دارد.
ساویز گفت: حدود 500 دستگاه اتوبوس در دوره گارانتی متوقف بودند و 1500 دستگاه نیز برای بهینه سازی انتظار می کشیدند که با اختصاص 10 میلیارد تومان که یک ونیم میلیارد ان برای شهر تهران بود همه این اتوبوس ها وارد شبکه حمل ونقل شهری شدند.