وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

برعکس کردن روند افزایش سن توسط دانشمندان !!!!

برعکس کردن روند افزایش سن توسط دانشمندان !!!!
از همان روزی که انسان زندگی خود را روی زمین آغاز کرد، همیشه یکی از رویاهایش زندگی جاوید و جوانی همیشگی بود.
طی سالیان دراز، تلاش های زیادی هم از طرف بسیاری از محققین، پزشکان و دانشمندان در این زمینه انجام شد که هیچ یک نتایجی که آنها انتظار داشتند را در بر نداشت. نتیجه ی این تلاش ها چیزی نبود بجز داستان هایی مثل داستان فرانکشتاین (Frankenstein) که امروز به شکل های مختلفی در فیلم های تلویزیونی، کتاب ها و … روایت میشود و اغلب هم از آنها لذت میبریم.
اما خوب با پیشرفت علم، این روزها همه میدانیم که تقریبا دیگر کار غیر ممکنی وجود ندارد، یعنی کافی است تلاش کنید تا به نتایج مورد نظر دست یابید. خبر جالبی که برایتان دارم این است که دانشمندان در دانشگاه هاروارد موفق شده اند برای اولین بار روند افزایش سن را در یک موش برعکس کنند!!
آنها پس از تزریق آنزیم Telomorase به یک موش پیر و ضعیف متوجه شدند که ارگان های بدنش بجای اینکه به پیر شدن خود ادامه دهند، شروع به بازسازی خود کرده و در نتیجه موجب جوانتر شدن موش مورد آزمایش شدند.
البته در این مورد دو مسئله وجود دارد، اول اینکه این دانشمندان موش مورد نظر را پیش از آزمایش دستکاری ژنتیکی کرده بودند تا از دچار کمبود آنزیم Telomorase شود و مسئله ی دوم که بسیار هم مهم است این است که افزایش میزان Telomorase در بدن انسان یکی از علائم سرطان محسوب میشود!
بنابراین اگر دلتان میخواهد جوان شوید یا همینطوری که هستید بمانید باید خیلی صبور باشید تا بالاخره این آزمایش ها به نتایج قطعی برسند ولی دست کم حالا دیگر میتوانید امیدوار باشید که بالاخره سرچشمه‌ی جوانی را کشف کرده اند.