وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

فروش 326 میلیون دلاری سهام مدیر سابق گوگل

فروش 326 میلیون دلاری سهام مدیر سابق گوگل
"اریک اشمیت" مدیر سابق شرکت گوگل یک روز پس از تحویل سمتش در شرکت اعلام کرد قصد دارد سهامی به ارزش بیش از 326 میلیون دلار از سهام موتور جستجوی گوگل را به فروش برساند.

به گزارش خبرگزاری مهر، اقدام اشمیت در پی این رویداد انجام می گیرد که شرکت گوگل یکی از بنیانگذاران جوان این شرکت یعنی "لری پیج" را جایگزین اشمیت کرد تا به عنوان مدیر اجرایی گوگل از ماه آوریل مدیریت شرکت را به عهده بگیرد. اشمیت نیز به سمت رئیس اجرایی گوگل خواهد رسید و فروش سهام وی اولین فروش سهام توسط او طی سه سال گذشته به شمار می رود.

به گفته نهاد کنترل و تنظیم امور مالی، کمیسیون اوراق بهادار و معاملات سهام آمریکا، اشمیت قصد دارد طی این برنامه خرید و فروش سهام 534 هزار سهام نوع A را در دوره ای یک ساله به فروش برساند که بر اساس قیمت روز گذشته سهام شرکت گوگل، ارزش این سهام در حدود 326.67 میلیون دلار خواهد بود.

این سرمایه تنها بخشی کوچک از ثروت اشمیت از شرکت گوگل است، اشمیت 55 ساله طی دوران فعالیت 10 ساله اش در این شرکت مالک 9.2 میلیون سهم از گوگل شده که این میزان ارزشی برابر 5.8 میلیارد دلار دارد.

خبر غافلگیر کننده جایگزین شدن مدیر اجرایی گوگل موجب حیرت شدید وال استریت و سیلسکون ولی شد. اشمیت برای یک دهه با دو بنیانگذار جوان گوگل، لری پیج و سرگئی برین همکاری نزدیکی داشته و موجب شهرت جهانی گوگل و تبدیل شدن آن به یکی از قدرتمندترین و موفق ترین شرکتها در جهان شده است.

بر اساس گزارش گاردین، اریک اشمیت در پی سخنرانی در یک کنفرانس سمت خود را به "لری پیج واگذار کرد. وی در بخشی از این سخنرانی گفت: "لَری" برای پذیرفتن این سمت آمادگی کامل را دارد زیرا ایده های وی بسیار هوشمندانه و جالب توجه هستند و اکنون نوبت او است که فرصتی برای مدیریت شرکت در اختیارش گذاشته شود.