وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

طلاق دختر 14 ساله یهودی از شوهر 17 ساله اش

طلاق دختر 14 ساله یهودی از شوهر 17 ساله اش
در اسراییل یک دختر چهارده ساله از شوهر هفده ساله‌اش طلاق گرفته است.
به گزارش بی بی سی در تاریخ این کشور طلاق میان زوجی با این سن و سال بی سابقه بوده است. حکم طلاق بعد از آن صادر شد که دادگاهی مذهبی در بیت المقدس حکم داد ازدواج این دو نفر مطابق با الزامات دین یهود و از منظر دینی معتبر بوده است.
 
عروس و داماد نوجوان، که رسانه‌های اسرائیلی نامشان را افشا نکرده اند، در خانواده‌های مذهبی و سنتی زندگی می‌کنند.

این دو شخصا خطبه عقدشان را در برابر دوستانشان اجرا و به عقد یکدیگر درآمدند. داماد جوان همچنین به عروسش حلقه ازدواج داده است.

اما والدین این زوج بعد از با خبر شدن از ماجرا، اصرار کرده‌اند فرزندانشان بر اساس آداب دینی از هم طلاق بگیرند. خواسته‌ای که گفته می‌شود دختر جوان در ابتدا با آن مخالف بوده و می‌خواسته است با شوهرش زندگی کند. او می‌خواسته بعد از رسیدن به سن قانونی، به طور رسمی‌با او ازدواج کند.

اما مطبوعات اسراییل نوشته‌اند بعد از اینکه خانواده پسر به عروس پیشنهاد کرده‌اند در ازای دریافت پول با طلاق موافقت کند، او حاضر به این کار شده است. دادگاه دینی بیت المقدس بعد از رضایت عروس رسما پرونده طلاق را به جریان انداخته است.

مسئله مهم از نظر دادگاه این بوده که مطمئن شود این ازدواج بر اساس قوانین دین یهود انجام گرفته باشد. بنابر این قوانین لازم است که عروس و داماد خطبه عقد خوانده باشند، به یکدیگر شِی‌ای با ارزش بدهد و ارتباط زناشویی میان آنها برقرار شده باشد.

حکم طلاقی که دادگاه مذهبی صادر کرده است در مدارک حقوقی عروس ثبت می‌شود. به این ترتیب هنگامی‌که او به سن شانزده سالگی برسد کلمه "مطلقه" در شناسنامه اش ثبت خواهد شد.

یکی از نتایج داشتن برچسب مطلقه در اسرائیل این است که اگر زنی مذهبی بخواهد مجددا ازدواج کند، اجازه نخواهد داشت با کسی ازدواج کند که نام فامیلش کوئن است. این نام به طور سنتی در میان کاهنان اسراییلی مرسوم است.