وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

رفتار جالب ثروتمندترین پدر و مادر جهان با فرزندان خود

رفتار جالب ثروتمندترین پدر و مادر جهان با فرزندان خود
ثروتمندترین پدر و مادر دنیا در مورد فرزندان خود سختگیر هستند. به گفته‌ی ملیندا (همسر بیل گیتس)، در خانه‌شان از تلفن هوشمند و آی پد و غیره خبری نیست. او می‌گوید خودش هم در قناعت و نیز با کار و زحمت بزرگ شده است.

سه فرزند بیل و ملیندا گیتس در زمینه امکاناتی که از والدین ثروتمند خود می‌‌‌گیرند، با سختگیری روبرو هستند. ملیندا گیتس در گفت‌وگویی که با ویژه‌نامه یکشنبه‌‌ی روزنامه آلمانی فرانکفورتر آلگماینه داشته، از رفتار و شیوه سختگیرانه‌ی خود سخن گفته است. به گزارش ایران ناز مجله آمریکایی فوربس سال گذشته میلادی از ملیندا گیتس به‌عنوان یکی از ده زن قدرتمند جهان نام برده بود.

 
رفتار جالب ثروتمندترین پدر و مادر جهان با فرزندان خود
 
همسر وی، بیل گیتس بنیانگذار شرکت جهانگیر مایکروسافت و از ثروتمندترین شخصیت‌های جهان است. خانم گیتس می‌گوید: ما تمام تلاش خود را به‌خرج می‌دهیم تا هر سه فرزندانمان تا آنجا که ممکن است عادی بزرگ شوند. از این رو سه فرزند خانواده گیتس که متولد ۱۹۹۶، ۱۹۹۹ و ۲۰۰۲ هستند، باید با محدودیت‌های بسیاری زندگی کنند. نداشتن آی فون و آی پد از جمله‌ این محدودیت‌ها است.

ملیندا گیتس می‌گوید: همین‌طور خیلی چیزهای دیگر ممنوع است. ولی دختر بزرگ من می‌گوید: ماما، فقط جایی تعریف نکن ما اجازه انجام یا داشتن چه چیزهایی را نداریم، این خیلی خجالت‌آور است. ملیندا گیتس که کار حرفه‌ای خود را در سال ۱۹۸۷ در شرکت مایکروسافت آغاز کرد و هفت سال بعد با بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت ازدواج کرد، می‌گوید در خانواده‌ای بزرگ شده که همه روی پای خودشان بودند و زحمت می‌کشیدند.

او خود به پدرش که صاحب یک شرکت خدمات نظافتی بوده، کمک می‌کرده است: همه‌ی ما روزهای آخر هفته کمک می‌کردیم، ازجمله این‌که زمین را بسابیم، دستگاه‌ها را تمیز کنیم؛ و این امری بدیهی بود.

علیرغم ثروت ۶۱ میلیارد دلاری که خانواده گیتس دارد، امروز نیز خانم گیتس در موقع خرید به قیمت‌ها توجه می‌کند و در گفت‌وگویی دیگر با روزنامه آلمانی دی ولت گفته است: من نمی‌خواهم برای همبگری که خوشمزه‌تر از دیگر از همبرگرها نیست، پول بیشتری بپردازم. وی اذعان می‌دارد که البته گاهی به هتل‌های زیبا هم می‌رود، ولی زندگی پرتجمل برای او معنایی ندارد.

انتقاد از کمک‌ های عمرانی ارباب‌ منشانه
خانم گیتس ۴۷ ساله از سال ۱۹۹۶ ریاست بنیاد بیل و ملیندا گیتس را برعهده دارد که با فاصله‌ی بسیار زیاد نسبت به دیگران، بزرگ‌ترین بنیاد خیریه‌ی خصوصی دنیاست. هدف اصلی این بنیاد مبارزه با سه بیماری واگیر ایدز، سل و مالاریا در سطح جهان است.

با وجود تمام فعالیت‌های خیریه، عمرانی و توسعه‌ای که زوج گیتس انجام می‌دهد، انتقادهای زیادی متوجه آنها است. سازمان‌های امداد پرسابقه‌ای که در این زمینه کار می‌کنند، این دو را متهم می‌کنند که کمک‌های عمرانی آن‌ها ارباب‌منشانه است.

علاوه بر این گفته می‌شود استراتژی سرمایه‌گذاری این زوج در حوزه عمران و توسعه که به ازدیاد سرمایه‌ی آنها نیز می‌انجامد، مبتنی بر معیارهای اخلاقی نیست.