وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

دستگیر شدن 45 پسر و دختر در تور تفریحی مختلط!!

دستگیر شدن 45 پسر و دختر در تور تفریحی مختلط!!
به گزارش ایران ناز به نقل از روزنامه خراسان 45 دختر و پسر که در قالب تور مختلط کوهنوردی قصد سفر به ارتفاعات اطراف مشهد را داشتند، توسط مأموران پلیس امنیت اخلاقی خراسان رضوی دستگیر شدند.
 
سرهنگ ناصر نجاریان رئیس پلیس امنیت عمومی خراسان رضوی در این باره به خراسان گفت: در پی کسب اخبار و اطلاعاتی مبنی بر اینکه تعداد ۴۵ دختر و پسر جوان در قالب تور مختلط گروهی قصد سفر به ارتفاعات روستای کنگ مشهد را دارند، مأموران پلیس امنیت اخلاقی در همان آغاز راه و زمانی که اتوبوس حامل اعضای این تور قصد عزیمت به منطقه مورد نظر را داشت، اتوبوس را متوقف کردند و ۲۴ پسر و ۲۱ دختر را که با یکدیگر هیچ نسبت خانوادگی نداشتند دستگیر کردند و به مقر پلیس امنیت اخلاقی انتقال دادند.
 
وی گفت: راهنمای این تور با اخذ مجوز کوهنوردی تعدادی دختر و پسر را ثبت نام کرده بود و قصد داشت به اصطلاح تور کوهنوردی برگزار کند. سرهنگ نجاریان اضافه کرد: اعضای این تور از دختر و پسرانی بودند که تبحری درکوهنوردی نداشتند، به علاوه اینکه اعضای گروه فاقد امکانات کوهنوردی بودند.
 
وی گفت: راننده اتوبوس حامل مسافران تور مختلط، مسئول آژانسی که اتوبوس را اعزام کرده بود، راهنمای تور و همچنین کسی که مجوز کوهنوردی برای اعضای این تور را صادر کرده بود دستگیر و به همراه دیگر افراد دستگیر شده به مراجع قضایی معرفی شدند. رئیس پلیس امنیت عمومی خراسان رضوی گفت: اتوبوسی که قرار بود اعضای تور را به مقصد برساند نیز به پارکینگ منتقل شد و این اتوبوس حداقل به مدت ۳ ماه در پارکینگ متوقف خواهد بود.
 
وی افزود: تربیت بدنی باید در اعطای مجوز به این تور ها با پلیس هماهنگی لازم را داشته باشد، حال آنکه درباره تور مذکور هیچ هماهنگی انجام نگرفته بود و فردی که مجوز کوهنوردی را دریافت کرده بود با سوء استفاده از این مجوز قصد داشت تعدادی دختر و پسر ناآشنا به کوهنوردی را به ارتفاعات ببرد.
 
سرهنگ نجاریان همچنین گفت: آژانسی که اتوبوس را در اختیار راهنمای تور قرار داده بود نیز بدون هماهنگی با پلیس و اخذ مجوز لازم این اقدام را انجام داده بود این در حالی است که ما پیش از این به تمامی آژانس ها اعلام کردیم که بدون اخذ مجوز وسیله نقلیه ای را برای تورهای گروهی در اختیار دیگران قرار ندهند.
 
وی با بیان اینکه در   همان آغاز راه از اعزام اعضای این تور مختلط جلوگیری شد افزود: پلیس قصد پیشگیری از ناهنجاری و جلوگیری از ایجاد ارتباطات نامشروع را دارد و به همین منظور ما در ابتدای راه اتوبوس را متوقف کردیم تا جرمی رخ ندهد.
 
سرهنگ نجاریان با بیان اینکه پلیس هرگز راضی به این موضوع نیست که برای فرزندان جوان مردم پرونده قضایی تشکیل شود افزود: خانواده ها باید مراقب رفت و آمد ها، دوستی ها و مسافرت های فرزندان خود باشند چنان که پس از دستگیری اعضای تور مذکور بسیاری از خانواده ها یا اطلاعی از برگزاری این تور نداشتند و یا گمان می کردند که بنا به گفته فرزندانشان، دانشگاه و یا مرکز محل تحصیلشان این اردوهای گروهی را برگزار کرده است.