وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

با چین و چروکهای صورتتان خداحافظی کنید

با چین و چروکهای  صورتتان خداحافظی کنید
چه 35 ساله باشید و به تازگی اولین نشانه‌های پیری را مشاهده می‌کنید یا 55 سالتان باشد و پوستتان دیگر تاریخ تولدتان را مخفی نمی‌کند، مطمئناً به دنبال راه‌هایی برای کم کردن چین‌وچروک‌های پوستتان هستید.نگران این هستید که پوستتان پیرتر از سنتان به نظر برسد؟ در اینجا راه هایی برای کاهش چین‌ و چروک به شما پیشنهاد می‌کنیم. از همین الان شروع کنید!

متخصصین می‌گویند خیلی از ما در این جدال در برابر چین‌ و چروک‌ها بازنده می‌شویم و نا امیدانه به درخشش جوانی که از صورتمان رفته می‌شود، نگاه می‌کنیم.
دکتر رابین اشینوف  Robin Ashinoff ، متخصص پوست می‌گوید، " خیلی از خانم‌ها و آقایان تصور می‌‌کنند که پیر شدن پوست مسئله‌ ای غیرقابل اجتناب است اما با اطلاعات و تکنولوژی که امروز در دست داریم، می‌توانید در میانسالی نیز احساس جوانی و شادابی را تجربه کنید."

1 – از نور خورشید دوری کنید
 این اولین علت ایجاد چین‌وچروک روی پوست است و مطالعات و تحقیقات بسیاری آن را تایید می‌کنند. در یک تحقیق که بر روی دوقلوهای همسان انجام گرفت مشخص شد که قرار گیری در معرض نور خورشید خیلی بیشتر از ژنتیک اهمیت دارد. دو قلوهایی که زمان قرار گیری خود در معرض آفتاب را کاهش دادند، بسیار کمتر از همتایان خود دچار چین‌ و چروک شده و پوستی جوان‌تر و شاداب‌تر داشتند.

2 – از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنید
اگر لازم است که در روزهای آفتابی بیرون بروید، حتماً از ضد آفتاب استفاده کنید. کرم‌های ضد آفتاب از شما دربرابر سرطان پوست محافظت کرده و در عین حال از ایجاد چین‌ و چروک نیز جلوگیری می‌کند.

3 – سیگار نکشید
 تحقیقات مختلفی نشان می‌دهند که کشیدن سیگار پیر شدن پوست را تسریع می‌کند — که بیشتر آن به خاطر تولید آنزیمی است که که کلاژن و الاستین که ترکیبات مهم پوست هستند را از بین می‌برد. در یک تحقیق که بر روی دو قلوها انجام گرفت مشخص شد که برادر و خواهرهایی که سیگار می‌کشیدند پوست‌ های چروک‌تری نسبت به آنها که سیگار نمی‌کشیدند داشتند.

4 – خواب کافی داشته باشید
 وقتی به‌اندازه کافی نخوابید، بدن کورتیزول اضافی ترشح می‌کند. کورتیزول هورمونی است که سلول‌های پوستی را تجزیه می‌کند. پس به اندازه کافی استراحت کنید تا هورمون رشد بیشتری تولید کنید که کمک می‌کند پوستتان ضخامت و قابلیت ارتجاعی بیشتری داشته و کمتر دچار چین‌ و چروک شود.

5 – به پشت بخوابید
 آکادمی پوست در امریکا هشدار می‌دهد که خوابیدن در حالت و وضعیت‌های خاص، خطوط خواب روی سطح پوست ایجاد می‌کند که وقتی بیدار می‌شوید هم از بین نمی‌روند. خوابیدن به پهلو، ایجاد چین‌ و چروک روی گونه و چانه را افزایش می‌دهد، درحالی که خوابیدن روی شکم چین‌های پیشانی را. برای کاهش ایجاد چین‌ و چروک روی صورت، بهتر است به پشت بخوابید.

6 – چشمهایتان را جمع نکنید، عینک آفتابی بزنید
حرکات تکرارشونده صورت مثل جمع کردن چشم‌ها، از عضلات صورت استفاده بیش از حد می‌کند و این مسئله شیاری زیر سطح پوست ایجاد می‌کند. این شیارها در آخر به چین‌ و چروک تبدیل می‌شوند. همچنین بهتر است از عینک‌های آفتابی استفاده کنید. عینک آفتابی از پوست دور چشم شما محافظت می‌کند تا آفتاب به آن آسیب نزند.

7 – ماهی بخورید
ماهی نه تنها منبع بسیار خوبی از پروتئین، بلکه یکی از عناصر سازنده پوست خوب است. ماهی منبعی عالی از یک اسید چرب بسیار مهم به نام امگا 3 به شمار می‌رود. اسیدهای چرب لازم پوست را تغذیه می‌کند و آن را شاداب و جوان نگه می‌دارند و به کاهش چین‌ و چروک نیز کمک می‌کند.

8 – سویای بیشتری بخورید
تحقیقات نشان می‌دهد که برخی خواص سویا به حفاظت یا ترمیم برخی از آسیب‌های ناشی از آفتاب کمک می‌کند. در یک تحقیق، محققان گزارش دادند که یک مکمل حاوی سویا ( که سایر ترکیبات آن پروتئین ماهی و عصاره‌های چای سفید، دانه انگور و گوجه فرنگی و همچنین برخی ویتامین‌ها بود ) ساختار و سفتی پوست را بعد از شش ماه استفاده تقویت می‌کند.

9 – شکلات بخورید
در یک تحقیق مشخص شد که شکلات حاوی مقدار زیادی از دو فلاونول ( اپیکاتچین و کاتچین ) است، از پوست دربرابر آسیب‌های آفتاب محافظت کرده، گردش خون در سلول‌های پوست را تقویت کرده، بر آبرسانی پوست تاثیر گذاشته و باعث نرم‌تر به نظر رسیدن پوست می‌شود.

10 – از میوه‌ها و سبزیجات بیشتری استفاده کنید
 مهمترین ترکیبات آنتی‌ اکسیدان ها هستند. این ترکیبات با آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد (مولکول‌های بی‌ثباتی که می‌توانند به سلول‌ها آسیب برسانند ) مقابله کرده که در مقابل باعث می‌شوند پوست جوان‌تر و درخشان‌تر به نظر برسد.

11 – از مرطوب‌ کننده‌ها استفاده کنید
 خانم‌ها معمولاً بیشتر درگیر محصولات ضدپیری هستند اما خیلی اوقات اهمیت یک مرطوب‌کننده سالم را نادیده می‌گیرند. پوستی که رطوبت خوبی داشته باشد معمولاً بهتر به نظر می‌رسد و درنتیجه خط و خطوط روی آن کمتر دیده می‌شود.

12 – از شستن بیش از حد صورت خودداری کنید
 آب شهری روغن‌های طبیعی پوست و رطوبت آن که در برابر چین‌ و چروک‌ها محاظفت می‌کند را از بین می‌برد. اگر بیش از اندازه صورتتان را بشویید، این محافظت طبیعی نیز کاهش می‌یابد. علاوه‌ بر این، اگر صابونتان حاوی مرطوب‌کننده نیست، باید به جای آن از پاک‌کننده‌ها استفاده کنید.