وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

دلیل خستگی در اواسط روز چیست؟

دلیل خستگی در اواسط روز چیست؟
متخصصان بهداشت عمومی در مقاله جدیدی در این باره تاكید كرده‌اند كه خستگی وسط روز حاصل الگوی زندگی مدرن است كه همیشه شما را با مشغله زیاد كاری سرگرم می‌كند تا جایی كه حتی زمانی برای توقف كردن و تهیه و خوردن یك وعده صبحانه مناسب هم ندارید.

 ممكن است در محل كار خود شاهد این صحنه باشید كه همكارانتان پشت سر هم فنجانهای حاوی قهوه را خالی می‌كنند تا بتوانند هوشیار بمانند و خستگی و كسالت خود را برطرف كنند اما آیا تا به حال به عواملی كه موجب بروز این خستگی و كسالت در نیمه روز می‌شوند اندیشیده‌اید و یا اینكه چگونه می‌توانید این لحظات كسالت آور را به ساعات سرزنده و پرنشاط برای خود تبدیل كنید.

كارشناسان در این مقاله تاكید كرده‌اند كه به چند دلیل اصلی شما تا ظهر دچار كسالت و خستگی می‌شوید كه عبارتند از:

– نداشتن خواب خوب و كافی شبانه: اگر ما شب دیر می‌خوابیم و انتظار داریم صبح زود از خواب بیدار شویم و سرحال به سر كار برویم و روز را آغاز كنیم در حالی كه شب قبل معمولا اكثرمان ادامه كار و صحبت‌های تلفنی كاری مان را به خانه می‌بریم و بی وقفه تا دیروقت مشغول كار با لپ تاپ یا تماشای تلویزیون هستیم. برای جلوگیری از كمبود خواب هر شب حداقل 7 تا 8 ساعت بخوابید و ترجیحا تلفن همراه خود را هنگام خواب خاموش كنید.

– نداشتن زمان كافی برای فعالیت بدنی و تفریحات ورزشی: درست است كه بیشتر كارمندان در ساعات صبح وقت كافی برای ورزش كردن ندارند اما در این شرایط حتی یك پیاده روی سریع و كوتاه تا رسیدن به محل كار را نیز غنیمت بدانید. البته فعالیت بدنی در هنگام عصر هم به همان اندازه موثر است در حالی كه اگر كلا از هر نوع تحرك بدنی غفلت كنید خود را از تولید هورمونهای شادی آفرین در بدنتان محروم خواهید كرد در حالی كه این هورمونها برای سرزنده نگه داشتن شما در طول روز ضروری هستند.

– داشتن اضطراب در تمام اوقات روز: استرس زیاد عامل بالا رفتن فشار خون و كاهش تمركز می‌شود كه حاصل آن خستگی مفرط است. عصبی نباشید بلكه تلاش كنید آگاهانه خود را شاد نگه دارید و به شغل، خانواده و اطرافیان خود افتخار كنید تا به شادی شما افزوده شود.

– نداشتن زمان كافی برای خوردن صبحانه: اگر افرادی كه بعدازظهرها احساس خستگی می‌كنند آنهایی هستند كه به امید خوردن نهار زیاد و كامل از صبحانه صرفنظر می‌كنند. اگر در برنامه‌های زمانی مشخص شده، وعده‌های غذایی خود را نخورید، این امر روی ترشحات هورمونی بدنتان تاثیر سوء می‌گذارد و شما را خسته و خواب آلوده می‌كند.

اما اگر از همین الان تصمیم گرفته‌اید كه با رعایت كردن چند نكته ضروری اما ساده تمام روز را سرزنده و شاداب بمانید به توصیه‌های زیر عمل كنید:

– هر روز سروقت یك وعده صبحانه متعادل و حاوی مواد غذایی مفید و ضروری شامل جو، غلات، میوه و نان تست همراه با اندكی كره یا مارگارین را فراموش نكنید.

– از نوشیدن زیاد چای و قهوه بعد از صبحانه و قبل از ناهار پرهیز كنید. این نوشیدنی‌ها نه تنها اشتهای شما را خراب می‌كنند بلكه كافئین زیاد به استرس شما می‌افزاید.

– هرگز در خوردن نهار زیاده روی نكنید چون باعث می‌شود در باقی روز احساس خستگی با شما بماند. سعی كنید بعدازظهر و شب از خوردن برنج پرهیز كنید چون باعث بزرگی شكم می‌شود.

– شب به اندازه كافی بخوابید.

– در طول روز آب به اندازه كافی بنوشید.

– از خوردن میان وعده بین صبحانه و ناهار خودداری كنید اما در صورت ضرورت میوه‌های تازه به هر نوع میان وعده دیگر ارجحیت دارند.

– در پایان نیز تاكید می‌شود كه چیپس و پفك، قاتل كل برنامه غذایی شما است. به جای چیپس از جوانه‌ها استفاده كنید. جوانه‌ها برای میان وعده‌های ضروری بسیار مفید هستند چون بدن شما را تازه و سبك و شاداب نگه می‌دارند.