وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

دختر ایرانی در فهرست خلاق ترینهای دنیای تکنولوژی

دختر ایرانی در فهرست خلاق ترینهای دنیای تکنولوژی

دختر ایرانی در فهرست خلاق ترینهای دنیای تکنولوژی

 

باید روی واژه خلاق در اینجا تأکید کنیم. ما خیلی از افرادی را که در این لیست معرفی شده اند نمی شناسیم ولی کار آنها در دنیای فناوری و زندگی عادی مردم، تأثیرگذار بوده اند.

 

دختر ایرانی در فهرست خلاق ترینهای دنیای تکنولوژی

 

مثلا ما واداح خانفار شبکه الجزیره را که نقشی مهمی در پوشش خبری تظاهرات مردم مصر علیه دیکتاتوری مبارک نداشت نمی شناسیم، یا نمی دانیم مغز متفکر iOS، اسکات فورستال بوده است، یا اصلا به نام الکس کیپمن، که نقش اساسی در ساخته شدن کینکت مایکروسافت داشت، برنخورده ایم.

 

دختر ایرانی در فهرست خلاق ترینهای دنیای تکنولوژی

 

فهرست جالب فست کمپانی، چنین افرادی خلاقی را به معرفی می کند، این فهرست به ما می گوید که اینستاگرام یا اپ فلیپ بورد با تلاش چه کسانی در اختیار ما قرار داده شده است و شما را با میکائیل هد، رئیس شرکت Rovio که با بازی پرندگان خشمگین، ساعت ها همگی ما را سرگرم کرده است، آشنا می کند.

 

دختر ایرانی در فهرست خلاق ترینهای دنیای تکنولوژی

 

در این فهرست چشمم به نام شهرزاد رفعتی برخورد، فست کپمانی در مورد او توضیح داده است که:

شهرزاد رفعتی در سال ۲۰۰۰ برای تحصیل در علوم کامپیوتری از تهران به ونکوور رفت و در آنجا شرکتی به نامBroadbandTV را تأسیس نمود، شرکتی که به دوره هراس شرکت های بزرگی مانند برادران وارنر، سونی، EA و یا NBA از اینترنت خاتمه داد.

 

دختر ایرانی در فهرست خلاق ترینهای دنیای تکنولوژی

 

همه آنها از اینترنت به خاطر نقض کپی رایت می ترسیدند. اما فناوری ای که شرکت BroadbandTV فراهم آورده است، محتوای مشمول کپی رایت را نه تها در یوتیوب بلکه در هر فضای دیگری که امکان آپلود ویدئو در ان باشد، تشخیص می دهد.

 

بر این اساس، برای مثال در عرض دو سال گذشته، هزاران ویدئو از مسابقات ورزشی که قانونا تحت مالکیت NBA یا اتحادیه بسکتبال آمریکا بودند، و بدون اجازه آپلود شده بودند، تشخیص داده شدند.

 

دختر ایرانی در فهرست خلاق ترینهای دنیای تکنولوژی

 

شهرزاد رفعتی کارآفرین نمونه سال تا نماینده کانادا در جی 20

شهرزاد رفعتی در سال 2016 موفق شد عنوان کارآفرین نمونه سال را از موسسه زنان فعال در عرضه ارتباطات و تکنولوژی کانادا دریافت کند. این عنوان به موفق‌ترین زن پیشتاز در حوزه تکنولوژی کانادا اهدا می‌شود تا این شخص به‌‌ نوعی الگوی دیگر زنان شاغل در این بخش باشد.

 

همچنین در کنار موفقیت های شخصی او در سال های گذشته توانسته به عنوان یکی از موفقترین زنان کارآفرین کانادا نقش های اجتماعی مهم و موثری را از آن خود کند و به عنوان نماینده کانادا از حقوق زنان دفاع کند.

 

دختر ایرانی در فهرست خلاق ترینهای دنیای تکنولوژی

 

رفعتی یک کمیته ویژه متشکل از زنان مدیر در بخش‌های خصوصی، دولتی و غیرانتفاعی در آمریکای شمالی ایجاد کرده تا در زمینه پیشرفت زنان در مدیریت و رهبری فعالیت‌های اقتصادی، با آنها مشورت کند.

 

همچنین در سال 2018 جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، شهرزاد رفعتی را به عنوان نماینده این کشور در گروه کاری «زنان کارآفرین و رهبر»، در کشورهای گروه ۲۰ انتخاب کرد.

 

دختر ایرانی در فهرست خلاق ترینهای دنیای تکنولوژی

 

در کنفرانس بین‌المللی G20 که در شهر هامبورگ، در آلمان برگزار شد، رهبران ۲۰ کشور صنعتی و قدرتمند جهان تصمیم گرفتند هریک نماینده‌ای از کشور خود تعیین کنند تا در یک گروه کاری با عنوان (رهبران اقتصادی زن) Business Women Leaders اقداماتی را در جهت توانمند سازی اقتصادی زنان انجام دهند.

 

هدف‌های گروه کاری BWL گردهم ‌آوردن زنان کارآفرین از ۲۰ کشور عضو G20 بود تا راه‌های افزایش مشارکت زنان در بخش های اقتصادی را بررسی و پیشنهادهای خود را برای تعیین تعهدات بین‌المللی در زمینه سلامت و توانمندسازی مالی و اقتصادی زنان، در کنفرانس بیست کشور توسعه یافته جهان ، ارائه کنند.

 

دختر ایرانی در فهرست خلاق ترینهای دنیای تکنولوژی

 

جاستین ترودو هنگام معرفی شهرزاد رفعتی زاده گفته بود:«شهرزاد رفعتی، با سابقه درخشان کارآفرینی و مدیریت و رهبری، بهترین گزینه کانادا برای این مسئولیت است.

 

او کارنامه و سابقه موفق و ثابت شده‌ای دارد. می‌دانم او همان انرژی و مدیریت در کار خود را برای مسئولیت تازه‌اش بکار خواهد گرفت تا چالش‌های موجود در زمینه برابری در محیط کار و ایجاد فرصت‌ها برای زنان در محیط کار، مدیریت و موفقیت آنان را فراهم کند.»

 

دختر ایرانی در فهرست خلاق ترینهای دنیای تکنولوژی

 

خود شهرزاد رفعتی زاده هم بعد از این انتخاب گفته بود: « افتخار می‌کنم که نماینده کانادا در گروه کاری BWL در کنفرانس کشورهای گروه ۲۰ باشم. برابری جنسیتی و توانمندسازی اقتصادی زنان، از شرایط ضروری رشد اقتصاد جهانی و صنایع در همه زمینه‌ها است.

 

در کانادا ما راه زیادی را طی کرده‌ایم اما هنوز کارهای بسیاری باید انجام شود تا زنان به دستمزد برابر، کیفیت مشاغل، خدمات اجتماعی و آموزش، برابری مالی و فرصت‌های اقتصادی دسترسی داشته باشند.»

 

دختر ایرانی در فهرست خلاق ترینهای دنیای تکنولوژی

 

کارافرین ، سخنران و سرمایه گذار مقیم ونکوور کانادا

◾ بنیانگذار و مدیرعامل BroadbandTV Corp (کمپانی فناوری و رسانه دیجیتال با بیش از ۴۰۰ کارمند و دارای دفاتر در Vancouver,New York,Los Angeles و Mumbai ارزش تقریبی ۱ میلیارد دلار که بزرگترین شبکه چند پلتفرمی جهان بشمار می رود.

 

دومین بزرگترین دارایی ویدیویی جهان بعد از Google با ۵۸۷ میلیون بیننده در ماه و بیش از ۳۸ میلیارد لایک و کامنت ماهانه بوده,ده زبان را پشتیبانی کرده در حوزه های گوناگون از جمله سرگرمی, موزیک, ورزش, کودکان و بازی محتوا داشته است.

 

و به مشتریان بزرگی چون NBA,Sony,Disney و Warner Bros کمک می کند تا عواید حاصل از تبلیغات از Youtub,Facebook و دیگر وب سایت ها و اپلیکیشن ها را به شکل مناسبی با امنیت بالا دریافت کرده و برای تولید کنندگان محتوا درامدزایی داشته باشد که در سال ۲۰۱۳ بیش از نیمی از سهام ان توسط RTL اروپا خریداری شد.)

 

دختر ایرانی در فهرست خلاق ترینهای دنیای تکنولوژی

 

◾ عضو هیات مدیره Hootsuite (پرکاربرترین پلتفرم مدیریت رسانه های اجتماعی با بیش از ۱۶ میلیون مشتری )

 

◾ عضو هیات مدیره Big -Bjarke Ingeles Group (گروهی متشکل از معماران,طراحان,سازندگان و متفکرین حوزه های معماری,محوطه سازی,طراحی داخلی,فضای سبز,طراحی محصول,تحقیقات و توسعه در کپنهاگ,نیویورک و لندن)

 

◾ معاون هیات مدیره در Invest In Canada (اژانس جذب سرمایه جهانی کانادا که فرایند سرمایه گذاری متقاضیان را در کانادا تسهیل کرده و محرک رشد و تولید شغلی در این کشور است)

 

◾ جانشین ریاست هیات مدیره G20 Empower (مجموعه ای در بخش خصوصی که بلندگوی اهداف رهبران زن در کسب و کار ۲۰ کشور صنعتی جهان است که به هم افزایی و تعامل دانش و انالیز اطلاعات میان انها کمک می کند)

 

◾ عضو اسبق کمیسیون اقتصادی ونکوور

 

◾ عضو اسبق هیات مدیره فروم زنان کارافرین که کار اموزش,رهبری,انگیزشی و ارتباط دادن میان زنان کارافرین را انجام می دهد.

 

◾ از بنیانگذاران یوگا چپرا با همکاری دکتر چیپاک چپرا

 

◾ فارغ التحصیل از دانشگاه های British Columbia,سوربن در رشته های علوم کامپیوتر و زبان فرانسه و همچنین مدرسه کسب و کار دانشگاه Oxford در رشته رهبری و دکترای افتخاری از دانشگاه کانادا

 

◾ رفعتی از طرف Fast Company بعنوان یکی از ۱۰۰ فرد خلاق در تجارت انتخاب شده و در رسانه های گونان ازجمله Fortune , wall Street Journal و Wired از او نام برده شده است همچنین

 

◾ خانم شهرزاد به چهار زبان انگلیسی,فرانسه,ایتالیایی و فارسی مسلط بوده و در سال ۲۰۱۸ توسط justin trudeau نخست وزیر کانادا بعنوان نماینده رهبران زن کسب و کار کانادا در اجلاس سران ۲۰ (G20) منصوب شد.

 

دختر ایرانی در فهرست خلاق ترینهای دنیای تکنولوژی

 

جوایز و دستاوردهای دیگر شهرزاد رفعتی:

زن کسب و کار سال ۲۰۲۰ توسط مجله کانادایی SME

 

بنیانگذار سال(۲۰۱۹) توسط AdAge Creativity Awards, Visionary

 

کارآفرین سال(۲۰۱۸) توسط Ernst & Young

 

برنده جایزه نوآوری کانادا در سال ۲۰۱۸

 

یکی از ۱۰۰ زن قدرتمند کانادا در سال ۲۰۱۷

 

یکی از ۴۰ زن برتر زیر ۴۰ سال در سال ۲۰۱۷

 

برنده جایزه مهاجر سال کانادا در سال ۲۰۱۷ توسط RBC

 

یکی از ۴۰ زن قدرتمند جهان در عرصه تلویزیون بین الملل توسط Hollywood Reporter در سال ۲۰۱۶

 

شخصیت برتر سال ۲۰۱۶ توسط انجمن فناوری BC Technology Association

 

حضور در لیست TheWrap’s Innovator در سال ۲۰۱۶

 

حضور در لیست Variety’s Power of Women در سال ۲۰۱۵

 

زن سال در گروه هوش کسب و کار Business Intelligence Group در سال ۲۰۱۵

 

عضویت هیات رادیو تلویزیون در طراحی زندگی دیجیتال مونیخ آلمان :داستان پردازی دیجیتال:انقلاب در مرورگری ویدیو سال ۲۰۱۴

 

مدیراجرایی سال Digi Awards در سال ۲۰۱۳

 

یکی از ۱۰۰ زن قدرتمند کانادا در سال ۲۰۱۳ در گروه بندی ارتباطات و هنرهای مالی

 

کارآفرین نوظهور سال توسط Ernst & Young در سال ۲۰۱۳

 

مدیرعامل سال توسط Business In Vancouver در سال ۲۰۱۳

 

یکی از ۴۰ زن زیر ۴۰ سال کسب و کار ونکوور در سال ۲۰۱۲