وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

5 راه حل برای مشکلات پوستی

5 راه حل برای مشکلات پوستی
پوست صورت یکی از مهمترین بخش های پوست ما به حساب می آید. شاید یکی از مهمترین دلایل این اهمیت این است که این بخش از پوست ما بیش از سایر بخشها در معرض دید قرار داشته و در زیبایی شخص اثرات زیادی دارد. در این مطلب قصد داریم تا شما را با تعدادی از مشکلاتی پوستی در ناحیه صورت و راه های درمان آن آشنا کنیم.

چشم های پف کرده
بسیاری از ما زمانی که از خواب بلند می شویم با چشمانی پف کرده رو به رو می شویم که بینایی ما را تحت تاثیر قرار داده و عمدتا شکل ناخوشایندی را به اطراف چشمان ما می دهد. علت این امر افزایش حجم سدیم در بدن انسان است که در مقادیر بالا باعث حفظ آب در بدن شده و در زمانی که انسان دراز می کشد بر نواحی اطراف چشم او تاثیر می گذارد.

راه حل
برای رفع این مشکل شما می توانید از چای های طبیعی مثل : پوست بلوط، سماق، سیب و یا بارهنگ استفاده کنید. این چای ها حاوی ماده " تانن " هستند که به کم کردن پف اطراف چشم کمک می کند.
در عین حال شما می توانید از چای عادی نیز استفاده کنید زیرا که کافیئن موجود در چای باعث کشیده شدن پوست می شود. در عین حال می تواند بعد از استفاده از کیسه های چای آنها را در یخچال گذاشته و پس از سرد شدن بر روی نواحی پف کرده قرار دهید.

تیرگی پوست صورت
افرادی که دچار کم خوابی می شوند کم کم شفافیت پوست خود را از دست می دهند. علت این امر این است که در زمانی که شخص به اندازه کافی نخوابیده باشد مشکلاتی برای هرمون استرس به نام " کورتیزول " در بدن رخ می دهد که در نهایت به آسیب دیدن سازه های اصلی پروتئین پوست منجر می شود.

راه حل
برای حل این مشکل می توانید از انواع کرم و سرم های مرطوب کننده و همچنین مواد حاوی ویتامین ث استفاده کنید.

جوش و آکنه در صورت
یکی از مهمترین مشکلات پوستی در ناحیه صورت بحث جوش و آکنه است. عدم شستشوی صحیح پوست و عوامل عصبی از جمله مهمترین دلایل بروز جوش و آکنه بر روی صورت است.

راه حل
برای رفع این مشکل می توان از صابون های خاص استفاده کرد. این صابون ها دارای ترکیبات اسیدی و ضد باکتری هستند که به طور معمول سطح پوست را از وجود چربی ها و باکتری ها پاک کرده و به پوست اجازه تنفس می دهد.

خشکی دهان
این مشکل معمولا به دلیل مصرف زیاد نمک در غذای افراد به وجود می آید و علاوه بر ایجاد حس تشنگی در شخص باعث رشد باکتری و ایجاد بیماری و بوی بد در دهان فرد می شود.

راه حل
برای رفع این مشکل علاوه بر کاهش مصرف نمک خود سعی کنید تا پس از مسواک زدن دهان و زبان خود را با دهان شویه شستشو دهید. این عمل به از بین رفتن باکتری ها و تمیز شدن داخل دهان شما نیز کمک می کند.

لب های قاچ خورده
بسیاری از افراد خصوصا در فصول بسیار سرد و یا گرم سال با این مشکل رو به رو می شوند که در طی آن لب های شخص بر اثر خشکی مجروح شده و در مواردی دچار خونریزی نیز می شود.

راه حل
برای رفع این مشکل ابتدا سعی کنید لب خود را با با آب گرم شستشو دهید و برای مدتی طولانی این کار را ادامه دهید تا پوستهای مرده بر روی لب شما نرم شوند و سپس به آرامی آنها را جدا کنید. پس از جدا کردن پوستهای مرده و خشک کردن سطح لب آن را با کرم مرطوب کنید.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره