وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

غذاهای پر انرژی برای روزه‌داران

غذاهای پر انرژی برای روزه‌داران
دكترمحمدرضا شمس‌ اردكانی  افزود: روزه‌داران برای تامین آب بدن خود در ماه رمضان می‌توانند میوه مصرف كنند البته هر فرد بر اساس خاصیت مزاجی خود باید میوه بخورد.معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی تهران در ادامه گقت: روزه‌داران باید از غذاهایی استفاده كنند كه حاوی قند كافی باشد البته لازم است مبتلایان به دیابت این گونه غذاها را با احتیاط مصرف كنند.

شمس اردكانی تصریح كرد: یكی از مهم‌ترین مولفه‌های طب سنتی شامل حفظ‌ الصحه(حفظ و نگهداری سلامتی) می‌شود و نقش مهمی در سلامت جامعه دارد. یكی از بحث‌های بسیار مهم در نگهداری سلامت، تغذیه است به گونه‌ای كه در طب سنتی در بسیاری از موارد برای درمان بیماری‌ها بیمار به مصرف نكردن برخی مواد غذایی یا كم خوردن غذا توصیه می‌شود بنابراین روزه‌داری می‌تواند در حفظ سلامت انسان نقش زیادی داشته باشد.

وی با تاكید بر ضرورت برخورداری روزه‌داران از خواب كافی اظهاركرد: با وجود به هم خوردن برنامه زندگی روزانه لازم است روزه‌داران در ماه رمضان شب‌ها حداقل 6 ساعت و به طور متوسط 8 ساعت بخواند.

 
شمس اردكانی در پایان تاكید كرد: فلسفه روزه بسیار بزرگ‌تر از خوردن یا نخوردن است و تهذیب نفس در آن نقش زیادی دارد. در طب سنتی به عنوان یك طب كل‌نگر هم به نفس می‌پردازیم و هم به روح اهمیت می‌دهد. بنابراین از نظر طب سنتی بسیار اهمیت دارد و در طب سنتی حالت امر به معروف و نهی از منكر دارد.