وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

خرید جوجه رنگی ممنوع…

خرید جوجه رنگی ممنوع…
اغلب جوجه‌هایی که در کنار خیابان و توسط دستفروشان عرضه می‌شوند، جوجه‌های نر مرغ‌های تخمگذاری هستند که چون نگهداری آنها برای مرغدار صنعتی به صرفه نیست آنها را معدوم می‌کنند یا آن که توسط کارگران مرغداری یا دستفروشان به صورت غیرمجاز عرضه می‌شوند.
 
متاسفانه این جوجه‌ها که اغلب جوجه مرغ و اردک هستند در شرایط غیربهداشتی و نامناسب به صورت متراکم و فشرده به دور از تهویه مناسب در کنار خیابان‌های آلوده به دود و انواع میکروب‌های بیماری‌زا نگهداری و عرضه می‌شوند. بنابراین اغلب، عمر کوتاهی داشته و ضعیف و بیمار هستند که البته برخی از این جوجه‌ها ممکن است با داشتن ظاهری سالم و مقاوم ناقل میکروب‌های بیماری‌زا باشند.

بیماری سالمونلوز

معمولا بیماری عفونی که از جوجه‌ها می‌تواند به انسان منتقل شود بیماری «سالمونلوز» است.

این بیماری، مشترک میان انسان و حیوان است و اغلب باکتری آن به طور طبیعی در دستگاه گوارش، پوست و موی بسیاری از حیوانات اهلی و وحشی وجود دارد. متاسفانه امروز بسیار دیده می‌شود که کودکان به دلیل اشتیاق زیاد به جوجه‌ها، در کنار آنها غذا می‌خورند.

 
آنها را می‌بوسند، به لباس و موهای خود می‌مالند و گاهی نیز در محیط داخلی خانه به بازی با آنها می‌پردازند یا شخصا اقدام به تعویض و نظافت محیط نگهداری آنها می‌کنند.
 
این در حالی است که در اثر آلوده شدن غذا یا لباس کودکان به مدفوع آلوده جوجه‌ها یا استنشاق غبار حاصل از مدفوع، ادرار یا غذای آلوده به این باکتری در هنگام نظافت محل نگهداری احتمال انتقال این بیماری به کودک دلبند شما وجود دارد .خطر ابتلا به این بیماری در کودکان و افراد مسن و ضعیف بیشتر است.

این بیماری معمولا بعد از ۱۲ تا ۱۴ ساعت با علائمی نظیر: تب، لرز، پیچش شکم، اسهال و استفراغ یا گاستریت شدید بروز می‌کند و ممکن است تا یک هفته ادامه داشته باشد و اغلب درمان‌پذیر است. نکته مهم‌تر آن که برای جذابیت بیشتر و فروش راحت‌تر، این جوجه‌ها را رنگ می‌کنند. این رنگ‌ها معمولا مجاز و خوراکی نیستند و ممکن است در طولانی‌مدت خصوصا برای بچه‌ها مشکلاتی ایجاد کنند.

چه باید کرد؟
اگر در اثر اصرار کودک ناچار به خرید جوجه شدید، حداقل کاری که باید انجام دهید این است که به بچه‌ها بیاموزید قبل و بعد از دست زدن به جوجه‌ها دست‌هایشان را با آب و صابون بشویند.

برای آگاهی از شرایط نگهداری، شستشو، نحوه استفاده از داروهای ضدانگل و شیوه رفتار با پرنده حتما با کلینیک‌های دامپزشکی مشورت کنید.

از خرید جوجه‌هایی که به صورت فشرده و متراکم در فضاهای کوچک و نامناسب نگهداری می‌شوند، خودداری کنید چرا که در صورت وجود جوجه بیمار در چنین فضاهای محبوسی براحتی عامل بیماری‌زا به جوجه‌های دیگر نیز منتقل می‌شود.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره