وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

گزارشی از فیلم‌ های اكران پائیزی سینماهای تهران

گزارشی از فیلم‌ های اكران پائیزی سینماهای تهران
با آغاز فصل پاییز، اكران سه فیلم بغض، من همسرش هستم و بوسیدن روی ماه از هفته جاری در سینماهای تهران آغاز می‌شود.
بوسیدن روی ماه ساخته همایون اسعدیان بعد از فیلم موفق طلا ومس است كه به تهیه‌كنندگی منوچهر محمدی مقابل دوربین برده است. این فیلم كه در جشنواره 30 فجر به نمایش درآمد، به عنوان یكی از آثار منتخب تماشاگران رای بالایی كسب كرد.
در خلاصه داستان بوسیدن روی ماه آمده است: پسران دو بانوی سالمند كه سال‌هاست با هم دوست و همسایه هستند، سال‌های پیش در جنگ ایران و عراق مفقودالاثر شده‌اند. از پیدا شدن پیكر یكی از آن‌ها خبرهایی رسیده است…
نقش این دو مادر را شیرین یزدان‌بخش و رابعه مدنی (مادر امیر شهاب رضویان) بازی می‌كنند و دیگر نقش‌ها را سعید پورصمیمی، شبنم مقدمی، شیدا خلیق، مسعود رایگان، صابر ابر، محمد كارت بر عهده دارند.
این فیلم كه اكرانش حاشیه‌هایی را در پی داشت تبلیغاتش از شب عید نوروز در سطح شهر تهران آغاز شد و به عنوان یكی از گزینه‌های اكران نوروز نام برده می‌شد كه در نهایت رئیس شورای صنفی نمایش موضوع این فیلم را مناسب با اكران عید ندانست و مانع ثبت قراردادش شد و نمایش آن به تعویق افتاد.
بوسیدن روی ماه از 5 مهر با سرگروهی سینمایی آزادی اكران می‌شود.
 
من همسرش هستم اولین ساخته سینمایی مصطفی شایسته، تهیه‌كننده سینما محسوب می‌شود كه در كارنامه‌اش تهیه فیلم‌هایی چون  كافه ستاره، كنعان و بی‌پولی به چشم می‌خورد. این فیلم با بازی نیكی كریمی، مصطفی زمانی، میترا حجار و لادن طباطبایی درباره‌ی یك زوج جوان است كه به واسطه‌ی یك اتفاق دچار مشكل پیش بینی نشده‌ای در زندگی خانوادگی خود می‌شوند.
من همسرش هستم به تهیه‌كنندگی مرتضی شایسته در بخش فیلم‌های اول جشنواره فجر به نمایش درآمد و قرار است با سرگروهی سینما آفریق به نمایش درآید. رضا درمیشیان پس از سالها تجربه روزنامه‌نگاری و دستیاری داریوش مهرجویی، بغض را به عنوان اولین ساخته سینمایی‌اش كارگردانی كرد كه تمام صحنه‌های فیلم در تركیه مقابل دوربین رفت.
این فیلم با بازی بازان كوثری و بابك حمیدیان داستان دو روایت از دو مقطع متفاوت از زندگی ژاله و حامد، دو جوان مهاجر ایرانی است. یک روایت روزهای آشنایی و خوشی این دو جوان و روایت دیگر هشت ساعت سرنوشت‌ساز زندگی آنان.
تهیه‌کننده بغض سید غلامرضا موسوی است كه قرار است در سرگروهی سینما استقلال به نمایش درآید.
به گزارش ایسنا، از میان سه فیلمی كه قرار است از این هفته اكران شوند،فقط فیلم من همسرش هستم برای اكران در سینماهای حوزه هنری دچار مشكل است.