وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

14 روش برای اینکه شما کمتر پول خرج کنید!

14 روش برای اینکه شما کمتر پول خرج کنید!
1- پرده های کلفت استفاده نکنید
برای اینکه مد روز باشید از پرده‌های بسیار ضخیم و چند لایه استفاده نکنید که مجبور شوید برای روشنایی خانه حتی روز‌ها هم چراغ روشن کنید.

2- جلوی درز‌ها را بگیرید

فکر نکنید بستن درز‌ها و جلوگیری از هدر رفتن هوای داخل خانه فقط در فصل زمستان فایده دارد، بلکه در تابستان زمانی که هوای بیرون گرم است، نفوذ هوای گرم بیرون به داخل باعث می‌شود نیاز بیشتری به کولر داشته باشید.

3- از یخچال تان به درستی استفاده کنید
یخچال یک پنجم هزینه برق را به خود اختصاص می‌دهد، بنابراین استفاده مناسب از یخچال بهترین راه کاهش هزینه برق محسوب می‌شود. مثلا سعی کنید در یخچال و فریزر را بی‌مورد باز و بسته نکنید. برای قرار‌دادن باقی مانده غذا‌ها در یخچال صبر کنید تا کاملا در هوای بیرون خنک شوند. هرگز غذاهای داغ را در یخچال قرار ندهید. یخچال و فریزر را با فواصل کوتاه تمیز کنید. هنگام خرید به بر چسب انرژی روی یخچال دقت کنید.

4- وسیله پر مصرف دیگر در خانه‌ها ماشین لباسشویی است
سعی کنید در زمان و با اندازه مناسب از آن استفاده کنید. زمان اوج مصرف برق یعنی وقت غروب آفتاب مصرف برق بیش از زمان‌های دیگر است، بنابراین درصورت امکان در این زمان‌ها از ماشین لباسشویی استفاده نکنید. اگر شاغل هستید و زمان زیادی را در منزل نیستید می‌توانید ماشین لباسشویی را به اندازه حجمش از لباس پر‌کرده و آخر شب هنگام خواب آن را روشن کرده یا صبح ۲‌ ساعت قبل از خروج از خانه آن را روشن کنید. مجبور نیستید برای اینکه زود‌تر لباس‌ها خشک شوند چندین دور از خشک‌کن استفاده کنید. لباس‌ها با کمی قرار گرفتن در برابر هوای آزاد خشک می‌شوند.

5- دقت کنید هنگام خرید، ماشینی را انتخاب کنید که ۲ خروجی آب گرم و سرد داشته باشد
این کار کمک می‌کند در مصرف انرژی ماشین بیشترین صرفه‌جویی صورت بگیرد. برخی از انواع ماشین‌ها مجهز به برنامه‌های شست‌وشوی اقتصادی هستند. در زمان خرید دقت کنید متناسب با جمعیت خانواده ماشین لباسشویی موردنظرتان را بخرید. یک خانواده ۴‌ نفره نیازی به ماشین لباسشویی ۸‌ کیلویی ندارد بلکه یک ماشین ۵ یا ۶ کیلویی کفایت می‌کند.

6- از لوازم فانتزی برقی استفاده نکنید
برخی از لوازم به ظاهر کوچک مصرف برقشان بسیار بیش‌ از یخچال و ماشین‌لباسشویی است. مثلا قاب عکس‌های دیجیتالی برقی، دو برابر یک یخچال معمولی برق مصرف می‌کنند.

7- شارژهای پرمصرف
شارژر‌ها و آداپتور‌ها اگر همیشه به برق باشند بسیار پر مصرف خواهند بود در حالی که در حالت معمول تنها ۷ تا ۱۰وات برق مصرف می‌کنند. یکی دیگر از آفت‌های اسراف برق در خانه « استند بای » نگه داشتن وسایل برقی است چون در این حالت، اینگونه وسایل، بیشتر برق مصرف می‌کنند.

8- کولرهای آبی و گازی
روی کولرهای آبی را سایبان خنک بگذارید و پوشال آن‌ها را هر سال تعویض کنید. در کولر‌های گازی هم سالی یک بار فیلتر‌ها را بازبینی کنید.

9- لامپ های کم مصرف و LED
لامپ‌های رشته‌ای را با لامپ‌های کم‌مصرف تعویض کنید. مصرف برق در این نوع لامپ‌ها بسیار کمتر از لامپ‌های رشته‌ای است. لامپ‌های مهتابی هم مصرف برق کمتری دارند. لامپ‌های LED هم انتخاب بهینه‌ای هستند که هم مصرف کمتری دارند و هم تأخیر در روشن شدن و چشمک زدن ندارند.

10- تلویزیون
هنگام خرید مانیتور و تلویزیون هم این نکته را در نظر بگیرید که انواع LED و LCD بهترین نوع از نظر مصرف انرژی هستند و تلویزیون‌های پلاسما بیشترین مصرف انرژی را دارند.

11- سیستم BMS

اگر در حال ساخت خانه هستید حتما از عایق کاری دیوار‌ها و سیستم‌های هوشمند نظیر « BMS » استفاده کنید. سیستم‌های جدید به سادگی و بدون نیاز به سیم‌کشی می‌توانند روی کامپیوترهای خانگی نصب شوند. در این سیستم‌ها می‌توان با در نظر گرفتن میزان لازم روشنایی و گرما در روز مصرف انرژی را بسیار محدود‌تر کرد.

12- سایبن های تزئینی
اگر به در و پنجره‌هایتان در طول روز به‌خصوص در تابستان نور مستقیم خورشید می‌تابد از سایبان برایشان استفاده کنید. سایبان‌های تزیینی بسیار زیبایی در بازار موجود است.

13- تاثیر رنگ ها
اگر در خانه از رنگ‌های روشن استفاده کنید، باعث می‌شود در مصرف برق صرفه‌جویی شود چون دیر‌تر به روشن‌کردن لامپ نیاز خواهید داشت.

14- حسگرهای روشنایی
اصلا ضرورتی ندارد که تمام طول شب راهروهای آپارتمان شما روشن باشند. برای کنترل این حالت می‌توان از حسگرهای تشخیص حضور افراد استفاده کنید و حتی از این امکان می‌توان در اتاق کودکان هم که مرتب لامپ‌هایش روشن می‌ماند استفاده کرد. استفاده از این‌نوع امکانات، هزینه اولیه چندانی نخواهد داشت و با کمی همکاری اهالی ساختمان می‌توان با کمترین هزینه اینگونه سیستم‌ها را در منازل مسکونی و آپارتمان‌ها نصب کرد.