وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آشنایی با 4 عادت خوب غذایی ایتالیایی ها

آشنایی با 4 عادت خوب غذایی ایتالیایی ها
ایران ناز، در میان عادت های غذایی مختلف مردم در سایر کشورها، ایتالیایی‌ ها عادت‌ های بسیار خوبی دارند که در اینجا به 4 مورد از آنها اشاره می‌کنیم :

1 – روغن مصرفی‌شان، روغن‌زیتون است
روغن‌های غیراشباع تک‌‌ زنجیره‌ از جمله بهترین روغن‌ها هستند که در صدر جدول طبقه‌بندی این گروه غذایی قرار می‌گیرند. در راس این گروه از روغن‌ها، روغن زیتون قرار دارد. در کل، ۳۰ درصد انرژی روزانه هر فرد می‌تواند از چربی‌ها تامین‌ شود که از این ۳۰ درصد بهتر است ۱۵ درصد از روغن‌های غیراشباع تک‌زنجیره‌ای باشد.

ایتالیایی‌ها، یکی از بهترین روغن‌ها را در برنامه‌غذایی‌شان گنجانده‌اند اما نکته‌ای که نباید فراموش کرد اینکه حتی روغن‌های بسیار مفید هم باید به اندازه مصرف شوند در غیر این صورت انرژی مازادی که به بدن می‌رسد عامل بروز چاقی و مشکلات قلبی‌-عروقی و … خواهد شد. نکته دیگر اینکه تمام روغن‌های مایع از جمله روغن زیتون در مقابل حرارت بالا مقاوم نیستند بنابراین نباید از این روغن برای سرخ کردن استفاده کرد.

2 – زمان پخت غذاهایشان کوتاه است
این هم یکی دیگر از عادت‌های بسیار خوب ایتالیایی‌هاست؛ وقتی غذایی سریع پخته می‌شود، ریز مغذی‌ها به خصوص ویتامین‌ها و موادمعدنی در آن حفظ می‌شوند ولی غذایی که زمان پخت طولانی دارد مثل انواع خورش‌های ایرانی که نصف روز روی اجاق می‌ماند تا جا بیفتد، بخشی از ویتامین‌های موجود در خود را از دست خواهد داد.

3 – زمان غذا خوردنشان طولانی است
این عادت می‌تواند هم خوب و هم بد باشد. به شرطی خوب است که دیس اصلی غذا سر میز نباشد و فرد به خاطر صحبت و اتمام بشقاب غذا، دوباره بشقابش را پر نکند. برای آنکه به فرد احساس سیری دست دهد، ۲۰ دقیقه زمان لازم است. اگر بشقاب غذا را کشیدیم و طی میل کردن آن با هم صحبت کردیم، عادت خوبی است اما اگر دیس غذا سر میز باشد و افراد دور میز حین صحبت‌کردن‌ متوجه میزان غذاخوردنشان نباشند و مرتب غذا بخورند عادت خوبی نخواهد بود.

4 – دسر مورد علاقه‌شان بستنی است
به‌طور کلی مواد غذایی شیرین سریع‌ تر از سایر خوراکی‌ها از معده عبور می‌کنند. بستنی‌خوردن بعد از غذا اشکالی ندارد به شرط آنکه انرژی دریافتی از غذای اصلی بالا نباشد. اگر وعده اصلی، انرژی زیادی به بدن برساند و بعد بستنی بخوریم تا غذا سریع‌تر هضم شود، عادت درستی نیست. گرچه بستنی به هضم غذای سنگین مصرفی کمک می‌کند اما انرژی دریافتی حاصل از خوردن آن، می‌تواند باعث چاقی و اضافه‌ وزن شود.