وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش های محافظت از تلویزیون‌ های ال‌ سی‌ دی

روش های محافظت از تلویزیون‌ های ال‌ سی‌ دی
آیا می‌دانید چگونه از تلویزیون‌های ال‌سی‌دی محافظت کنید؟
ایران ناز، بسیاری از خانواده‌ ها این روزها از تلوزیون‌های ال‌سی‌دی استفاده میکنند، ولی برخی از آنها نحوه تمیز کردن و به طور کلی نگهداری از این وسیله را نمی دانند؛ در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از مهمترین نکاتی که برای سالم ماندن ال سی دی ها باید بدانید.

اولین نکته در مورد ال‌سی‌دی‌ها که می‌توان به آن اشاره کرد، هنگام وصل کردن دستگاه است؛ بسیاری از شرکت‌ها همراه خدمات نصب رایگان را نیز پیشنهاد می‌دهند که بهتر است از آن استفاده کنید؛ گاهی اوقات در هنگام نصب ممکن است به اشتباه کاری را انجام دهید که منجر به سوختن کامل دستگاه شود.

سعی کنید دستگاه را در محلی قرار دهید که گرد و خاک زیادی در آنجا وجود ندارد چراکه با ورود گرد و خاک ممکن است سیستم‌های داخی ال‌سی‌دی شما خراب شود و یا به طور کامل تلویزیون را از کار بیاندازد.

همیشه به شکاف‌های بالای ال‌سی‌دی توجه کافی داشته باشید تا گرمای اضافی به راحتی دفع شود؛ اگر این گرما دفع نشود گرمای اضافی به قطعات الکترونیکی سرایت کرده که نتیجه آن بهم ریختگی رنگ، لرزش تصویر و مشکلات دیگری را برای تلویزیون است.

مهمترین بخش از هر تلویزیونی صفحه نمایش آن است، پس باید دقت ویژه‌ای به آن داشته باشید؛ از برخورد هرگونه جسم تیزی با صفحه نمایش جلوگیری کنید، چراکه این ار باعث سوختگی پیکس‌های ال‌سی‌دی شده و شما روی صفحه لکه‌های سیاه مشاهده خواهید کرد.

برای محافظت از پنل ال‌سی‌دی، از زدن هر گونه ضربه به آن به ویژه با هر وسیله نوک تیز جداً خودداری کنید؛ خراب شدن قابی که دور آن قرار دارد باعث نفوذ گرد و خاک در داخل دستگاه می‌شود و در نتیجه تلویزیون شما از کار می‌افتد.

*نحوه پاک کردن ال سی دی
برای پاک کردن ذرات غبار مناسب‌ترین راه، استفاده از فشار هوا یا جارو برقی‌های مخصوص غبارروبی کامپیوتر است. نکته مهم در پاک کردن اثر انگشت و لکه‌های چرب این است، هیچگاه از دستمال کاغذی استفاده نشود چون به تدریج باعث خراشیدگی صفحه تصویر می‌شود؛ همچنین به کار بردن هرگونه مواد شیمیایی که در ترکیب آنها از آمونیاک یا الکل استفاده شده باشد باعث زرد شدن تدریجی صفحه تصویر می‌شود.

بهترین وسیله برای پاک کردن سطح ال‌سی‌دی‌ها استفاده از پارچه‌های بسیار نرم و لطیف مانند دستمال‌های عینک است؛ همچنین توجه داشته باشید که نیازی به استفاده از هیچ ماده‌ای حتی آب نیست و تنها این دستمال را به آرامی روی صفحه نمایش بکشید و لکه‌ها پاک خواهند شد.