وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

هشت خاصیت استثنایی کدو (+مطلب بسیار جالب)

هشت خاصیت استثنایی کدو (+مطلب بسیار جالب)
1. کاهش دهنده کلسترول
فیبر رژیمی در کدو به وسیله همراه شدن با اسیدهایی که کبد برای هضم چربی ترشح میکند سطح کلسترول را کاهش میدهد. از آنجایی که این فیبر با اسید مخلوط میشود توانایی هضم چربی را ضعیف میکند، بنابراین کبد باید اسید بیشتری ترشح کند. کبد از کلسترول بیشتری برای ترشح اسید استفاده کرده و همزمان سطح کلسترول بدن پایین میآید.
2. جلوگیری از سرطان
سطح بالایی از فیبر در کدو کمک میکند که مواد سرطان زا در روزه بزرگ کاسته شود و در نتیجه به فعالیت سالم رودهها کمک میکند . ویتامین A ، C و اسیدفولیک عاملهای آنتی اکسید قوی در کدو هستند که عوامل سرطان زا که موجب انواع بیماریهای سرطانی میشود را نابود میکنند.
3. جلوگیری از ایست و سکته قلبی
یک فنجان از کدو حاوی 10% منیزیم کافی روزانه است که خطر حمله و سکته قلبی را کاهش میدهد. همچنین حاوی اسیدفولیک و ویتامینی است که آمینواسید مهلک سیستئین را مهار میکند که اگر آن در خون افزایش یابد موجب بیماریهای قلبی و ترمبوز( لخته شدن خون) میشود.
4. پایین آورنده فشار خون
پتاسیم یافت شده در کدو همراه با منیزیم، به پایین آمدن سطح فشار خون بدن کمک میکند. بنابراین مصرف مرتب کدو برای کسانی که از فشار خون رنج میبرند ایده آل است. همچنین به جلوگیری از تصلب شرایین که در آن رگهای خونی سفت میشود کمک میکند.
5. درمان آسم و تنگی نفس
ویتامین C موجود در کدو آنتی اکسید قوی و دارای ویژگیهای ضد التهابی است که میتواند تنگی نفس را رفع کند.
6. مملو از مواد مغذی
کدو حاوی مقادیر زیادی آب (95%) ، مقدار مفیدی از لوتین (زرده، رنگ دانهای که در طبیعت یافت میشود) است که برای چشم مفید است. همچنین حاوی ویتامین B6 ،ریبوفلاوین و منگنز است که برای عملکرد درست سیستم بدن ضروری است.
7. کاهش دهنده کالری
کدو به طور شگفت انگیزی کالری را کاهش میدهد. این خوراک گیاهی حدود 30 کالری دارد. به همین دلیل است که یک غذای رژیمی کامل برای فرونشاندن گرسنگی بدون به هم ریختن برنامههای رژیمی و افزایش کالری است.
8. حاوی بتا- کاروتن
دیگر عنصر ضروری که کدو دارای آن است بتا- کاروتن است . این ویتامین در پوست آن قرار دارد ،پس اگر میخواهید همهی مواد مغذی آن را حفظ کنید نباید در زمان طبخ پوست آن را بکنید. گرچه پوست آن باید خوب شسته شود.