وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

خوردن یک سیب در روز میتواند شما را ….

خوردن یک سیب در روز میتواند شما را ….
مطالعات محققان آمریکایی نشان میدهد خوردن یک سیب در روز میتواند انسان را از مراجعه به متخصص قلب و عروق مصون كند. به گزارش ایران ناز محققان این مرکز علمی با مطالعه بر گروهی از افراد میانسال سالم دریافتند که خوردن روزانه یک عدد سیب به مدت چهار هفته، 40 درصد از سطوح مواد مرتبط با بروز سختی شریان‌ ها را کاهش میدهد.

مصرف کپسول‌های حاوی پلی فنول_ نوعی آنتی اکسیدانی که در سیب یافت می‌شود نیز نتایج مشابهی را به همراه دارد اما به اندازه خود سیب ثمربخش نیست. طی این مطالعه، پژوهشگران متوجه شدند که سیب میزان "لیپوپروتئین باچگالی کم" را که به آن اصطلاحا کلسترول بد یا (LDL) می‌گویند، کاهش می‌دهد.

هنگامی که LDL برای اکسیده شدن با رادیکال‌های آزاد واکنش نشان می‌دهد، احتمال زیادی وجود دارد که کلسترول باعث افزایش التهاب و آسیب بافتی شود. زمانی که LDL اکسید می‌شود، ساختاری به خود می‌گیرد که منجر به وجود آمدن تصلب (سخت شدن) شریان می‌شود.

به گفته دکتر روبرت دیسیل وسترو سرپرست این پژوهش، با خوردن یک سیب در روز به مدت 4 چهار هفته، تاثیرات شگفت انگیز و چشمگیر آن را بر اکسیده شدن LDL کشف کردیم و این کاهش 40 درصدی را می‌توان به حالتی تعبیر کرد که فردی را با عروق کرونری (قلبی) عادی با شخص مبتلا به بیماری عروق کرونر مقایسه کنیم. این پژوهش در مجله "Functional Food"منتشر شده است.