وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

موبایل دانش‌ آموزی هم ارائه میشود

موبایل دانش‌ آموزی هم ارائه میشود
به گزارش ایران ناز به نقل از ایسنا، حسن علیزاده با اشاره به این‌كه امسال سبك برگزاری نمایشگاه و رسانه‌های دیجیتال در سطح استاندارد جهانی است، اظهار كرد: در مدت شش سال برگزاری این نمایشگاه، برای اولین‌بار است كه شعاری برای آن انتخاب می‌شود؛ امسال شعار «سواد دیجیتالی، مصونیت فرهنگی» برای این نمایشگاه و جشنواره انتخاب شده است.

وی با بیان این‌كه بحث فرهنگی این نمایشگاه دیر آغاز شد، یادآوری كرد: فعالیت‌های فرهنگی دیر شده، اما در كشور ما ابتدا تكنولوژی وارد می‌شود و چون پیوست فرهنگی ندارد، یك باره متوجه می‌شویم كه فرهنگ‌سازی نشده است، چون در ابتدا جذابیت‌هایی وجود دارد و وقتی جذابیت‌ها از بین می‌رود، موضوعات دیگر خودشان را نشان می‌دهند.

او ادامه داد: رسانه‌ها باید در فرهنگ‌سازی به یكدیگر كمك كنند و با تعریف كردن یك هدف مشترك، با یكدیگر هماهنگ شوند. وی با اشاره به تكثرهای موجود در رسانه‌های دیجیتالی و فضای مجازی، بیان كرد: این تكثرها باعث شد مقام معظم رهبری در اواخر سال گذشته دستور تشكیل شورای عالی فضای مجازی را بدهند و این شورا با حضور متولیان همه‌ی دستگاه‌ها تشكیل شده است.

علیزاده درباره‌ی «سواد دیجیتالی» توضیح داد: در حال حاضر بین والدین و فرزندان شكاف دیجیتالی ایجاد شده است و بسیاری نمی‌دانند كه این شكاف چیست. اگر نظارت كافی بر فضای مجازی نباشد تبعات خوبی نخواهد داشت. ما معتقدیم باید سواد دیجیتالی را بالا ببریم، چراكه سرعت تحولات بسیار بالاست و همین امر موجب می‌شود كه این شكاف ایجادشده بزرگ‌تر شود.

وی با اشاره به این‌كه مركز توسعه‌ی فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با وزارت آموزش و پروش، یك كارگروه مشترك تشكیل داده است، تصریح كرد: متولی بالا بردن سواد رسانه‌یی در كشور، مركز رسانه‌های دیجیتال است و با ایجاد این كارگروه در تلاش هستیم برای بالا بردن سواد دیجیتالی به كتاب‌های درسی وارد شویم.

او با یادآوری این‌كه هر بازی رایانه‌یی خوب نیست، گفت: عطش بازار ایران را فقط بازی‌های ساخت داخل پر نمی‌كند. به همین دلیل، مردم به بازی‌های خارجی مراجعه می‌كنند.

وی كه در برنامه‌ی «تهران بیست» سخن می‌گفت، در پاسخ به یك پیامك مبنی بر این‌كه مركز رسانه‌های دیجیتال برای مقابله با بازی‌های غیرمجاز خارجی كه در كنار خیابان با صحنه‌های ضدفرهنگی و قیمت كم در اختیار كودكان قرار می‌گیرند، چه كاری انجام داده است؟ اظهار كرد: در وزرات ارشاد ستاد صیانت وجود دارد كه هم با تكثیر غیرمجاز و هم با فروش این‌گونه محصولات در كنار خیابان مبارزه می‌كند. مشكل اساسی ما نداشتن شبكه‌ی توزیع مناسب است، البته حدود سه‌ماه پیش، یك شبكه‌ی توزیع مویرگی راه‌اندازی كردیم كه تا كنون خوب عمل كرده است.

او به نظام رتبه‌بندی بازی‌ها اشاره و بیان كرد: از والدین خواهش می‌كنیم به شرایط سنی درج‌شده در هولوگرام دقت كنند، چون بسیاری از چالش‌ها از همین طریق از بین خواهد رفت. رییس مركز توسعه‌ی فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال گفت: از ابتدای آبان‌ماه، لیگ آن‌لاین بازی‌های ایرانی و خارجی با 28 بازی راه‌اندازی خواهد شد.

او با اشاره به نرم‌افزار «كنترل والدین بر فرزندان»، توضیح داد: متأسفانه در این حوزه ما فعالیت زیادی نداشته‌ایم؛ اما در حال حاضر ما روی «موبایل دانش‌آموزی» تمركز كرده‌ایم، چون معتقدیم استفاده از موبایل برای سنین زیر 18 سال مفید نیست، اما این موبایل به فرزند فقط امكان تماس با والدین را می‌دهد و مكان رفت و آمد فرزند برای والدین از روی نقشه GPS مشخص می‌شود.

علیزاده افزود: این طرح به وزیر آموزش و پرورش ارائه شده است و اگر از منظر تخصصی آموزش و پروش مشكلی نباشد، در دوماه آینده این موبایل ارائه خواهد شد.

او زیاد بودن خطوط قرمز را در حوزه‌ی ساخت بازی‌های دیجیتال زیاد دانست و بیان كرد: واقعیت این است كه ما گاهی در تشخیص خطوط قرمز گنگ هستیم و سلیقه‌یی عمل می‌كنیم؛ اما در شورای عالی فضای مجازی، كمیسیونی براساس رگولاتوری سخت‌افزاری محتوا وجود دارد كه امیدواریم بتواند خطوط قرمز را مقداری شفاف‌تر مشخص كند.

وی متولی نرم‌افزار در حوزه‌ی فرهنگ و هنر داخلی را فقط مركز رسانه‌های دیجیتال اعلام و تأكید كرد: هرگونه مجوز برای عرضه، فروش و حتا تكثیر در شركت‌هایی كه زیرمجموعه هستند، از سوی وزارت ارشاد و به نمایندگی آن، مركز رسانه‌های دیجیتال صادر خواهد شد.