وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

کدام یک بهتر هستند؟ آب جوشیده یا آب شیر؟

کدام یک بهتر هستند؟ آب جوشیده یا آب شیر؟
باورتان میشود شستشوی بینی بتواند برای شما ضرر داشته باشد؟
ایران ناز، البته شستشوی بینی به خودی خود کار بدی نیست و می‌تواند به تخلیه مجرای بینی از آلودگی‌ها و ترشحات کمک کند اما محققان به تازگی متوجه شده‌اند که این شستشو هم باید آداب خاصی داشته باشد و گرنه می‌تواند به ضرر شما تمام شود.

محققان به تازگی اعلام کرده‌اند بعضی از ادواتی که برای شستشوی بینی به کار می‌رود می‌تواند عامل عفونت مزمن سینوس ها و مایکوباکتریای مقاوم به درمان باشد. این مشکل وقتی شروع میشود که این وسایل با آب شیر پر میشوند. همان‌طور که می‌دانید شیر حامل میکروارگانیسمهایی است که به طور عادی بیماری‌ زا نیستند اما اگر همراه آبی که بینی را با آن شستشو می‌دهید وارد قسمت‌های عمقی سینوس‌ها شوند می‌توانند در آن مکان رشد کرده و در آینده مشکل زا شوند.

برای شستشوی بینی بهتر است از آب استریل استفاده کنید. می‌توانید آب شیر را 3 تا 5 دقیقه بجوشانید و بگذارید تا سرد شود و سپس از آن برای شستشوی بینی‌تان استفاده کنید. آبی که قبلا جوشانده‌اید را می‌توانید در یک ظرف تمیز تا 24 ساعت استفاده کنید اما بعد از این مدت دیگر با میکروبهای محیط آلوده می‌شود و خاصیت استریل بودنش از بین می‌رود.

اگر از آبی استفاده می‌کنید که تصفیه و فیلتر می‌شود لازم است از فیلتر مخصوصی استفاده کنید که اندازه‌های یک میکرون و کمتر را هم در بر بگیرد.