وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

درمان گرگرفتگی زنان توسط هیپنوتیزیم

درمان گرگرفتگی زنان توسط هیپنوتیزیم
محققان آمریکایی براساس تحقیقاتی جدید دریافتند که هیپنوتیزم به درمان گرگرفتگی زنان یائسه کمک شایانی می کند. به گزارش ایران ناز به نقل از پایگاه خبری هلث دی نیوز آمریکا، این تحقیقات نشان میدهد که هیپنوتیزم میتواند تا 74 درصد به گرگرفتگی زنان بعد از سن یائسگی کمک کند.

محققان دانشگاه بایلور(Baylor) در تگزاس آمریکا دریافته اند که نزدیک به 80 درصد زنان یائسه دچار گرگرفتگی می شوند که می توان از طریق هیپنوتیزم دفعات این گرگرفتگی را تا 74 درصد کاهش داد. این تحقیقات از 187 زن بعمل آمد که در روز دستکم هفت بار دچار حملات گرگرفتگی می شدند و آنها به مدت پنج جلسه تحت هیپنوتیزم قرار گرفتند.

تحقیقات نشان داد: این زنان خودشان تعداد دفعات گرگرفتگی خود را برای مدت 12 هفته ثبت کردند و محققان نیز میزان تکرار این حملات گرگرفتگی را از طریق دستگاهی که روی پوست قرار می گرفت، مقایسه کردند. گری الکینز (Gary Elkins) محقق مسئول این تحقیقات گفت: نتایج ما کاهش محسوس دفعات گرگرفتگی را نشان داد و این نتایج همچنین کاهشی فیزیولوژی در دفعات گرگرفتگی را در طول سه ماه ثابت کرد.

این تحقیقات بعد از 12 هفته نشان داد: گروهی از زنانی که تحت هیپنوتیزم قرار گرفتند با کاهش 74 درصدی دفعات گرگرفتگی روبرو شدند. محققان آمریکایی پیشتر دریافته بودند که ورزش کردن می‌تواند به زنان یائسه برای جلوگیری از گرگرفتگی کمک کند.

در همین حال، پژوهشگران دانشگاه دلاویر نیز دریافته اند که مصرف دو لیوان شیر سویا در روز چه بسا باعث کاهش گر گرفتگی زنان در دوره یائسگی شود. این پژوهشگران گفتند که مصرف مواد غذایی یا نوشیدنی‌های تولید شده از گیاه سویا به میزان دوبار در روز می‌تواند از تکرار و شدت این گر گرفتگی‌ها به میزان 26 درصد بکاهد.

سویا حاوی ماده ایزوفلاون است که یک هورمون شیبه استروژن است و این باور وجود دارد که تاثیر خوبی بر سلامت انسان دارد. گرگرفتگی یکی از عوارض شایع دوران یائسگی است که گاه به حدی شدید است که زندگی خانوادگی، اجتماعی و اقتصادی مبتلایان را متاثر می‌کند.

گرگرفتگی و تعریق شبانه از اولین علائم یائسگی است که با احساس گرم شدن ناگهانی و شدید همراه است و معمولا 4 تا 5 دقیقه طول می کشد. گاهی این احساس با تعریق و در انتها احساس سرما همراه است. گرگرفتگی به علت کاهش و قطع هورمون استروژن ایجاد می شود و معمولا در طول شب بیشتر از روز است و ممکن است موجب اختلال در خواب شبانه بشود.