وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

این افراد سرشناس راه شکم ثروتمند و معروف شدند

این افراد سرشناس راه شکم ثروتمند و معروف شدند
یک ضرب المثل قدیمی میگوید که یکی از راه های رسیدن به قلب انسان ها شکم است! یک غذای خوش طعم در بدترین شرایط میتواند یک لبخند هدیه کندو دقایقی هرچند کوچک ما را از دشواری های روزمرگی دور کند. ایران ناز: در این گزارش شما را با تنی چند از افرادی که از راه شکم به ثروت و شهرت رسیدند آشنا می کنیم:

1. رنه رزپی
رنه رزپی مالک برترین رستوران جهان از راه شکم به شهرت و ثروت رسیده است. ورود او به دنیای آشپزی کاملا اتفاقی بود اما وقتی با دنیای رنگارنگ آشپزی آشنا شد عزمش را برای حضور در این رشته جزمتر کرد.
موفقیت در دنیای آشپزی سن و سال نمی شناسد وقتی چاشنی خلاقیت را به سلیقه و پشتکار اضافه کنید، صاحب سبک در این امپراتوری گسترده می شوید و می توانید همچون رنه رژپی در 34 سالگی با آشپزهای بزرگ رقابت کرده و در جهان مطرح شوید.

این آشپز دانمارکی 16 دسامبر 1977 از مادری دانمارکی و پدری آلبانیایی در شهر کپنهاک متولد شد.
مدتی بعد به همراه خانواده راهی ماسدونیا شد و تا زمان آغاز جنگ برای استقلال در یوگسلاوی سابق، در آنجا زندگی کرد.

او برای کسب تجارب معروفترین سرآشپز های جهان راه پر مشقتی را پیمود . هنگامی که در خصوص موفقیت های رستوران 3 ستاره "جاردین سنز" شنید تصمیم گرفت در قالب یک سفر تفریحی سری هم به این محل رویایی و پرطرفدار بزند.

اما وقتی با موفقیت های چشمگیر این رستوران آشنا شد در اسپانیا ماندگار شد و آنقدر تلاش کرد تا توانست نظر سرآشپز رستوران"فران آدریا" را جلب کند و به مدت یک سال آنجا مشغول کار شد. رنه به همراه "کلاوس یه یر" سر آشپز دانمارکی در سال 2004 رستوران "نوما" را در خانه ای قدیمی متعلق به قرن هجدهم در مرکز فرهنگی منطقه آتلانتیک شمالی تاسیس کرد.

این اتفاق مهمترین اتفاق زندگی رنه محسوب می شود چرا که به دلیل ابتکارهای متعدد و ایجاد منوها و دستور غذایی هایی جدید این رستوران تا کنون 2 ستاره میشلین را به خود اختصاص داده است.
این رستوران همچنین در نظر سنجی سال 2008 از مردم به عنوان بهترین رستوران جهان انتخاب شد و همچنین در نظرسنجی که از مطرح ترین سرآشپزهای جهان انجام شد در مقام سومین رستوران جهان قرار گرفت.

رنه با دنیای کتاب هم بیگانه نیست و تا کنون 2 کتاب آشپزی روانه بازار کرده است.کتاب "آشپزی نورادیک نما"در سال 2006 و کتاب"نوما:زمان ومکان در آشپزی نورادیک" را در سال 2010 منتشر کرد.
این تلاش ها علاوه بر شهرت جهانی ثروت فراوانی را برای او به همراه داشته و او را در زمره ثروتمند ترین ها قرار داده است.

2. گوردون رامسی
در انگلیس سه آشپز معروف، زبانزد خاص و عام هستند كه در این میان «گوردون رامسی» جزو برترین آشپزهای انگلیس و اروپا به شمار می‌رود. گوردون جیمز رامسی در هشت نوامبر سال 1966 در جان استون اسكاتلند چشم به جهان گشود. پدرش مدیر یك باشگاه ورزشی بود گاهی هم دلالی می‌كرد و اجناس ورزشی را می‌خرید و گران‌تر می‌فروخت. مادرش «هلن» پرستار بود و به آموزش پرستاران می‌پرداخت.

پدر گوردون به دلیل ورشكستگی به انحراف كشیده و زندگی آنان به یك جهنم تبدیل شد. گوردون یك خواهر بزرگ‌تر به نام «دیانا» و یك برادر به نام «رونی» داشت. او از كودكی طعم ناامیدی، شكست و بدبختی را چشید كه همه این ناملایمات زندگی ناشی از بی‌توجهی پدرش بود. 16 ساله بود كه به همراه خواهرش دیانا تصمیم گرفت خانه را ترك و مستقل زندگی كند. گوردون به فوتبال علاقه زیادی داشت.

 
او از ده سالگی در كوچه و خیابان‌ها فوتبال بازی می‌كرد و وقتی پا به دوران نوجوانی گذاشت عضو باشگاه فوتبال وارویك شاپر شد. در تابستان سال 1984 زانویش به شدت آسیب دید، اما باز هم فوتبال را كنار نگذاشت. او یكی از ستارگان تیم اسكاتلند بود و علی‌رغم جراحت عمیق زانویش در چندین مسابقه فوتبال شركت كرد و گل‌های زیادی به ثمر رساند. 19 ساله بود كه به گروه پلیس پیوست و مدتی با پلیس همكاری داشت، اما آن كار هم او را راضی نمی‌كرد.

او برای كسب درآمد و كمك به خواهرش در هتل «راكسبری هاوس» اسكاتلند در بخش آشپزخانه به كار مشغول شد. او احساس كرد به آشپزی علاقه زیادی دارد و می‌تواند ابتكار عمل نشان دهد و غذاهای متنوع تهیه كند. لذا برای پیشرفت در زندگی‌اش به لندن عزیمت كرد تا در رستوران‌های بزرگ كار كند و به آموخته‌هایش بیفزاید. او به مدت دو سال و ده ماه در رستوران «ماركو پیروایت» مشغول به كار شد. استعداد عجیبی در این حرفه داشت. به توصیه سرآشپز «هاردی» كه یكی از بهترین آشپزهای آن دوران بود به سوی پاریس روانه شد تا غذاهای فرانسوی را یاد بگیرد.

او شاگرد «آلبرت روكس» در پاریس شد. آلبرت روكس كه یكی از بهترین سرآشپزهای فرانسویی به شمار می‌رفت به استعداد گوردون پی برد و او را در هتل دیوا در كوه آلپ فرانسه به كار مشغول كرد تا هم آموزش ببیند و هم با نو‌آوری‌هایش غذاهای رنگارنگ تهیه كند. گوردون سه سال در فرانسه زندگی كرد و به آموخته‌هایش افزود. سپس تصمیم گرفت به لندن بازگردد و در آن‌جا حرفه‌ خود را ادامه دهد.

در سال 1996 با «كایتانا هاتسون» دختر یكی از ثروتمندان انگلیس ازدواج كرد. ثمره این ازدواج چهار فرزند مگان، جك و دوقلوهای ماتیلدا و هولی بود. پدر همسر گوردون «كریس هاتسون» سرمایه‌ زیادی به گوردون داد تا او بتواند رستوران باز كند و به كار خود گسترش دهد. گوردون در سال 1998 در چلسی با پدرزنش شریك شد و یك رستوران باز كرد. او در سال 2001 توانست رستوران خود را بسط دهد و سه شعبه دیگر در شهرهای مختلف انگلیس افتتاح كند. پس از انگلیس نوبت دیگر كشور‌ها بود كه از دست پخت گوردون سود ببرند.

او در خور دبی یك رستوران باز كرد و آن را erreV نام گذاشت. بعد به توكیو رفت و در سال 2005 رستوران گوردون رامسی را در توكیو افتتاح كرد. در سال 2006 نیز در نیویورك رستوران دیگری برپا كرد، سپس به پومونای كالیفرنیا رفت و در آنجا هم رستوران تاسیس كرد. به این ترتیب شهرت گوردون جهانی شد. او خلاقیت زیادی در پخت و طبخ غذا به كار می‌‌برد و همین مسئله سبب شهرت وی شده است.

او هم‌اكنون به عنوان یكی از سه آشپز معروف انگلیس به شمار می‌‌رود و در جولای سال 2006 جوایزی به دلیل بهترین آشپزی از انجمن بهداشت و تغذیه انگلیس دریافت كرد. او نه تنها به مزه و شكل غذاها توجه دارد بلكه سعی در ارائه مقوی‌ترین و پر ویتامین‌ترین غذاها به مردم را دارد.

در سپتامبر سال 2006 نام او در لیست صد نفر فرد معروف انگلیس در مجله كاترر قرار گرفت. تلویزیون كانال چهار انگلیس از او دعوت به عمل آورد تا در برنامه‌های آموزش آشپزی شركت كند و آموخته‌هایش را به مردم ارائه دهد. او در كانال 1VTI نیز به آموزش آشپزی پرداخت و بینندگان زیادی را به سوی خود جلب كرد.
 
در سال 2005 به آمریكا دعوت شد و مدتی در شبكه فاكس برنامه اجرا می‌‌كرد. البته به دلیل مشغله زیاد و كار در رستوران‌های متعددش به‌طور منظم نمی‌‌تواند در برنامه‌های تلویزیونی شركت داشته باشد، اما هفته‌‌ای یك بار را در برابر دوربین ظاهر می‌‌شود و آموزش می‌‌دهد. او همچنین به نوشتن چند كتاب آشپزی پرداخته و تاكنون 14 كتاب آشپزی نوشته و به چاپ رسانده است.
 
در مجله تایمز شنبه نیز در ستون آشپزی مطالبی در مورد فواید موادغذایی و طبخ صحیح غذاها می‌‌نویسد. گوردون رامسی از درآمد حاصله خود قسمتی را صرف مردم نیازمند می‌‌كند و تاكنون چند موسسه خیریه افتتاح كرده است. او برای مردم بیمار و فقیر مبتلا به ایدز در هند مبلغ صد هزار یورو پرداخته تا صرف دارو و بیمارستان شود.

3. تیم مالزر
تیم مالزر در ۲۲ ژانویه سال ۱۹۷۱ در المشورن آلمان چشم به جهان گشود.او از کودکی دست به ابتکارات زیادی با میوه‌ها و سبزیجات می‌زد . در مدرسه برای دوستانش با مواد ساده غذایی، ساندویچ ، اسنک و عصرانه درست می‌کرد . در خانه انواع میوه‌ها را مخلوط کرده و دسرهای خوشمزه تهیه می‌کرد . کم‌کم متوجه شد به کار آشپزی علاقه زیادی دارد و می‌تواند با کمی تفکر و اندیشه، غذاهای بسیار ساده و خوشمزه تهیه کند.

 
در دوران نوجوانی به چند کلاس آشپزی رفت و به آموزش آشپزی پرداخت. در اوقات فراغتش دست به قلم می‌شد و غذاهای ابتکاری خود را برروی کاغذ می‌نوشت. البته در ابتدا جهت تفریح و گذراندن وقت دست به آشپزی می‌زد، اما با ورود به حیطه این دنیای عظیم خود را عضوی از این جامعه بزرگ دانست.
 
بعد از یادگیری مبانی و نکات ریز آشپزی به فکر خرید یک رستوران افتاد . او می‌خواست تبحرش را به صورت عملی به همگان نشان دهد و استعداد بالقوه خود را به بالفعل تبدیل کند . تیم مالزر به هامبورگ ، محل غذاهای متنوع آشپزهای آلمانی آمد تا هم تجربه کسب نماید و هم رستورانی کوچک دایر کند . بالاخره توانست به آرزویش دست یابد و رستوران کوچکی با نام «خانه سفید» در مرکز هامبورگ برپا کند و به همراه دوستش «جان لافر» در صدد سر و سامان دادن این رستوران بر آمد .
 
او کارش را از پله اول آغاز کرد و با مهارت و استعدادی که داشت، توانست غذاهای متنوع و منحصر به فردی را ارائه دهد ، تا سبب جلب رضایت مردم شود . توریست‌ها که از دیگر کشورهای اروپایی و شهرهای آلمان به هامبورگ می‌آمدند با خوردن یک‌بار غذا در رستوران خانه سفید، مشتری پر و پا قرص تیم مالزر می‌شدند . او کم‌کم در میان مردم هامبورگ نیز معروف شد و روز به روز به مشتریان وی افزوده شد.

تیم مالزر از ابتدا همیشه دوست داشت روش نوینی از خود ابداع کند که کارش با دیگر آشپزهای آلمانی متفاوت باشد. لذا رستورانش را به نحوی تعبیه کرد که مشتریان نظاره‌گر کار وی به هنگام تهیه غذا بودند. او در برابر چشمان مشتریان با حرکات سریع دست به تهیه غذای درخواستی آنان می‌پرداخت و همه مشتریان همچون فیلم سینمایی به تماشای او می‌نشستند.

 
مشتریانش روز به روز زیادتر می‌شدند و شهرت وی نیز زبانزد خاص و عام شده بود. به طوری که تلویزیون محلی هامبورگ از وی دعوت به همکاری کرد، تا در برابر دوربین به تعلیم آشپزی به بینندگان بپردازد. این جوان با ذوق و سلیقه در برابر دوربین همچون یک هنرپیشه ماهر عمل کرد و به آموزش آشپزی پرداخت.

او با مهارتی خاص و زبانی ساده و مردم‌پسند نحوه تهیه غذاها را توضیح می‌داد و در نهایت در مدتی کوتاه غذایی دلپذیر و مورد علاقه مردم تهیه می‌کرد.تیم مالزر، سعی می‌کرد در غذاهای ابتکاری خود مواد غذایی مفید و مغذی و قابل دسترس برای مردم به کار برد و ساده و بی‌ریا عمل کند. همین مسئله سبب شد، در دل مردم جا باز کند و طرفداران زیادی پیدا کند.باید افزود که در آلمان که سرآشپزهای معروف و متبحر حرف اول را می‌زنند، این پسر جوان توانست گوی سبقت را از همه برباید و شهرت سرآشپزی را از آن خود کند.

اهمیت کاری او تنها در کیفیت غذاهایش نبود. او در مدت پنج الی هشت دقیقه غذای کامل و خوشمزه به مردم یاد می‌داد و در اسرع وقت و با صرفه‌جویی در زمان، غذایی مفید و مورد علاقه ارائه می‌کرد. زیرا او معتقد بود که مردم برای تهیه غذا وقت کافی ندارند، لذا باید غذاهای سریع و ساده را در میان همگان رواج داد.

وی چندی پیش در مسابقه آشپزی در هتلی معروف در لندن شرکت کرد و در میان چند آشپز مشهور جهان مقام اول را به دست آورد. همچنین رستوران وی در هامبورگ از سوی مردم و توریست‌ها بهترین نمره را گرفته و روز به روز به مشتریانش افزوده می‌شود. این آشپز خوش ذوق در سال ۲۰۰۲ به عنوان بهترین مجری آشپزی شناخته شد و برنده دوربین طلایی از سوی تلویزیون آلمان شد.

تیم مالزر با چنین برجستگی‌هایی توانست در شبکه Vox برنامه روزانه داشته باشد و او هم اکنون به همراه نامزد و دستیارش به آموزش آشپزی در این شبکه می‌پردازد.دستورات آشپزی او به چند زبان ترجمه شده و به صورت CD به فروش می‌رسد. او توانسته در بسیاری از کشورهای آسیایی و اروپایی طرفدار پیدا کند و شناخته شود.

4. مارکو پیر وایت
مارکو پیر وایت ، 45 ساله ، اولین سر آشپز بریتانیایی است که تا کنون سه ستاره میشلین ، دریافت کرده است.وایت ، به عنوان پدر رستوران های مدرن ، شناخته می شود. با این حال معتقداست زنان بهتر از مردان آشپزی می کنند او معتقد است آشپز خانه های مدرن کنونی با فرهنگ جدید به این معنی است که زنان احتمال کمتری دارند که به مراحل بالای آشپزی دست یابند .با این وجود از آنجایی که با عشق و علاقه آشپزی می کنند آشپز های بهتری هستند.

او در مصاحبه ای تلویزیونی گفت:" به نظر من ، بسیاری از آشپز های بنام دنیا ، تنها به خاطر خودشان آشپزی می کنند ، همین . نه به خاطر غذا . بر خلاف اغلب زنان ، آنها فراموش می کنند که مادر طبیعت ، هنر مند واقعی است. وایت هم اکنون در اغلب نقاط اروپا نامی شناخته شده است و ثروت قابل توجهی هم دارد.

5. جیمی اُلیور
جیمی اُلیور متولد ۲۷ مه ۱۹۷۵، سرآشپز معروف و شناخته‌شده، دارندهٔ رتبه امپراتوری بریتانیا، برندهٔ جایزه امی در شهر اسکس بریتانیا به دنیا آمد. وی افتخار این را دارد، دولت کشورش را وادار کند تا بودجه تغذیه مدارس را افزایش داده، به دوستداران غذا شیوه آشپزی تازه و معنی‌دار و دستورهای اشپزی الهام‌بخش ارائه داده و نوجوانانی از طبقه های محروم اجتماع را تبدیل به سرآشپزهای حرفه‌ای کند. او کسی نیست جز پادشاه آشپزی در تلوزیون جیمی الیور.

آشپزخانه جیمی» نام رستوران او در لندن و هم عنوان یک مجموعه تلوزیونی است که بسیار موفق از آب در آمده بود. ۳ مجموعه رستوران‌های او هر کدوم با ۱۵ شعبه در امستردام، ملبورن و کورنوال قرار دارند. بعد از اینکه یک تولید کننده تلوزیونی موقع کار در یک رستوران کنار رودخانه در لندن او را کشف می‌کند شهرتش عالم‌گیر می‌شود.

موفقیت‌های حرفه‌ای جیمی در تلویزیون ادامه داشت با برنامه‌های مثل «فرار بزرگ جیمی» که در آن با آشپزی الهام گرفته شده از ایتالیو به سراغ ایتالیایی‌ها می رفت و در برنامه "جیمی در خانه" با سبزیجاتی که خودش کاشته بود آشپزی می کرد و در برنامه جسورانه" شام های جیمی با گوشت پرندگان"، او نگاه انتقادی به مسائل پیرامون پرورش طیور داشت.