وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

مراقبت های پوستی مهم برای فصل سرد زمستان

مراقبت های پوستی مهم برای فصل سرد زمستان
سرمای فصل زمستان، تابش محدود نور خورشید و استفاده از وسایل گرمایشی در منزل، بر روی پوست تاثیرات منفی میگذارند ولی با خوردن مواد غذایی سالم می توان مانع از این آسیب ها شد و در کمتر از سه هفته، تاثیر مثبت آن را روی پوست مشاهده کرد.

پوست های خشک و مستعد به اگزما : برای حفظ رطوبت پوست، ماهی های سرشار از اسید چرب مصرف کنید. این امر پوست صورت را از هوای سرد و خشکی محافظت می کند. ماهی سالمون و ماکارو نیز خاصیت ضدالتهابی دارد. اگر پوست شما مستعد به اگزماست، پیشنهاد می کنیم از این مواد غذایی استفاده کنید. برای به دست آوردن نتیجه مطلوب مصرف هفته ای سه بار ماهی توصیه می شود.

پوست کدر و چهره خسته : ویتامین E ، مهم ترین ماده ای است که از آن در ساخت کرم های پوست استفاده می شود. اما بهترین روش برای دریافت این ویتامین مصرف میوه و سبزی های زرد و نارنجی مانند هویج، انبه، فلفل دلمه ای زرد و نارنگی است. این گروه مواد غذایی حاوی کاروتنوئید نوعی آنتی اکسیدان است که بدن آن را به ویتامین E تبدیل می کند و لایه زیر سطح پوست را تغذیه می کند. برای به دست آوردن نتیجه بهتر، روزی ۲ وعده از این مواد غذایی مصرف کنید.

میوه های توتی مانند قره قاط، انگور سیاه و… نوعی رنگدانه دارد که فیبرهای کلاژن پوست را تقویت، محکم، سالم و شاداب تر می کند. علاوه بر آن، با سرد شدن هوا از آن جا که کمتر در معرض نور خورشید قرار می گیریم، بدن ویتامین D کمتری دریافت می کند که این امر به شکل خستگی در صورت نمایان می شود. از آن جا که تنها ۱۰درصد ویتامین D مورد نیاز بدن از طریق مصرف مواد غذایی تامین می شود، روغن ماهی عالی ترین منبع ویتامین D است اما زرده تخم مرغ و جگر نیز حاوی این ویتامین است.

پوست رنگ پریده و شکننده : برای از بین بردن این حالت، پوست به سلنیم موجود در گوشت بوقلمون، گوشت گاو، مرغ و تخم مرغ نیاز دارد.

پوست ترک خورده : برای از بین بردن خشکی پوست مصرف ویتامین های B را بالا ببرید. ویتامین B ، ماده مغذی پوست را تامین می کند. برنج سبوس دار، سبزی های برگ سبز از جمله کلم بروکلی و برگ چغندر را که سرشار از ویتامین های B است به طور روزانه مصرف کنید.

جوش : مصرف ماده غذایی سرشار از مواد قندی باعث تحریک غدد چربی و در نتیجه جوش زدن پوست می شود. غذاهای شیرین، تولید هورمون مردانه آندروژن را بالا می برد و این امر باعث آکنه می شود. ماسک تهیه شده از میوه های استوایی مانند آناناس و کیوی در از بین بردن سلول های مرده پوست مفید است. کافی است میوه له شده را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست بگذارید و سپس بشویید.