وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

سرشناس و قدرتمندترین زوج ها در دنیای تکنولوژی

سرشناس و قدرتمندترین زوج ها در دنیای تکنولوژی
ایران ناز، مهم نیست چه زمانی درس و مدرسه را تمام کرده ایم و چه سن و سالی داریم. زیرا همیشه به دنبال شاه و ملکه جدیدی برای داستان رویاهای مان می گردیم. و هنگامی که پای صنعتِ فناوری به میان می آید، هیچ کمبودی از نظر نام بردن از زوج های موفق دره سیلیکون و اطراف آن مشاهده نخواهید کرد.
 
ممکن است آنها یکدیگر را به شیوه های مختلفی ملاقات کرده باشند: از معرفی توسط یک دوست گرفته، تا ملاقات در کنفرانس های وبلاگ نویسی و یا اجاره گاراژ خواهر توسط دو جوان جویای نام (داستان گوگل). اما آنچه که در این میان بیش از همه اهمیت دارد چیست؟ استعداد، هوشمندی و تلاش برای سلطه بر دنیا.

با ده زوج قدرتمند دره سیلیکون بیشتر آشنا شوید.

1- Kevin Rose و Darya Pino

 
سرشناس و قدرتمندترین زوج ها در دنیای تکنولوژی
کوین رز سال ۲۰۰۶ به دلیل موفقیت Digg بر روی جلد بیزنس ویک جا خوش کرد. اما وی می گوید که بخش بزرگی از درآمدش را با سرمایه گذاری در استارت آپ ها کسب کرده است. وی اکنون یکی از شرکای شرکت سرمایه گذاری معاملاتی گوگل است.نامزد وی داریا پینو هم چیزی بیش از یک وبلاگ نویس درباره غذا است. وی مدرک دکتری خود را در رشته عصب شناسی کسب نموده. البته بیشترین شهرت وی به دلیل نوشتن در وبلاگش و تهیه محتوا برای چند سایت دیگر است. وبلاگ وی با نام «گوجه فرنگی تابستانی» در سال ۲۰۱۱ به عنوان یکی از ۵۰ سایت برتر تایم انتخاب شد.

2- Fred و Joanne Wilson

 
 

سرشناس و قدرتمندترین زوج ها در دنیای تکنولوژی

فرد و جوان ویلسون یکدیگر را در دانشگاه ملاقات کردند. هر دو آنها از وبلاگرهای پرکار و سرمایه گذاران نیویورکی هستند. فرد شریک مدیریتی بنگاه معاملاتی Union Square و بنگاه Flatiron است. به گزارش ایران ناز جوان هم یک سرمایه گذار است که کار خود را به عنوان یک خرده فروش شروع کرد. سرمایه گذاری های وی بیشتر حول محور صنایع می چرخد و اغلب در شرکت هایی سرمایه گذاری می کند که موسسان آنها زن هستند.

3- Sheryl Sandberg و Dave Goldberg

 
 

سرشناس و قدرتمندترین زوج ها در دنیای تکنولوژی

در حالی که شریل سندبرگ بیشتر به عنوان شخص دوم فیسبوک شناخته می شود (از سال ۲۰۰۸ به عنوان مدیر اجرایی به آنها پیوسته)، قبل از این به عنوان یکی از اعضای کادر مدیریتی گوگل، کارمند وزارت خزانه داری و بانک جهانی به فعالیت پرداخته است. او فارغ التحصیل مدرسه تجارت دانشگاه هاروارد بوده و همچنین عضو هیئت مدیره استارباکس و والت دیزنی است.دیوید گلدنبرگ هم اولین شرکت خود با نام LAUNCH را در ۲۶ سالگی تاسیس کرد و سپس آن را به یاهو فروخت. وی هم اکنون مدیرعامل SurveyMonkey است.آنها هر روز راس ساعت ۵:۳۰ محل کارشان را ترک می کنند تا اوقات فراغت را با دو فرزندشان بگذرانند.

4- Sergey Brin و Anne Wojcicki

 
 

سرشناس و قدرتمندترین زوج ها در دنیای تکنولوژی

آنی ۱۰ سال است که در یک شرکت سرمایه گذاری در زمینه سلامت کار می کند و اکنون یکی از موسسین 23andMe است. این شرکت یک مرکز اطلاعات ژنتیکی فردی است.سرگئی برین هم یکی از موسسان گوگل است. هنگامی که گوگل به اندازه کافی بزرگ شده بود که دیگر اتاق خوابگاه استنفورد جوابگوی نیاز آنها نبود، برین با همیاری دیگر موسس گوگل (لری پیج)، گاراژ خانه خواهر آنی (سوزان) را کرایه کرد. سوزان اکنون یکی از پست های مهم مدیریتی گوگل را در اختیار دارد. برین و آنی سال ۲۰۰۷ ازدواج کردند و اکنون یک پسر دارند.

5- Marissa Mayer و Zack Bogue

 
 

سرشناس و قدرتمندترین زوج ها در دنیای تکنولوژی

ماریسا مایر به تازگی مدیرعامل یاهو شده است. این کار می تواند یک وظیفه بد یُمن و یا یک فرصت فوق العاده برای تغییر مسیر این کمپانی پرتلاطم باشد. البته وی پیش از این به عنوان یکی از کارمندان اولیه گوگل حسابی گل کرده بود. او معمولا به عنوان چهره بیرونی گوگل در انظار عموم ظاهر می شد و به گونه ای اعتباری برای صفحه ساده انگارانه Google.com بود.همسر وی، زاک بوگای شریک مدیریتی شرکت سرمایه گذاری Data Collective است که بر روی استارت آپ های بزرگ در زمینه اطلاعات و پایگاه داده ها سرمایه گذاری می کنند. این زوج در سانفرانسیسکو زندگی می کنند.

6- Brit Morin و Dave Morin

 
 

سرشناس و قدرتمندترین زوج ها در دنیای تکنولوژی

داو مورین در اپل کار می کرد و پس از آن به فیسبوک رفت و آنگاه یکی از موسسین استارت آپ موبایل Path شد. یک شبکه اجتماعی که شما را با دوستان نزدیک و خانواده تان در تماس نگه می دارد.همسر وی بریت مورین هم مدیر بازاریابی محصولات در گوگل بود و اکنون Brit + Co را راه اندازی نموده که یک وبلاگ درباره سبک زندگی و انجام آسان کارها است. وی به تازگی هم یک اپلیکیشن با نام Weduary تولید نموده که به زوج های جوان اجازه می دهد نه تنها برای عروسی شان سایت بسازند، بلکه آنها را قادر می سازد که کار دعوت و پاسخ به دعوت شدگان و رزرو مکان های انجام مراسم را انجام دهند.
آنها در ژولای ۲۰۱۱ با هم ازدواج کردند.

7- Victoria Ransom و Alain Chuard

 
 

سرشناس و قدرتمندترین زوج ها در دنیای تکنولوژی

در حالی که آلاین چارد مشغول تولید محصولات در Wildfire است، ویکتوریا مسئول مدیریت تجاری آنجا را بر عهده دارد. این شرکت دومین استارت آپ آنها است که اوایل سال جاری به گوگل فروخته شد. یک موسسه رسانه اجتماعی بین شرکتی (B2B) که گفته می شود با قیمتی نزدیک به ۲۵۰ میلیون دلار فروخته شده است. استارت آپ ابتدایی این زوج جوان Access Adventure Travel نام داشت. چارد مدرک مدیریت MBA خود را از استنفورد کسب کرده و رانسوم فارغ التحصیل MBA از هاروارد است.

8- Rashmi Sinha و Jon Boutelle

 
 

سرشناس و قدرتمندترین زوج ها در دنیای تکنولوژی

راشمی و جان یک تیم زن و شوهری هستند که یکدیگر را طی یک همکاری مشاوره ای ملاقات کردند. این زوج با همدیگر استارت آپ SlideShare را راه اندازی کردند. فست کمپانی در سال ۲۰۰۸ راشمی را به عنوان یکی از بانفوذترین بانوان وب 2.0 معرفی کرده بود.شرکت آنها در سال ۲۰۰۶ تاسیس شد و اوایل امسال با قیمت ۱۱۹ میلیون دلار به LinkedIn فروخته شد.

9- Keith Shepherd و Natalia Luckynanova

 
 

سرشناس و قدرتمندترین زوج ها در دنیای تکنولوژی

هنگامی که کیت شپرد و ناتالیا لاکینانووا ازدواج کردند، آنها درحال رایزنی برای شروع یک کار و کسب جدید با همکاری یکدیگر بودند. هنگامی که اپل App Store را افتتاح کرد، آنها این موقعیت طلایی را درک و دنبال کردند. آنها شروع به ساخت بازی کردند و قبل از Temple Run هم چند بازی دیگر تولید کرده بودند. اما Temple Run بیش از ۴۰ میلیون بار دانلود شد و از زمانی که آنها برنامه را رایگان کرده و امکان خرید درون بازی را فعال کردند، درآمدشان ۱۰ برابر گردید.این دو در واشنگتن دی سی زندگی می کنند.

10- Paul Graham و Jessica Livingston

 
 

سرشناس و قدرتمندترین زوج ها در دنیای تکنولوژی

پاول گراهام یک برنامه نویس کامپیوتری است که نسخه اول نرم افزار تجارت الکترونیک Viaweb را در سال ۱۹۹۵ نوشته و آن را با قیمت ۴۹ میلیون دلار به یاهو فروخت. چیزی که در نهایت تبدیل به هسته اولیه فروشگاه یاهو شد.این زوج موسسان Y Combinator هستند. که یک شتابدهنده بذرهای نوپای مانتین ویو است. آنها سرمایه گذاری های کوچک بر روی تیم های تازه کار انجام داده و در ازای فراهم آوردن امکانات شروع فعالیت، سهم ۲ تا ۱۰ درصدی را کسب می کنند.