وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

گران‌ترین، پركارترین و پردرآمدترین شهرهای دنیا

گران‌ترین، پركارترین و پردرآمدترین شهرهای دنیا

 

بانك «یو.بی.اس» سوئیس در گزارشی گران‌ترین، ارزان‌ترین، پركارترین، تنبل‌ترین و پردرآمدترین شهرهای دنیا را اعلام كرد كه جزئیات آن منتشر شده است.

به نوشته جمهوری به نقل از «توانا»، براساس مطالعات انجام شده توسط بانك «یو.بی.اس» سوئیس رده‌بندی 73 شهر برگزیده در زمینه‌های مختلف از جمله ارزان‌ترین گران‌ترین پرخرج‌ترین و كم‌خرج‌ترین شهر میزان كمترین و بیشترین دستمزد و شاخص‌های اقتصادی دیگر در بازه مارس تا آوریل (اسفند تا فروردین) سال جاری بررسی شده است.

لازم به ذكر است بانك «یو.بی.اس» سوئیس اولین دوره تحقیقات خود را در سال 1350 و در میان 31 كشور انجام داد كه از آن سال به بعد سه سال یك بار اطلاعات خود را به روز می‌كند كه آخرین دوره تحقیقات این موسسه قبل از سال جاری مربوط به سال 1385 است.

در این دوره این تحقیق در بین 73 شهر از جمله بانكوك (تایلند) بارسلونا (اسپانیا) پكن (چین) دوحه (قطر) دبی (امارات متحده عربی) ژنو (سوئیس) هنگ كنگ (چین) و لندن (انگلیس) لس آنجلس (ایالات متحده) لیون (فرانسه) توكیو (ژاپن) و منامه (بحرین) و در شهرهای دیگر انجام گرفت و رده بندی‌های مختلفی در شاخص‌های گوناگون برای این كشورها رقم خورد.

توكیو و سنگاپور گران‌ترین شهرهای آسیا، ژنو گران‌ترین شهر جهان

در این رده بندی كه براساس 122 قلم كالا و خدمات انجام گرفته است و تحت عنوان « قیمت و درآمد » زوریخ كپنهاك، ژنو، توكیو و نیویورك از جمله گران‌ترین شهرهای دنیا معرفی شده‌اند.
همچنین ژنو در سوئیس گران‌ترین منطقه برای زندگی در جهان معرفی شد و ارزان‌ترین مناطق نیز كوالالامپور، ماسیل، دهلی و بمبئی اعلام شده است.

در این رده بندی شهرهای آسیایی توكیو، سنگاپور، هنگ كنگ، شانگهای، سئول، تایپه، پكن و بمبئی معرفی شده كه به ترتیب در رتبه 5، 24، 28، 41، 43، ،46 52 و 73 این رده‌بندی هستند كه در این بین رشد سنگاپور و شانگهای و افت سئول در گرانی قابل توجه است.

در عین حال كه توكیو در بین 5 شهر گران دنیا محسوب می‌شود، كارگران در توكیو بیشترین دستمزد را دارند.
همچنین خریداران در توكیو، هنگ كنگ و تایپه بیشترین قدرت خرید در آسیا قرار دارند و سیدنی نیز در بین 10 كشور اول از این لحاظ قرار دارد.

كارگران قاهره پركارترین لندن و لیون كم‌كارترین

این تحقیقات كه در بین 73 شهر جهان انجام شده نشان می‌دهد كه كارمندان در كپنهاك، زوریخ ژنو و نیویورك بالاترین دستمزد ناخالص را دارند و در قعر جدول شهرهایی مثل دهلی، مانیل، جاكارتا و بمبئی قرار دارد كه میزان درآمد كارمندان پس از كسر مالیات در این كشورها یك پانزدهم درآمد كارمند در سوئیس می‌باشد.
یك راه ساده برای نشان دادن میزان خرید نسبی دستمزد است كه می‌تواند جایگزین انتزاعی سبد كالا و خدمات باشد در این مطالعه بررسی شده است كه یك كارگر در تمام سطح جهان به طور متوسط به 37 دقیقه كار نیاز دارد تا بتواند یك مكینتاش بزرگ (ساندویج همبرگر فروشگاه‌های زنجیره‌ای فست فود مك دونالد) بزرگ بخرد به 22 دقیقه كار تا بتواند یك كیلو برنج بخرد و 25 دقیقه برای خرید یك كیلو نان زمان احتیاج دارد.

در این تحقیق برای اولین بار كالایی غیر از مواد غذایی نیز بررسی شده به طوری كه اگر فردی بخواهد یك آی پاد نانو با 8 گیگابایت فضای ذخیره سازی كه تقریبا در تمام دنیا تفاوت قیمت خاصی ندارد بخرد در زوریخ و نیویورك به 9 ساعت كار نیاز دارد و این در حالی است كه در طرف دیگر جهان كارگران در بمبئی نیاز به كار 20 روز كار 9 ساعته دارند تا بتواند آی پود نانو را در آسیا خریدار كنند.

مردم جهان به طور متوسط سالیانه هزار و 902 ساعت هر ساله كاری كنند به طوری كه این رقم در آسیا و خاورمیانه به ترتیب به دو هزار و 119 و دو هزار و 63 ساعت كار در سال می‌باشد.
بر اساس این تحقیق بیشترین ساعات كاری در بین كشورهای مورد بررسی در قاهره و سئول است كه به ترتیب دو هزار و 373 ساعت و دو هزار و 312 ساعت كاری در سال است و این در حالی است كه در پاریس و لیون به مراتب ساعات كمتری را سر كار می‌روند. كه به ترتیب هزار و 582 ساعت كار در سال دارند.

تبعیض فاحش قیمتی بین غرب و شرق اروپا

تغییرات در بین غرب و شرق اروپا نیز واضح است و در مقایسه 95 كالا و 25 سرویس ارائه شده در بین غرب و شرق اروپا 35 درصد تفاوت وجود دارد كه در مقایسه با تحقیق این موسسه در سال 1385 سه درصد كاهش داشت.