وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چهار مشکل در رژیم ها و شش توصیه مهم

چهار مشکل در رژیم ها و شش توصیه مهم
بسیاری از افرادی که دور و برمان زندگی می‌کنند با انگیزه بالا یک رژیم غذایی را انتخاب کرده و در کلاس‌های ورزش ثبت‌نام می‌کنند تا وزن‌شان کم شود اما طولی نمی‌کشد که آن را رها می‌کنند. بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشتر مردم تنها 6 ماه و اگر رژیم خیلی سخت باشد کمتر از این ‌بازه ‌زمانی به یک رژیم غذایی پای‌بند می‌مانند. به گفته محققان دانشگاه لویزیان، هرچه اصول یک رژیم با عادات غذایی معمول یک فرد متفاوت‌تر باشد، ادامه دادن آن سخت‌تر خواهد بود.

1 انتخاب رژیم نامناسب:

یکی از اصلی‌ترین دلایل رها کردن یک رژیم غذایی، انتخاب یک رژیم غذایی سخت است که هیچ شباهتی به عادات غذایی قبلی فرد ندارد. اگر تفاوت این دو با هم خیلی زیاد باشد، ادامه رژیم تقریبا غیرممکن است. از این‌رو، بهترین کار برنامه‌ریزی برای رژیمی است که تا حد ممکن به عادات غذایی قبلی نزدیک‌ بوده و فرد اعلام می‌کند که می‌تواند آن را برای مدت طولانی ادامه دهد.

2 هدف‌گذاری‌های غیرمنطقی:

بسیاری از افرادی که تصمیم به گرفتن رژیم می‌گیرند، می‌خواهند به سرعت وزن کم کنند. اما با گرفتن یک رژیم گاهی تا مدت‌ها وزن ثابت باقی می‌ماند. اگر فرد صبر نداشته باشد ممکن است گمان کند شکست خورده با اینکه روند کاهش وزن بر اساس آن رژیم خاص در حال درست پیش رفتن است. پس نباید انتظار زیادی داشت، برای کم کردن وزن نیاز به زمان داریم.
فراموش نکنید حتی با کم کردن 10 درصد از وزن‌تان احتمال ابتلا به پرفشاری خون، قندخون، چربی‌خون، وقفه‌های تنفسی حین خواب و… کاهش چشمگیری می‌یابد.

3 رژیم منهای ورزش:

برخی از افراد ورزش کردن را دوست ندارند یا شاید دچار نقص عضوی هستند که مانع از انجام فعالیت‌های بدنی در آنها می‌شود. اما اگر شما رژیمی گرفته‌اید و می‌‌خواهید به نتیجه برسید مجبورید ساعتی از روز را ورزش کنید. نیازی نیست حتما به سالن ورزش ‌بروید. باغبانی، رقصیدن، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، شنا یا بدمینتون حتی اگر آرام و کوتاه مدت باشد، کفایت می‌کند. به‌طور مثال یک قدم شمار (تردمیل) بخرید و سعی کنید روزانه ده هزار قدم بردارید!

4 رژیم بدون تغییر محیط:

برای آنکه رژیم شما خوب پیش برود لازم است در خانه، محل کار یا بیرون از خانه محیط برای شما آماده باشد. اگر همکارانتان در محل کار شکلات تعارف می‌کنند یا خانه پر از تنقلات است، رژیم گرفتن کار سختی است. اگر می‌خواهید تغییر کنید، خواسته خود را به اطرافیان نیز اعلام کنید تا محیط در جهت رسیدن شما به هدف‌تان، یاری‌تان کند. در غیر این صورت ایستادگی مداوم در برابر محیط سبب شکست شما خواهد شد. در محل کار یا خانه پلاکاردی با توجه به غذاهایی که مجاز به مصرف‌شان هستید به همراه مقدار مجاز هر یک، در جلوی دید مثلا روی میز کارتان بگذارید و از همکاران بخواهید خوراکی‌های دیگر را به شما تعارف نکنند.

 6توصیه کاربردی

1 منحنی موفقیت رسم کنید:
در کنار ورزش، دیگر کلید موفقیت رسم منحنی موفقیت است. هفته‌ای یک بار غذایی که خورده‌اید، اندازه دور کمر و وزن خود را یادداشت کنید. برای خود نسبت به وزنی که دارید حد و حدودی در آن هفته قرار دهید که اگر از آن گذشتید مجبور به کاهش کالری و تشدید کردن ورز‌ش‌ها شوید.
 
2 درست پیش بروید:
برای چند هفته‌ هم شده خود را مقید کنید رژیمی سخت بگیرید تا در همان اول با کاهش کمی وزن، اشتیاق‌تان چند برابر شود. بعد از این مدت برنامه‌ای متعادل‌تر ولی مداوم برای کاهش وزن داشته باشید!
 
3 عادات غذایی‌تان را عوض کنید:
سعی کنید در طول رژیم عادات صحیح غذایی را هم بیاموزید. هر هفته روی یکی از عادات اشتباه‌تان کار کنید. به کار بستن این توصیه به ماندگاری هر چه بیشتر کاهش وزن‌تان کمک می‌کند.
 
4 کلمه «رژیم» را کلا فراموش کنید:
به جای آنکه مدام به رژیمی که دارید فکر کنید دنبال استراتژی‌هایی باشید که با مصرف غذاهای سالم و کم‌کالری مثل میوه و سبزیجات، غلات سبوس‌دار و پروتئین‌ها گرسنگی‌تان به تاخیر بیفتد.
 
5 علت چاقی‌‌تان را کشف کنید:
آیا استرس دلیل چاقی شما شده است؟ به کلاس یوگا بروید تا از آن رهایی یابید. زیاد شیرینی می‌خورید؟ شیرینی‌ خوردن خود را محدود یا قطع کنید! یافتن علت اصلی قدم بزرگی برای رسیدن به نتیجه مطلوب است.
 
6 خود‌تان را سرزنش نکنید:
اگر بعد از کاهش وزن مجددا مقداری وزن شما افزایش یافت خود را سرزنش نکنید. به جای این کار سعی کنید مجددا با ورزش یا گرفتن رژیم آن را پایین بیاورید! زیرا بی‌توجهی به این موضوع، شما را سرخانه اول برمی‌گرداند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره