وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

صیفی جاتی مفید برای کاهش فشار خون

صیفی جاتی مفید برای کاهش فشار خون
آیا می دانید این صیفی جات تاثیر فوق العاده ای در جهت کاهش فشار خون دارد؟

یك متخصص تغذیه گفت: كدو حلوایی پتاسیم بالایی دارد و مصرف آن برای كسانی كه از فشار خون بالا رنج می‌برند، مفید است.
مریم مراداف در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی فارس‌ افزود: كدو حلوایی از لحاظ طب قدیم ایران سرد، خنك كننده و مرطوب كننده است. 2 نوع كدو حلوایی وجود دارد كه نوع اول كاملاً گرد و نوع دوم سر باریك و انتهای پهنی دارند و شكل‌ آن نامتقارن است. كدو حلوایی سرشار از بتاكاروتن (پیش‌ساز ویتامین A) است.
وی گفت: كدو حلوایی پتاسیم بالایی دارد و مصرف آن برای كسانی كه از فشار خون بالا رنج می‌برند، مفید است. ویتامین C كدو حلوایی در مقایسه با سایر كدوها بیش‌تر است، البته با پختن آن در حرارت‌ بالا و حتی سرخ كردن ویتامین آن كاهش پیدا می‌كند، مگر این‌كه آن را در ظرفی در بسته بخارپز شود.

این متخصص تغذیه اضافه كرد: مصرف روزانه تمامی سبزی‌های سبز و زرد مثل هویج و كدو حلوایی به همه گروه‌های سنی توصیه می‌شود‌ زیرا بررسی‌ها نشان داده‌اند، مصرف مرتب این سبزی‌ها، احتمال ابتلا به سرطان را كاهش می‌دهد.

مرادف افزود: كدو حلوایی برای كسانی كه به سرماخوردگی و آنفلوآنزا مبتلا شده‌اند، نیز مفید است، به خصوص در فصول سرد كه این بیماری شیوع بیش‌تری دارد‌ زیرا منبع مناسب ویتامین C ،‌E و بتاكاروتن است كه همه آن‌ها خاصیت آنتی‌اكسیدانی دارند و از بروز سرماخوردگی و آنفلوآنزا جلوگیری می‌كنند.

وی اضافه كرد: مصرف كدوحلوایی به علت داشتن آنتی‌اكسیدان‌ها از تخریب دیواره عروق كه بر اثر تجمع LDL (كلسترول بد) شكل می‌گیرد، جلوگیری می‌كند و در نتیجه احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را كم می‌كند.

مراداف افزود: مصرف توام كدو حلوایی با سبزی‌هایی مانند كلم برگ قرمز و گوجه‌فرنگی به دلیل خاصیت كاهندگی چربی خون و دارا بودن آنتی‌اكسیدان فراوان، برای كسانی كه سابقه بیماری قلبی دارند، توصیه می‌شود.

وی گفت: كدو اثر ملین‌ دارد و مصرف آن برای رفع یبوست و رفع سوء‌هاضمه مفید است و تب را از بین می‌برد.