وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

اعجوبه های کمدی تاریخ سینمای هالیوود (عکس)

اعجوبه های کمدی تاریخ سینمای هالیوود (عکس)

اعجوبه های کمدی تاریخ سینمای هالیوود (عکس)

 

به گزارش ایران ناز وقتی صحبت از کمدین های سینمای جهان به میان می آید بدون شک نام اسطوره هایی همچون چاپلین و ویلیامز مطرح می شود. جری لوییس یکی از مشهورترین بازیگران کمدی تاریخ سینما شنبه 28 مرداد در 91 سالگی درگذشت. لوییس در اوج فعالیت حرفه ای جزو گرانترین و محبوب ترین ستاره های هالیوود بود که آثارش در ایران با دوبله حمید قنبری طرفداران بسیار داشت.

 

حالا با درگذشت لوییس که از آخرین بازماندگان دوران اسطوره های کمدی محسوب می شود٬ فرصت آن رسیده که از برخی کمدین های سرشناس که همچان در قید حیات هستند یادی شود و همچنین خاطرات خوش شاخص ترین چهره های مطرح سینمای کمدی مرور شود٬ مروری بر زندگی بزرگانی که در تمامی دوران کاری خود صدای قهقهه را در سالن های سینما بلند کردند.بنابراین با این فرض که پیش و پس از جری لوییس بازیگران بسیاری در عرصه کمدی درخشیده اند نگاهی به زندگی برخی از شاخص ترین چهره های کمدی از سال های دور تا امروز صورت می گیرد.

 

باستر کیتون

 

اعجوبه های کمدی تاریخ سینمای هالیوود (عکس)

 

جوزف فرانک کیتون هنرپیشه سرشناس آمریکایی سال 1895 در کانزاس به دنیا آمد. پدر و مادرش هر دو بازیگر بودند و از این روی کیتون در کودکی وارد عرصه بازیگری شد. «ژنرال»، «استیمبوت بیل جونیور» و «هفت شانس» برخی از فیلم های مشهور باستر کیتون است.او آخرین فیلمش با عنوان «رویدادی بانمک در مسیر فروم» را در حالی ساخت که مبتلا به سرطان شده بود. کیتون سال 1966 از دنیا رفت.

 

چارلی چاپلین

 

اعجوبه های کمدی تاریخ سینمای هالیوود (عکس)

 

با شنیدن کمدی در سینما بی شک نخستین نام در ذهن بسیاری چارلی چاپلین کمدین مشهور انگلیسی است. او را در کاراکتر ولگرد با آن کت وشلوار مندرس و عصای معروف نمی توان نادیده گرفت. او نویسنده، کارگردان، آهنگساز، تهیه کننده و بی شک نماد سینمای صامت بود.چاپلین سال 1889 در لندن به دنیا آمد و سال 1977 در سوییس از دنیا رفت. از مشهورترین فیلم های او می توان به «عصر جدید»، «جویندگان طلا»، «روشنایی های شهر» و «دیکتاتور بزرگ» اشاره کرد.

 

نورمن ویزدوم

 

اعجوبه های کمدی تاریخ سینمای هالیوود (عکس)

 

نورمن ویزدوم یکی از کمدین های سرشناس انگلیس است که در دهه های نخست قرن بیستم توانست صدای خنده را در سالن های سینما بلند کند. او فعالیت در سینما را از سال 1948 آغاز کرد و با کلاه پارچه ای و کت و شلوار گشاد معروف اش در بیش از 30 فیلم به بازی پرداخت. او در سال 2000 برای فعالیتش در زمینه هنر و سرگرمی از دربار سلطنتی بریتانیا لقب شوالیه گرفت.

 

ویزدوم در نودمین سالروز تولدش، (4 فوریه 2005) از فعالیت هنری کناره گرفت و به بیش از نیم قرن حضور در عرصه سینما و تلویزیون پایان داد. او در سال 2010 در حالی که 95 سال سن داشت٬ درگذشت تا خاطره آثار پرتعدادش را برای دوستدارانش به یادگار بگذارد.

 

هارولد لوید

 

اعجوبه های کمدی تاریخ سینمای هالیوود (عکس)

 

هارولد لوید از محبوب ترین و سرشناس ترین کمدین های دوره سینمای صامت است. او که به عنوان بازیگر آثار کمدی وارد سینما شد٬ در ادامه مسیر بیشتر به سمت تهیه کنندگی گرایش پیدا کرد. دوستداران آثار این بازیگر او را با عینک مشهوری که همواره بر چشم داشت و ظاهر و لباس های همیشه مرتبش به خاطر می آورند

 

البته همواره کمی دست و پا چلفتی ضمیمه رفتار و حرکات این بازیگر در فیلم هایش بود.لوید سال 1893 در نبراسکا متولد شد و در حالی که 77 سال سن داشت٬ هشتم مارچ 1971 درگذشت. «ایمنی آخر از همه» و «دانشجوی سال اول» از جمله فیلم های مشهور این کمدین است.

 

استن لورل

 

اعجوبه های کمدی تاریخ سینمای هالیوود (عکس)

 

سال 1890 در خانواده ای تئاتری در انگلستان به دنیا آمد و از 16 سالگی روی صحنه نمایش نقش ایفا کرد. پس از مهاجرت به آمریکا نخستین بار در سال 1921 در فیلم کوتاه «سگ خوش شانس» کنار اولیور هاردی بر پرده سینما ظاهر شد تا زوج موفق «لورل و هاردی» را شکل گیرد. زوج هنری آن ها سالیان دراز به درخشش ادامه داد و رابطه شان به حدی نزدیک بود که استن لورل پس از مرگ اولیور هاردی به شدت دچار افسردگی شد.

 

او همواره با آغوش باز پذیرای خبرنگاران و هوادارانش بود و حتی شماره تلفنش در کتابچه عمومی تلفن وجود داشت. پیتر سلرز و جری لویئس از هواداران پر و پا قرص او بودند و در دهه 60 جری لویئس سعی بسیار کرد که او را راضی به ایفای نقش در یکی از پروژه هایش کند اما هر بار با مخالفت او روبه رو شد. استن لورل سال 1965 در آمریکا چشم از جهان فروبست.

 

پیتر سلرز

 

اعجوبه های کمدی تاریخ سینمای هالیوود (عکس)

 

پیتر سلرز دیگر کمدین مشهور انگلیسی و به اعتقاد بسیاری از بزرگترین بازیگران کمدی تاریخ سینما بود. سری فیلم های «پلنگ صورتی» از مشهورترین آثار سلرز در کنار فیلم هایی چون «دکتر استرنج لاو» و «حضور» است.سلرز سال 1925 در خانواده ای اهل هنر به دنیا آمد و در جوانی در جنگ جهانی دوم شرکت داشت. او در سال 1980 چشم از جهان فروبست.

 

لویی دوفونس

 

اعجوبه های کمدی تاریخ سینمای هالیوود (عکس)

 

در ایران با صدای عزت الله مقبلی و بعدها اصغر افضلی و جواد پزشکیان شناخته شده بود. لویی دوفونس فرانسوی در فیلم هایی چون «هالو»، «آشپزباشی» و «ژاندارم سنت تروپه» نمونه های موفقی از نقش آفرینی کمدی را به نمایش گذاشته بود.دوفونس سال 1915 به دنیا آمد و سال 1983 چشم از جهان فروبست.

 

وودی آلن

 

اعجوبه های کمدی تاریخ سینمای هالیوود (عکس)

 

فیلمساز سرشناس آمریکایی نیز از پیشکسوتان عرصه کمدی سینمای آمریکا به شمار می رود. او علاوه بر کارگردانی و نویسندگی در بسیاری از آثار خود نقش آفرینی کرده است. آلن متولد سال 1935 است و در فیلم هایی چون «آنی هال»، «پول را بردار و فرار کن» و «زلیگ » نقش آفریده است.

 

فیلم های آلن پر از ارجاع به چهره های سرشناس ادبی و آثار آن ها است و در اغلب آثارش می توان نشانی از یک شخصیت نویسنده یافت. او سال هاست که با عینک و ظاهر معروفش آثار کمدی زیبایی خلق و در برخی از موفق ترین هاشان بازی کرده است.

 

رابین ویلیامز

 

اعجوبه های کمدی تاریخ سینمای هالیوود (عکس)

 

رابین ویلیامز پیش از اینکه گام در راه بازیگری بگذارد مدت کوتاهی در رشته علوم سیاسی تحصیل کرد. او بازیگری را با تحصیل در مدرسه جولیارد آغاز کرد و آنجا بود که جان هاوسمن بازیگر سرشناس انگلیسی به استعداد شگرف او در استندآپ کمدی پی برد. هاوسمن به او گفت به جای تلف کردن وقتش در مدرسه سراغ استندآپ کردن برود.

 

ویلیامز در رده بندی مجله امپایر از 100 بازیگر برتر تاریخ که سال 1997 منتشر شد در جایگاه شصت وسوم جای گرفت و همان سال در نظرسنجی اینترتینمنت ویکلی عنوان بامزه ترین فرد زنده جهان را از آن خود کرد.بازیگر برنده جایزه اسکار دست به خودکشی زد. پیکر بی جان او 11 اوت سال 2014 در خانه اش پیدا شد.

 

جیم کری

 

اعجوبه های کمدی تاریخ سینمای هالیوود (عکس)

 

جیم کری اوایل دهه 90 با بازی در سریال تلویزیونی «با رنگ زنده» به شهرت رسید و با درخشش در فیلم های سینمایی «ایس ونتورا:کاراگاه حیوانات»، «احمق و احمق تر» و «ماسک» به یکی از ستاره های کمدی هالیوود تبدیل شد.

 

او در بسیاری از فیلم ها نقش مردی با زندگی معمولی را بازی می کند که در اثر رویدادی ناگهان زندگانی اش زیر و رو می شود. در «ماسک» نقابی جادویی پیدا می کند که به او قدرتی فرابشری می دهد، در «دروغ گو دروغ گو» وکیلی است که با به حقیقت پیوستن آرزوی پسرش دچار مشکل می شود و در «نمایش ترومن» پی می برد که تمام زندگیش بخشی از برنامه تلویزیونی است

 

کری سال 1962 در کانادا به دنیا آمد و اکنون شهروند آمریکا است.البته این چند نفر تنها نمونه ای از بزرگان کمدی جهان بودند و نام های بسیاری چون جان بلوشی، مل بروکس، روان اتکینسون، بیلی کریستال، دنی دویتو و ریک مورانیس هستند که پرداختن به تمام آن ها در این مقال نمی گنجد.

 

اعجوبه های کمدی تاریخ سینمای هالیوود (عکس)

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره