وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بازگشایی قبر عیسی مسیح پس از 500 سال

بازگشایی قبر عیسی مسیح پس از 500 سال

بازگشایی قبر عیسی مسیح پس از 500 سال

 

بنا به نوشته های کتاب مقدس ، عیسی مسیح زنده است و قبر وی خالیست . به گزارش ایران ناز کلیسای رستاخیز واقع در شهر اورشلیم یکی از مقدس‌ترین اماکن مذهبی مسیحیان است که در انتهای خیابان ویا دولوروسا، در بخش باستانی شهر اورشلیم و بر فراز دره جلجتا قرار گرفته است

 

بر باور مسیحیان، عیسی مسیح در جایی که اکنون کلیسای قبر مقدس بر روی آن قرار گرفته، مصلوب گشته و از آنجا به آسمان عروج کرده است.[۵] در زیرزمین کلیسای قبر مقدس، مکانی قرار دارد که بر پایه داده‌های کتاب‌های عهد جدید، قبر عیسی مسیح درآنجا واقع شده است. کلیسای مرقد مقدس از بناهای با اهمیت مذهبی اورشلیم است. سالیانه میلیون‌ها زائر مسیحی از سراسر جهان برای زیارت به این مکان مقدس سفر می‌کنند

 

زمانی که بعد از به صلیب کشیده سدن عیسی مسیح پیکرش را درون قبری نهادند و سنگی در دهانه ان گذاشتند ، متخصصان برای اولین بار در ۵۰۰ سال اخیر تخته سنگ مرمر را از روی قبر عیسی مسیح در اورشلیم بر داشتند  .به گزارش ایران ناز ، در خبر ایندیپندنت آمده است این کار به منظور تمیز کردن و مرمت این تخته مرمری صورت گرفته است.

  بازگشایی قبر عیسی مسیح پس از 500 سال

 

قبر عیسی مسیح در زیرزمین کلیسایی موسوم به “کلیسای مقبره مقدس” واقع در بخش باستانی اورشلیم قرار دارد و یکی از مقدس ترین اماکن مذهبی مسیحیان به شمار می آید.بر باور مسیحیان، عیسی مسیح در جایی که اکنون کلیسای مقبره مقدس بر روی آن قرار گرفته، مصلوب گشته و از آنجا به آسمان عروج کرده است.

 

برای چند دهه، باستان شناسان و متکلمان بر سر اینکه آیا کلیسای مقبره مقدس در اورشلیم بحث کرده اند که آیا مسیح پس از مصلوب شدن در آنجا به خاک سپرده شده است.سنگ مرمر این آرامگاه از حدود قرن ۱۵ میلادی به منظور جلوگیری از سرقت، مهر و موم شده بود و بازدیدکنندگان از حضور در آن منع شده اند.

بازگشایی قبر عیسی مسیح پس از 500 سال

با توجه به اینکه در طول قرن های گذشته، این کلیسای معروف بارها تخریب و بازسازی شده است؛ کارشناسان در مورد اینکه آیا آرامگاه منتقل شده است و آنچه در آن باقی مانده است مطمئن نیستید.

 

باستان شناسان پس از بلند کردن درب سنگ مرمر قبر برای اولین بار پس از ۵۰۰ سال، قفسه سنگ آهکی که تصور می شد در آن بدن عیسی قرار داده شده است را کشف کردند.همچنین آنها موفق به کشف سنگ مرمر خاکستری دومی شدند که یک صلیب بر روی آن حکاکی شده است. آنها باور دارند که در قرن ۱۲ میلادی توسط صلیبیون حک شده باشد.

بازگشایی قبر عیسی مسیح پس از 500 سال

سالانه هزاران زایر مسیحی از سرتاسر جهان به پای این مقبره میایند تا به سنگ مرمری که قبر عیسی مسیح را می پوشاند، دست بزنند.به دلیل اینکه در گذر زمان این سنگ دچار آسیب هایی شده است، نیاز به تمیز کردن و مرمت آن به وجود آمده است.

 

مطالب مرتبط:

 

پوستر ویژه ولادت حضرت عیسی مسیح (ع )

 

کارت پستال های زیبا و جدید ولادت عیسی مسیح 2016

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره