وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

از بین بردن لک و جوش پوست صورت

از بین بردن لک و جوش پوست صورت

اگر شما نیز از جوش، خارش و قرمز شدن پوست خود رنج می‌برید، در ادامه با ما همراه شوید تا استراتژی‌های مورد نیاز برای درمان و مراقبت از این نوع پوست را با هم یاد بگیریم.

 

آیا پوست من حساس است؟
آیا پوست شما نیز دارای جوش است و خارش زیادی دارد؟ در این مقاله قصد داریم مراقبت‌های مورد نیاز برای پوست‌های حساس را بیان کنیم. بیشتر افراد معمولا فکر می‌کنند پوست حساسی دارند. بر اساس تحقیقات انجام شده، زنان روزانه به طور متوسط از ۱۲ محصول مختلف با ۱۶۸ ماده تشکیل دهنده منحصر به فرد استفاده می‌کنند. علاوه بر موارد استرس زا، شرایطی همچون آلودگی هوا، تغییرات هورمونی و اضطراب نیز می‌تواند پوست فرد را تحت تاثیر قرار دهد. اگر شما نیز از جوش، خارش و قرمز شدن پوست خود رنج می‌برید، در ادامه با ما همراه شوید تا استراتژی‌های مورد نیاز برای درمان و مراقبت از این نوع پوست را با هم یاد بگیریم.

 

لکه‌های قرمز
زمانی که رگ‌های خونی، برآمدگی‌ها و غده‌های چربی بزرگ شده را بر روی بینی، گونه و چانه خود مشاهده می‌کنید، ممکن است تمامی این موارد نشان دهنده شرایط خاصی به نام روزاسه باشد که، تقریبا ۱۶ میلیون آمریکایی را تحت تاثیر خود قرار داده است. افرادی که به بیماری روزاسه مبتلا هستند معمولا خیلی زود بر افروخته و سرخ می‌شوند. این موضوع زمانی رخ می‌دهد که رگ‌های خونی صورت گشادتر می‌شوند و خون را به سطح پوست نزدیک‌تر می‌سازند.

 

وقتی پوست مان لکه های قرمز دارد، چه کاری باید انجام داد؟
بهتر است از مواد تسکین دهنده‌ی عاری از صابون همچون جلبک، جوی دوسر کلوییدی و شیرین بیان که به عنوان ماده ضد التهابی عمل می‌کنند، استفاده نمایید. از مالش شدید و سخت پوست ، استفاده از محصولات پوستی حاوی اسید، همچون اسید گلیکولیک پرهیز کنید. تغییر رژیم غذایی نیز می‌تواند مفید باشد. در حالیکه غذاهای تند و ادویه دار می‌تواند قرمزی پوست را بدتر کند، مصرف غذاهای غنی از پروبیوتیک همچون ماست با گیاهان تازه می‌تواند از حساسیت، قرمز شدن و خارش پوست جلوگیری نماید. اینکار معمولا با مسدود کردن مواد شیمیایی التهاب آور انجام می‌شود.

 

از بین بردن لک و جوش پوست صورت

 

بهترین محصولات برای لکه‌های قرمز
۱. تسکین التهاب با ماسک جوی دوسر فوری فیرست ایدبیوتی.
۲.کرم‌های ضد قرمزیبا فرمول سبز که می‌تواند پوست را شاداب نگه دارد.
۳.استفاده از کرم‌هایی که حاوی جلبک سبز و قهوه‌ای هستند و می‌توانند التهاب را کاهش دهند. در این کرم‌ها معمولا گلیسرین نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد که باعث افزایش رطوبت و شادابی پوست می‌گردد.

 

واکنش های آلرژی‌زا
معمولا واکنش‌های آلرژی‌زا زمانی رخ می‌دهد که پوست شما با یک ماده خارجی هماهنگ نباشد و سیستم ایمنی شروع به ایجاد پاسخ نماید. اگر به طور مداوم پوستی ملتهب دارید، ممکن است این حالت به خاطر اختلالات ژنتیکی در پوست باشد. این بدان معناست که اگر مادر شما به مواد خاصی حساسیت دارد، ممکن است پوست شما نیز به این مواد حساس باشد.

 

وقتی واکنش های آلرژی زا در پوست داریم، چه کاری می‌توان انجام داد؟
نشانه‌های آلرژی را با کمپرس شیر تسکین دهید. برای انجام اینکار می‌توانید یک کاسه متوسط بردارید و مقدار مساوی از آب گرم و شیر را ترکیب کنید. یک پارچه تمیز بردارید و آن را در کاسه فرو ببرید و روی نواحی مورد نظر بگذارید. کرم‌های ساخته شده از آلوئه‌ورا نیز می‌تواند مفید باشد. از موادی که محتوای غنی از روی دارند، استفاده کنید.

 

پوست بسیار خشک
اگر پوست صورت شما دارای بافت خشکی است، این موضوع نیز می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. کمبود آب می‌تواند دلیل خشکی پوست باشد. همچنین، این موضوع ممکن است به خاطر رژیم غذایی خاص، آب و هوا یا محصولات پوستی باشد. کمبود آب یک شرایط موقتی است اما پوست خشک یک نوع پوست است و شما با آن به دنیا آمده‌اید. پوست خشک معمولا نمی‌تواند چربی مورد نیاز و کافی را تولید کند، بنابراین همیشه باید رطوبت مورد نیاز را تامین کنید.

 

از بین بردن لک و جوش پوست صورت

 

در شرایطی که پوست بسیار خشک داریم، چه کاری می‌توان انجام داد؟
اگر پوست صورت خود را دوبار در روز می‌شویید، سعی کنید اینکار را در شب انجام دهید و از یک پاک کننده عاری از صابون استفاده کنید. از محصولاتی که حاوی الکل هستند، استفاده نکنید. سعی نکنید پوست خود را بمالید. لایه برداری شدید می‌تواند شرایط شما را بدتر کند. در عوض بهتر است از یک کرم مرطوب کننده استفاده نمایید.

 

جوش
ممکن است دوران نوجوانی و جوانی را پشت سر گذاشته باشید، اما هنوز هم بر روی پوست صورت‌تان جوش‌ها خودنمایی می‌کنند. آکنه یا جوش معمولا به خاطر دلایل مختلفی بر روی پوست نمایان می‌شود. استرس، کمبود خواب، غده‌های چربی بسیار فعال و قرار گرفتن در معرض محصولات جوش زا می‌تواند از جمله این دلایل باشد. اما افرادی که دارای پوست حساس هستند بیشتر از سایر افراد در معرض جوش و التهاب قرار دارند.

 

در شرایطی که پوست ما جوش دارد، چه کاری می‌توان انجام داد؟
ببینید چه چیزی باعث ایجاد جوش در صورت شما می‌شود. آیا این جوش‌ها به خاطر محصولات یا موقعیت‌های خاصی است؟ اگر به هنگام استفاده از محصولات آرایشی خاص، جوش می‌زنید، بهتر است استفاده از آن را محدود یا متوقف کنید. از پاک کننده‌های ملایم استفاده کنید و سپس از اسید سالیسلیک استفاده نمایید. این ماده نه تنها می‌تواند منافذ بسته را باز کند، بلکه نسبت به بنزوئیل پراکسید تحریک کنندگی کمتری دارد. درمان با سولفور نیز می‌تواند مفید باشد، این ترکیب می‌تواند چربی اضافی را پاک کند. استفاده از مرطوب کننده را فراموش نکنید. مصرف مقدار زیاد ید که در اسفناج یافت می‌شود، می‌تواند باعث ایجاد آکنه گردد.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره