وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

علت خیانت زنان در زندگی مشترک چیست؟

علت خیانت زنان در زندگی مشترک چیست؟

یک خیانت کار همیشه مقصر است اما شاید بتوان کاری کرد که خیانتی اتفاق نیافتد و شرایطش پیش نیاید…..

کسی که دزدی می‌کند، دزدی کرده است و اوست که تصمیم گرفته دزدی کند و اوست که باید تنبیه شود و به سزای کارش برسد. تنبیه و محاکمه دزد، لازم است اما کیست که نداند فقط آن دزد نیست که مقصر است. بسیاری کسان دیگر هم هستند که در این میان مسئولیت دارند و می‌توانند فعالیت‌ هایی انجام بدهند که انگیزه دزد ها کمتر شود یا فضای جامعه برای دزدی بیشتر شود.

خیانت هم چیزی شبیه دزدی است. کسی که خیانت می‌کند گناه نا بخشودنی‌ای مرتکب شده و به هیچ توجیهی نمی‌تواند کس دیگری را مقصر و گناهکار جلوه بدهد. اما با این حال کسان دیگری هستند که می‌توانند طوری رفتار کنند و فضایی بسازند که شرایط برای خیانت سخت‌تر شود و موقعیت آن فراهم نشود.

چه فضا و شرایطی باعث خیانت زنان می‌شود؟ آیا مردان می‌توانند طوری رفتار کنند که احتمال خیانت زنان را به کمترین حد برسانند؟ مردان چگونه می‌توانند فضای زندگی را چنان بسازند که خیانت ناممکن شود و زنان هیچ میلی و نیازی به خیانت نداشته باشند؟

آنچه در این نوشته خواهید خواند، نکته‌هایی است که مردان باید مورد توجه قرار دهند تا علاوه بر آنکه مانع از خیانت زنان شوند، خود نیز مصون بمانند.

1 – زن‌ها نیازمند محبت‌اند

زن‌ ها نیاز دارند غرق در محبت همسران‌ شان شوند. بسیاری از مردان ترجیح می‌دهند غیرمستقیم محبت کنند، غیرمستقیم عشق‌شان را ثابت کنند، و بدون آنکه به زبان بیاورند، محبت کنند. اما بسیاری از زنان نیاز دارند صریح و شفاف بشنوند. ترجیح می‌دهد عشق را علاوه بر آنکه با چشم‌ هایشان می‌بینند، با گوش‌هایشان هم بشنوند.

محبت مردان به زنان هر چه بیشتر و خالصانه‌تر و پرشورتر باشد، تاثیر بیشتری بر جلوگیری از خیانت زنان دارد و بیش از پیش آنها را بیمه می‌کند. یک نکته البته در این میان هست که باید به آن توجه کرد. محبت مردان به همسران‌ شان باید متعادل باشد.

اینکه یک روز همه توجه مرد به زن باشد و هزار گونه عشق و محبت نثار او کند و روز دیگری هیچ توجهی به او نکند، زن‌ ها را آزرده می‌کند و شاید ضرر آن بیشتر از سودش باشد. محبت زیاد، باید دائمی و همیشگی باشد. زنان تحمل کم و زیاد شدن بیش از اندازه محبت را ندارند، همانطور که انسان‌ ها تحمل کم و زیاد شدن ناگهانی فشار هوا را ندارند.

محبت دیدن و مورد توجه قرار گرفتن، اتمسفر زندگی زن‌ هاست. البته غافلگیر کردن و هدیه دادن و هیجان زده کردن زنان بسیار مناسب است، اما اگر زنی سه ماه از سال مورد توجه بی‌شائبه و محبت فراوان قرار بگیرد و ۹ ماه در فقر محبت به سر ببرد، آن همه محبت دود خواهد شد و به آسمان خواهد رفت. نتیجه؟ محبت به زن‌ها باید زیاد و متعادل باشد.

2 – یکی از عاداتی که می‌تواند شرایط بسیار مناسبی برای خیانت زنان فراهم کند، ایجاد محدودیت‌ های بی‌جایی است که برخی از مردان به دلایلی شاید موجه برای همسرشان اعمال می‌کنند

محدودیت‌هایی از قبیل اینکه زن حق ندارد هر وقت خواست بیرون برود، یا زن حق ندارد هر وقت خواست به خانه پدر و مادرش برود، یا جلوگیری تند و عصبی از تحصیل و کار همسر بدون آنکه به خواسته‌ها و دغدغه‌های او اهمیت داده شود. اینگونه محدودیت‌ها شاید حتی برای حفظ بیشتر نظام خانواده به زن تحمیل شود، اما تجربه ثابت کرده که در بسیاری موارد نتیجه‌ای جز عکس آنچه تصور می‌شده نداشته است.

مردان باید بدانند که با زندان ساختن نمی‌توانند همسران‌شان را حفظ کنند. زنان اگر احساس کنند در خانه زندانی شده‌اند و نمی‌توانند آنچه که می‌خواهند باشند، شاید به فکر انتقام گرفتن بیفتند. مطمئن باشید تنها نتیجه تحمیل و تحکم و تندخویی نسبت به زنان، ظاهرسازی و پنهان‌کاری آنها و ساخته شدن کینه و عصبانیت در دل آنها ست.

3 – زنان به مردانی نیاز دارند که پشتیبان باشند

به مردانی که حمایت‌گر و همراه باشند. زنی که به خیاطی علاقه دارد، وقتی لباسی دوخته است، هیچ چیز برای او بهتر از این نیست که از همسرش بشنود که بهترین لباس دنیا را دوخته است. هیچ چیز بهتر از این نیست که مردی همسرش را در مسیری که زن می‌پسندد هل بدهد. و هیچ چیز بهتر از این نیست که زن بداند غذایی که پخته است به دل مرد نشسته است و ببیند مرد حتی متوجه ادویه‌ای شده که زن این بار به غذا اضافه کرده است.

در همین میان لازم است توجه شود که هر کدام از این نیازها اگر تامین نشود، احتمال خیانت بالا خواهد رفت. هر کدام از این نیازها اگر پاسخ مناسبی دریافت نکند، می‌تواند فضا را برای خیانت مناسب کند. هیچکس به یکباره دزد نمی‌شود. هیچکس به یکباره اهل جنایت نمی‌شود.

خیانت هم همینطور است.باید به نکات ریز و درشتی که هر کدام به تنهایی ممکن است تاثیری نداشته باشند اما جمع شدن‌شان خطرساز است توجه کرد و آن‌ها را جدی گرفت. هیچ‌گاه توجه، محبت و پشتیبانی و حمایت‌گری‌تان را به یکباره از همسرتان سلب نکنید. اگر قرار است به سفر بروید، یا چند روزی به خاطر مشغله کاری یا هر چیز دیگر نمی‌توانید وظایف‌تان را به درستی انجام دهید، از قبل توضیح بدهید.

4 – انسان‌ها نیازمند گفتن و شنیده شدن هستند

زن‌ ها بسیار بیشتر از مردان نیاز دارند حرف بزنند و کسی دقیق به حرف‌های‌شان گوش کند و نه فقط گوش کند، بلکه با آنها همدلی کند و گاهی پیشنهادی بدهد و تایید کند. صریح اگر بخواهیم باشیم، مردان باید در برابر همسرشان گوش باشند؛ گوش‌هایی که حوصله شنیدن دارند.

حوصله شنیدن حرف‌ هایی که شاید از نگاه مردان بی‌اهمیت و ساده و حتی به دردنخور و مسخره بیاید، اما برای زنان لازم است و فکرهایی است که در سرشان می‌چرخد و باید گفته شود و شنیده شود.

یکی از مهمترین مواردی که می‌تواند سهم بسیار بزرگی در جلوگیری از خیانت زنان داشته باشد، وجود خلوت برای زن و مرد است. زن و مرد باید بتوانند با هم خلوت کنند؛ علاوه بر خلوت عاطفی و احساسی و جنسی، که لازمه زندگی سالم زناشویی است و کمرنگ شدن آن می‌تواند ضربه‌ های جبران‌ ناپذیر به رابطه زن و مرد وارد کند و راه خیانت را باز کند.

5 – یکی از مشکلات بزرگی که بیشتر زنان در زندگی با آن مواجه می‌شوند، این است که احساس می‌کنند توجه و محبت همسرشان نسبت به اوایل ازدواج یا اولین روزهای آشنایی و خواستگاری و نامزدی بسیار کمتر شده و فکر می‌کنند معنای این تغییر رفتار این است که مثل قبل مورد علاقه شوهرشان نیستند و آن محبت و رابطه دو طرفه سابق از میان رفته است. مردان علاوه بر آنکه باید از ابتدا متعادل رفتار کنند و در محبت کردن زیاده‌روی نکنند، نباید بگذارند این حس در زنان زنده شود.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره