وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

غذاهایی که چین و چروک صورت را ازبین میبرد

غذاهایی که چین و چروک صورت را ازبین میبرد

غذاهایی که چین و چروک صورت را ازبین میبرد

 

غذاهایی که میخوریم و روش تغذیه ای ما تاثیر بسیار زیادی بر چین و چروک صورتمان دارد . به گزارش ایران ناز اگر میخواهید به صورت طبیعی و با مواد غذایی مناسب طراوت و جوانی صورتتان را حفظ کنید و چین و چروکهای خود را از بین ببرید با ایران ناز همراه باشید تا این  مقاله که برگرفته از کتاب  Food Cures است را با هم بخوانیم.

 

مرغ بدون پوست

 

گوشت هاي بدون چربي مانند گوشت سينه مرغ و ماهي سرشار از پروتئين هستند البته لوبيا نيز گزينه غير گوشتي است که مي توانيد استفاده کنيد. درحالي که اين غذاها را هضم مي کنيد بدنتان پروتئين هاي آنها را به آمينو اسيد ها مي شکند تا براي سلول ها پشتيباني بسازد. داشتن مقدار زيادي آمينواسيد کمک مي کند بدن بتواند سريع تر سلول هاي پوست و کلاژن را بازسازي کند. سعي کنيد به تمام وعده هاي خود مقداري از اين پروتئين هاي بدون چربي اضافه کنيد، مخصوصا اگر دچار کمبود پروتئين هستيد.

 

سير

 

سيرهاي تند و تيز حاوي آنتي اکسيدان محافظت کننده از پوستي هستند به نام پلي فنول که پوستتان را از راديکال هاي آزاد محافظت مي کند، مولکول هاي ناپايداري که تبديل به کلاژن مي شوند. سير خرد شده را قبل از اينکه به غذا اضافه کنيد 10 تا 15 دقيقه نگه داريد تا ترکيباتش فعال شوند و خاصيتش افزايش بيابد. سير و ديگر غذاهايي که حاوي پلي فنول ها هستند. همچنين جزء بهترين غذاهاي مقابله و پيشگيري از سرطان نيز به حساب مي آيند.

 

غذاهایی که چین و چروک صورت را ازبین میبرد

 

چاي سبز

 

قهوه ممکن است با بالا بردن هورمون هاي استرس مانند آدرنالين و نورآدرنالين باعث افزايش چين و چروک شود. به جاي قهوه، کافئين خود را از چاي سبز بگيريد که سرشار از پلي فنول ها است. روزانه 4 فنجان چاي سبز بنوشيد اما اگر بدنتان به کافئين حساس است از ساعت 3 بعد از ظهر به بعد ننوشيد.

 

آب

 

وقتي چاي نمي نوشيد بدن خود را با يک ليوان آّب آبرساني کنيد. وقتي سلول ها را سرشار از مايعات نگه داريد آنها نيز مواد مغذي را راحت تر وارد خود مي کنند و غشا را انعطاف پذير مي کنند. اين يعني ظاهر پوستتان نرم و صاف مي ماند. سعي کنيد در طول روز 7 تا 8 ليوان آب بنوشيد و اگر در معرض گرماي زياد يا فعاليت شديد قرار گرفتيد، مقدار آبي که مينوشيد را افزايش دهيد.

 

تمشک

 

توت ها چه تمشک، توت فرنگي، بلوبري، يا توت سياه از ديگر ميوه ها و سبزيجات آنتي اکسيدان بيشتري دارند.

 

توت ها چه تمشک، توت فرنگي، بلوبري، يا توت سياه از ديگر ميوه ها و سبزيجات آنتي اکسيدان بيشتري دارند. اين آنتي اکسيدان ها نجات دهنده پوست هستند و شما را از چين و چروک و آسيب هاي پوستي محافظت مي کنند. در صورت امکان روزي يک فنجان به صورت اسموتي يا ميکس با سالاد ميل کنيد.

 

روغن زيتون

 

اين روغن سالم سرشار است از اسيد اولئيک، اسيد چربي که با نگه داشتن مايع غشاي سلولي پوست را صاف مي کند. ويتامين E و پلي فنول ها همچنين کمک مي کنند ظاهر پوست جوان بماند. براي اينکه بيشترين آنتي اکسيدان را دريافت کنيد يک روغن اکسترا ويرجين 100 درصد طبيعي انتخاب کنيد. اين نوع روغن زيتون بيشترين آنتي اکسيدان را دارد چون کمترين تغيير در آن داده شده است. از اين روغن به عنوان چربي در بيشتر غذاها استفاده کنيد اما مواظب باشيد آن را زياد حرارت ندهيد چون ترکيبات مفيد خود را از دست مي دهد.

 

سالمون

 

اسيد چرب هاي امگا 3 موجود در سالمون تنها براي قلبتان مفيد نيستند. آنها همچنين مايع غشا سلولي را حفظ مي کنند تا به پوست جواني و لطافت ببخشند. سعي کنيد هر هفته دو وعده ماهي چرب مانند سالمون و خال مخالي ميل کنيد. ماهي سالمون همچنين يکي از منابع خوب ويتامين D است.

 

لوبياها

 

تحقيقات محققان استراليايي نشان داده افرادي که بيشتر لوبيا، ماهي، سبزيجات و روغن زيتون ميل مي کنند کمترين چين و چروک را دارند. محققان بر اين باورند ترکيب چربي هاي غير اشباع، پروتئين هاي بدون چربي و آنتي اکسيدان ها به مقابله با پيري کمک مي کنند. سعي کنيد هفته اي يک بار غذايي بر پايه لوبيا ميل کنيد و روزانه 5 تا 6 وعده سبزيجات داشته باشيد.

 

مطالب مرتبط:

 

با این ماده چین و چروک صورت را از بین ببرید!!

 

از بین بردن چین و چروک با ماساژ صورت