وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ترفند های تمیز و ضدعفونی کردن هندزفری

ترفند های تمیز و ضدعفونی کردن هندزفری

ترفند های تمیز و ضدعفونی کردن هندزفری

 

 

شاید شما هم با شیوع پاندمی کرونا در یکسال اخیر، همواره به دنبال راهی برای ضدعفونی کردن وسایل شخصی خود بوده‌باشید.

 

اما تمیز کردن برخی از وسایل به یک دوره خاص محدود نمی‌شود. از این رو شما برای حفظ بهداشت و سلامت خود باید به نظافت برخی وسایل بیشتر توجه کنید. هندزفری و دیگر وسایل جانبی موبایل حتماً باید به طور مرتب تمیز شوند.

 

البته این تمیزکاری اصول خاص خود را دارد و غرق کردن گوشی‌های هدست در الکل، به هیچ عنوان راه مناسبی برای ضدعفونی کردن آنها نیست. حتماً می‌پرسید پس چگونه هندزفری را تمیز کنیم؟در ادامه ایران ناز با ما همراه باشید تا با این ترفند ها آشنا شوید.

 

*ترفند های ضد عفونی کردن هندزفری

استفاده مداوم از هندزفری‌ها برای گوش کردن به موسیقی یا پاسخ به تماس‌های تلفنی، موجب آلوده شدن این وسایل می‌شود.

 

این آلودگی که اغلب توسط موم گوش، گرد و غبار و یا چربی پوست ایجاد می‌شود، صدای هندزفری را کم می‌کند. همچنین تماس این وسیله با گوش شما ممکن است در مواردی سبب بروز عفونت‌های جدی شود. بر این اساس تمیز کردن هندزفری و استفاده شخصی از آن بسیار مهم است.

 

به همین‌خاطر در این مطلب، ۵ راه ساده برای تمیز کردن هندزفری باهم بررسی می‌کنیم تا پاسخ مناسبی به این دغدغه که چگونه هندزفری را تمیز کنیم، بدهیم.

 

 

1-محلول آب‌مقطر و صابون مایع؛ بهترین محلول ضد عفونی

 

ترفند های تمیز و ضدعفونی کردن هندزفری

 

برای اینکه بتواند هندزفری خود را تمیز کنید در اولین گام باید قطعات سلیکونی آن را جدا کنید. این قطعات به‌راحتی تمیز می‌شوند و نظافت آنها زمان زیادی را از شما نمی‌گیرد.

 

پس یک محلول از آب‌مقطر و صابون مایع درست کنید و اجازه بدهید تا قطعات سیلیکونی چند ساعتی در این محلول بمانند. حال این قطعات را آبکشی کرده و با یک حوله تمیز، خشک کنید.

 

 

2-مسواک‌های مستعمل یا برس ضد استاتیک

 

ترفند های تمیز و ضدعفونی کردن هندزفری

 

بعد از جداسازی قطعات سیلیکونی نوبت به بلندگوها می‌رسد، نظافت بلندگوها آنها را از گرد و غبار پاک می‌کند. اما توجه داشته باشید در صورتی‌که سوراخ بلندگو رو به بالا باشد، این گرد و غبار ممکن است به داخل آن نفوذ کند.

 

بنابراین بلندگو را رو به پایین بگیرید و سپس آن را با یک مسواک‌ مستعمل یا برس ضد استاتیک تمیز کنید. فراموش نکنید که برس را باید خیلی نرم روی بلندگو بکشید تا ناخواسته به آن آسیب نزنید. چراکه در غیر اینصورت باید به فکر خرید هدفون یا هندزفری نو باشید!

 

 

3-نحوه ضدعفونی کردن هندزفری با الکل

 

ترفند های تمیز و ضدعفونی کردن هندزفری

 

یکی از پاسخ‌ها به سوال چگونه هندزفری را تمیز کنیم؟ این است که از بدنه هدست غافل نشوید! یک پارچه میکروفایبر را به کمی الکل، آغشته کنید و دسته‌ها را با آن تمیز کنید.

 

توجه داشته‌باشید که الکل به داخل بلندگوها نفوذ نکند. بدین‌ترتیب می‌توانید بدون آسیب زدن به هندزفری، آلودگی و چربی پوست را از روی بدنه آن تمیز کنید.

 

اگر الکل در دسترس ندارید، می‌توانید از همان محلول آب‌مقطر و صابون مایع برای این کار بهره بگیرید. البته فراموش نکنید که از درصد کمتری صابون مایع استفاده کنید تا تمیز کردن آن ساده‌تر باشد.

 

در نهایت اگر هندزفری شما بیش از اندازه خیس شد، آن را بلافاصله با یک پارچه تمیز، خشک کنید. به یاد داشته‌باشید که به هیچ عنوان نباید از سشوار برای خشک کردن هندزفری استفاده کنید. چراکه گرمای آن ممکن است به قطعات داخلی و سیم‌های ریز هندزفری آسیب بزند.

 

 

4-تمیز کردن ایرپاد با خلال دندان

 

ترفند های تمیز و ضدعفونی کردن هندزفری

 

تا اینجا سعی کردیم باهم راهکارهایی برای این سوال که چگونه هندزفری را تمیز کنیم، ارائه نماییم. اما این پروسه در مورد ایرپادها چگونه است؟

 

تمیز کردن ایرپادها کمی با سایر هندزفری‌ها متفاوت است. بلندگوی ظریف این نوع از هدست‌ها موجب می‌شود تا خلال دندان نیز برای تمیزکاری آن مناسب باشد.

 

البته روش کار خیلی هم متفاوت نیست و تنها کافی است تا بلندگوی ایرپاد را رو به پایین بگیرید و با خلال دندان روی آن را تمیز کنید.

 

سپس با استفاده از یک گوش پاک‌کن و کمی الکل، روی بلندگو و دسته‌ها را تمیز کنید. برای اینکه در مورد چسبیدن پرزها نگران نباشید، می‌توانید از پارچه میکروفیبر نیز استفاده کنید.

 

این پارچه‌ها که اغلب برای تمیز کردن صفحه گوشی یا عینک مورد استفاده قرار می‌گیرند، خیالتان را از هر جهت راحت می‌کنند.

 

 

5-پاکسازی کثیفی با خمیردندان و اتمام کار

 

ترفند های تمیز و ضدعفونی کردن هندزفری

 

بدون اینکه سیم هندزفری را نظافت کنید نمی‌توانید پاسخ کاملی به سوال چگونه هندزفری را تمیز کنیم، بدهید. البته ایرپادها سیم ندارند اما در انواع دیگر هدست باید سیم هندزفری را نیز ضدعفونی کنید. برای این کار کافی است کمی خمیردندان روی پارچه بمالید و آن را روی سیم بکشید.

 

البته فراموش نکنید که در این پروسه به هیچ وجه نباید سیم را بیش از اندازه بکشید یا آن را تا کنید چراکه ممکن است سبب پاره شدن آن، از داخل شوید.

 

حال‌که تمام قسمت‌های هندزفری خود را تمیز کردید، می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید. جالب است بدانید که از برخی از روش‌های گفته‌شده در این مطلب می‌توانید برای نظافت قاب گوشی نیز استفاده کنید.

 

پس اگر نیاز به ضدعفونی کردن قاب گوشی خود داشتید آن را بدون نگرانی در محلول آب‌مقطر و صابون مایع و یا حتی الکل قرار دهید.

 

البته فراموش نکنید که قبل از این کار حتماً قاب را از گوشی جدا کنید.
خرید انواع کیف هندزفری و کاور ایرپاد با کیفیت بالا از جانبی

 

برای اینکه بتوانید از آلوده شدن هندزفری در زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید جلوگیری کنید، می‌توانید از انواع کیف هندزفری و کاور ایرپاد استفاده کنید.

 

فروشگه اینترنتی جانبی یک فروشگاه کامل و بی نقص از انواع لوازم جانبی موبایل است که از بهترین هندزفری‌ها تا انواع کیف و کاور ایرپاد را می‌توانید از آن تهیه کنید. برای مشاهده همه محصولات جانبی به سایت سربزنید.