وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

دلایل علمی سفید شدن موها

دلایل علمی سفید شدن موها

علت علمی سفید شدن موها

 

موی سفید و یا سفید شدن موها یکی از نشانه های پیری است اما بسیاری از افراد در دهه 20 یا 30 زندگی شان یا موهایشان شروع به سفید شدن می کند یا کامل سفید می شود.

 

به نظر شما علت این موضوع چیست؟ علیرغم اینکه این افراد هنوز پیر نشده اند چرا موهایشان سفید می شود؟

 

علت علمی سفید شدن موها

دلایل سفیدی مو

 

درحالیکه بسیاری از افراد، استرس، اضطراب و رژیم غذایی را به عنوان یکی از دلایل سفید شدن مو می دانند اما ممکن است یک دلیل علمی واقعی نیز برای این موضوع وجود داشته باشد.

 

گروهی از محققان دانشگاه نیویورک روی پیری سلولها با استفاده از روش های اسکن تخصصی و آزمایشگاهی در موش هایی که رنگ موهای آنها توسط همان سلولها تعیین می شوند مطالعه کردند تا بفهمند چرا موها سفید می شوند.

 

علت واقعی و علمی سفید شدن موها

 

علت واقعی و علمی سفید شدن موها

 

دلیل سفید یا خاکستری شدن مو با بالا رفتن سن ممکن است به دلیل سلول های تولید کننده رنگدانه باشد که قادر به رشد نیستند.

 

همه چیز با ملانوسیت ها شروع می شودو ملانوسیت ها سلولهایی هستند که به مو رنگ طبیعی مو را می دهند و به رشد مو کمک می کنند.

 

برای آفریقایی ها این سلول، سیاه رنگ است. ملانوسیت ها می توانند بازسازی یا تخریب شوند و بر سلامت پوست و مو تاثیر بگذارند.

 

در افرادی که موهایشان سفید شده سلولهای بنیادین که برای ایجاد سلولهای جدید استفاده می شوند به صورت معلق گیر می کنند.

 

سلولهای بنیادی ملانوسیت

 

ملانوسیت ها به مرور زمان از کار کردن خسته می شوند. بسیاری از سلولهای بنیادی ملانوسیت با افزایش سن، ریزش و سپس رشد مجدد مو بی اثر می شوند.

 

سلولهای بنیادی از حرکت در اطراف فولیکول باز می مانند و مستقر می شوند و به ملانوسیت های کاملا رشد یافته تبدیل نمی شوند و وقتی رنگدانه ای ایجاد نشود موها نقره ای، خاکستری و سفید می شوند.