وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

راه‌ حل جدید خنک‌ کردن نسل جدید گوشی‌ های هوشمند

راه‌ حل جدید خنک‌ کردن نسل جدید گوشی‌ های هوشمند

راه‌ حل جدید خنک‌ کردن نسل جدید موبایل های هوشمند

اگر شما هم با گوشی زیاد کار میکنید بهتر است این مطلب از سایت ایران ناز را از دست ندهید. گوشی‌های پیشرفته هم گاهی با اجرای برنامه‌های سنگین داغ می‌شوند اما قرار است به‌زودی این مشکل حل شود .

 

دفع گرمای تولیدشده از گوشی‌ های هوشمند، به‌خاطر وجود بازی‌ها و اپلیکیشن‌های متعدد که با پردازنده‌های متمرکز اجرا می‌شوند، به‌طور فزاینده‌ای اهمیت پیدا کرده است. حتی کارآمدترین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار می‌توانند در بعضی شرایط، گرم و حتی داغ شوند. حالا یکی از تولیدکنندگان مطرح گوشی هوشمند فکر می‌کند که راهکار حل این مسئله را یافته و می‌خواهد از خنک‌کننده مایع و دریچه‌های تسلا برای تحقق این راهکار استفاده کند.

 

راه‌حل جدید این تولیدکننده برای دفع گرما، فناوری Loop LiquidCool نام دارد که ادعا می‌کند در مقایسه با راه‌حل‌های معمول دیگر «دوبرابر قابلیت خنک‌کنندگی» دارد و «کارآمدترین راه‌حل خنک‌کننده گوشی هوشمند» است.

 

فناوری Loop LiquidCool خنک‌کننده مایع را به منبع گرما می‌رساند و سپس گرما را به سمت قسمت خنک‌تری از گوشی هوشمند می‌راند. به لطف استفاده این تولیدکننده از ساختار شیر تسلا در محفظه شارژ مجدد، گرما قادر به حرکت به عقب نیست. دریچه‌های تسلا به مایع خنک‌کننده اجازه می‌دهند از اواپراتور(evaporator) عبور کند، درحالی‌که مانع از حرکت گازها در جهت دیگر می‌شود. اواپراتور سیستمی است که برای تبدیل شکل مایع یک ترکیب شیمیایی به شکل گازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

این یک مشکل رایج در سیستم‌های VC خنک‌کننده مایع است. سایر سیستم‌های VC از کانال‌های مجزا برای خنک‌کردن گازهای مایع و داغ استفاده نمی‌کنند، بنابراین تمایل به مخلوط‌شدن و کند‌کردن فرایند خنک‌سازی دارند. سیستم VC سیستمی است که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد، تغییرات در فایل‌های خود را ثبت و در موقع نیاز به ورژن مورد نیاز بازگردانند.

 

بخش خنک‌کننده مایع این فناوری شبیه سایر سیستم‌های خنک‌کننده مایع VC در گوشی‌های هوشمند است. هنگامی که گوشی هوشمند داغ می‌شود، یک عامل خنک‌کننده تبخیر می‌شود و به گاز تبدیل می‌شود و گاز در کندانسور پخش می‌شود تا دوباره به مایع تبدیل شود. معماری این تولیدکننده و طراحی خاص لوله گاز چیزی است که باعث توجه به این فناوری شده است. این شرکت می‌گوید طراحی لوله گاز آن، مقاومت عبور هوا را تا 30درصد کاهش می‌دهد.

 

در یکی از آزمایش‌ها دمای یک گوشی هوشمند که از این فناوری استفاده کرده بود، در حد 7/47سانتی‌گراد باقی ماند. منتظر باشید، ما فاصله زیادی با استفاده از این فناوری در گوشی‌های هوشمند خود نداریم.