وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

به روانشناس نوجوان در تهران مراجعه کنید اگر این علایم را دارید

به روانشناس نوجوان در تهران مراجعه کنید اگر این علایم را دارید

به روانشناس نوجوان در تهران مراجعه کنید اگر این علایم را دارید

 

غالبا در پی بروز برخی از مشکلات رفتاری و اختلالات روانی شایع و غیرشایع در نوجوانان، خانواده‌ها باید به یک روانشناس نوجوان خوب در تهران مراجعه کنند.

 

نکته قابل اهمیت در این امر، زمان مراجعه به متخصص است؛ چنان‌که گاها با سهل‌انگاری افراد و خانواده‌ها و دیر اقدام کردن آن‌ها، قابلیت تبدیل مشکلات رفتاری ساده نوجوانان به اختلالات روانی حاد وجود دارد.

 

به این مسئله نیز توجه داشته باشید که با یافتن روانشناس نوجوان خوب در تهران، می‌توانید نیمی از راه بهبود مشکلات روانی افراد را طی کنید؛ چرا که یک متخصص باتجربه، زبده و متعهد، قادر است تا با صبر و حوصله به صحبت‌های مراجعین گوش کند و با تشخیص دقیق معضل، بهترین راهکارهای ممکن را در اختیار افراد قرار دهد.

 

انتخاب یک روانپزشک مناسب، همچنین می‌تواند رغبت را در افراد برای طی کردن مسیر بهبودی کامل، به‌وجود بیاورد.

 

به روانشناس نوجوان در تهران مراجعه کنید اگر این علایم را دارید

 

انواع مشکلات روانی شایع در نوجوانان

بسیاری از خانواده‌ها با رجوع دیرهنگام به یک روانشناس نوجوان خوب در تهران، خود را در تشدید وضعیت اختلالات روانی فرزندان‌شان مقصر می‌دانند؛ در واقع آن‌ها نمی‌دانند در پی بروز چه علائمی، باید به یک متخصص مراجعه کنند. برخی از اصلی‌ترین علائم روانی شایع در نوجوانان عبارت‌اند از:

 

  • ناپایدار بودن رفتارهای روزمره

  • افسرده شدن نوجوانان

  • خود شیفتگی مفرط

  • وجود اضطراب بیش از حد در فرد

  • اختلالات گسترده در غذا خوردن

  • اختلال وسواس فکری عملی و کمالگرایی

  • اعتیاد به مصرف مواد مخدر

  • مشکلات شخصیتی مرزی

  • اسکیزوفرنی

  • اختلال‌های هویت تجزیه‌ای.

 

در ادامه به بررسی برخی از معضلات فوق خواهیم پرداخت.

 

انواع مشکلات روانی شایع در نوجوانان

 

افسردگی شدید در نوجوانان

یکی از علائمی که در پی آن باید به یک روانشناس نوجوان خوب در تهران مراجعه کنید، بروز افسردگی شدید در نوجوانان است. نوع افسردگی در این سنین، معمولا در دو دسته کلی تقسیم‌بندی می‌شود:

 

  • افسردگی مربوط به دوره بلوغ: تغییرات هورمونی شدید و ترس از آینده، از عوامل ایجاد این نوع از افسردگی محسوب می‌شوند. فرد در این حالت، ممکن است به بحران هویت دچار شود. معمولا با شروع این نوع افسردگی، ناپایداری‌هایی در رفتار نوجوان به‌وجود می‌آید و احساس غمگینی شدیدی به وی دست می‌دهد؛ همچنین نوجوان ممکن است با تجربه بی‌خوابی‌های فراوان و استرس‌های اجتماعی مواجه شود. گاها با تشدید حس بی‌حوصلگی و عدم لذت بردن از فعالیت‌هایی که فرد قبلا از انجام آن‌ها لذت می‌برده است، نوجوان می‌تواند به افکار خطرناکی همچون خودکشی روبه‌رو شود!

 

  • افسردگی غیرعادی: میزان فشار و تحمل درد و رنج در افسردگی‌های غیرعادی، همواره بیشتر است؛ بنابراین حتما باید به یک روانشناس خوب در تهران مراجعه کنید. مواردی نظیر: دچار شدن به بیماری‌های شدید، طرد اجتماعی، شکست شدید عشقی، جراحت‌های سخت، مرگ یکی از پشتوانه‌های جدی در زندگی و حتی تغییر محل زندگی و تحصیل، از مهم‌ترین علل بروز اختلالات مربوط به افسردگی غیرعادی در نوجوانان به‌شمار می‌روند.

 

درگیری مداوم با پدر و مادر و گرفتاری‌های شدید مالی، از دیگر پارامترهایی هستند که می‌توانند نوجوانان را به سمت تجربه افسردگی‌های غیرعادی هدایت کنند.

 

اضطراب در نوجوانان؛ شایع و قابل درمان

وجود استرس‌ها و اضطراب‌های شدید در نوجوانان بسیار شایع است. معمولا برای حل این اختلال، یک روانشناس نوجوان حرفه‌ای به روان درمانی موثر (بهترین روش برای حل استرس‌ها در نوجوانان) روی می‌آورد؛ همچنین یک روانشناس نوجوان خوب در تهران باید بتواند با آموزش مهارت‌های زندگی و ارتباط‌گیری با مراجعه‌کننده، وی را در مسیر بهبودی قرار دهد.

 

استرس‌های شدید، غالبا علاوه‌بر کاهش حضور فرد در اجتماع، می‌تواند نوجوان را از مسیر مناسب آموزش و تحصیل خارج کند. در موارد حاد، نوجوان ممکن است حتی از والدین و محل زندگی خود نیز فراری شود!

 

اضطراب در نوجوانان؛ شایع و قابل درمان

 

حل اختلال شخصیت مرزی با روانشناس نوجوان خوب در تهران

نوجوانانی که به مشکلات شخصیت مرزی دچار هستند، غالبا نمی‌توانند احساسات خود را کنترل کرده و رفتارهای پایداری از خود نشان دهند.

 

این‌گونه نوجوانان که شدیدا نیازمند رجوع به یک روانشناس نوجوان خوب در تهران هستند، ثبات عاطفی مناسبی ندارند؛ بنابراین نمی‌توانند با سایر افراد ارتباط مناسبی برقرار کنند و روز‌به‌روز گوشه‌گیرتر و افسرده‌تر می‌شوند.

 

آن‌ها همچنین دائما احساس استرس و پریشانی خواهند داشت. جهت حل معضلات این‌گونه نوجوانان، گروه روانشناسی و روانپزشکی ویان به برگزاری جلسات متعدد درمان گروهی، گفتار درمانی تک نفره و همچنین تجویز دارو اقدام می‌کند.

 

اختلال وسواس فکری عملی و کمالگرایی

نوجوانان زیادی به وسواس‌های فکری عملی و کمالگرایی مواجه می‌شوند. این‌دست از افراد غالبا از هوش بالایی برخوردار هستند؛ اما به‌دلیل معضلات وسواس فکری، در انجام اقدامات عملی دچار مشکلاتی می‌شوند.

 

کمالگرایان نیز عمدتا اگرچه تخصص‌های تئوری بالایی دارند؛ ولی در ورود به اجتماع و بازار کار، از کمبود اعتمادبه‌نفس رنج می‌برند. در پی مراجعه به یک روانشناس نوجوان خوب در تهران، نوجوانان می‌توانند توانایی‌های هرچه بیشتر خود را کشف کرده و با دنیایی از راهکارهای موثر آشنا شوند.

 

اختلال وسواس فکری عملی و کمالگرایی

 

رجوع به روانشناس نوجوان با بروز اختلال مصرف مواد مخدر

گاها نوجوانان برای برطرف کردن مشکلات مرتبط با استرس‌های شدید، ضربات روحی سنگین، طرد اجتماعی و درگذشت عزیزان خود، به مصرف الکل، قرص‌های روان‌گردان و البته مواد مخدر روی می‌آورند.

 

چنان‌چه این مصرف در درازمدت ادامه یابد، اعتیاد شدید را در نوجوانان به‌وجود می‌آورد. مراجعه به‌موقع به روانشناس نوجوان خوب در تهران، می‌تواند روند مصرف مواد مخدر و انجام اقدامات ناسالم را متوقف سازد.

 

روند مصرف غالبا با رسیدن نوجوان به دوران بلوغ و همراهی با دوستان ناباب، تشدید می‌شود؛ ضمنا قرارگیری در محیط‌های ناسالم، دیگر موردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

گروه روانشناسی و روانپزشکی ویان در پی برخورد با چنین نمونه‌هایی، همواره سعی دارد تا گفتمان مناسبی بین روانپزشک متخصص با نوجوان ترتیب دهد.

 

علاوه‌بر صحبت مناسب و ارائه هشدارهای لازم مبنی بر وخیم‌تر شدن وضعیت، یک روانشناس نوجوان خوب باید راهکارهای ویژه‌ای را در اختیار نوجوان برای ترک تدریجی الکل و مواد مخدر قرار دهد.

 

تأثیر روانشناس نوجوان خوب در تهران برای حل اختلال تجزیه‌ای هویت

اختلال هویت تجزیه‌ای، یک مشکل خطرناک و پیچیده خواهد بود که ممکن است برای نوجوانان پیش بیاید.

 

در این نوع اختلال، نوجوان گاها با اختلال شخصیت چندگانه یا هویت پریشی کامل مواجه شود؛ بنابراین اولین اقدام نوجوان، این خواهد بود که به‌صورت ناخواسته و غیرارادی از واقعیت‌های مهم زندگی و شخصیت خود، فرار کند.

 

در پی بروز این معضل، فرد حتی ممکن است گسست شدیدی را میان خود و خاطرات، محیط پیرامون، هویت واقعی و توانایی‌های خود تجربه کند.

 

چنان‌چه هنگام بروز اختلال هویت تجزیه‌ای، خانواده‌ها به‌موقع به یک روانشناس نوجوان خوب در تهران مراجعه نکنند، اختلال در فرد می‌تواند با قرارگیری نوجوان در موقعیت‌های پرفشار، تشدید شود؛ همچنین رفتارهای روزمره نوجوان نیز بدتر خواهد شد و عملکردهای روزانه نامناسب وی، موج وخیم‌تری پیدا می‌کند.

 

این‌گونه مشکلات روانی در نوجوانان، غالبا با نظر روانشناس نوجوان، به‌صورت گفتار درمانی و با تجویز داروهای مناسب و غیراعتیادآور، قابل حل خواهد بود.

 

تأثیر روانشناس نوجوان خوب در تهران برای حل اختلال تجزیه‌ای هویت

 

گروه روانپزشکی و روانشناسی ویان؛ برترین موسسه درمان اختلالات نوجوانان

گروه روانپزشکی و روانشناسی ویان با در اختیار داشتن برترین و مجرب‌ترین روانشناسان و روانپزشک‌ها، جهت درمان آسیب‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان، اختلالات اعصاب و روان بزرگسالان، خدمات گسترده‌ای را ارائه می‌دهد.

 

اعضای مطب دکتر سامرند سلیمی که گروه روانپزشکی و روانشناسی ویان را تشکیل داده‌اند، همگی از تخصص‌های حرفه‌ای و آکادمیک بهره می‌برند.

 

چنان‌چه علائم مختلف اختلال را در کودکان و نوجوانان خود مشاهده کردید، قطعا به یک روانشناس نوجوان خوب در تهران نیاز خواهید داشت؛ این مجموعه همواره به لطف استخدام کارشناسان متعدد و حرفه‌ای، همزمان به درمان‌های مرتبط با گفتار درمانی و تجویز دارو اقدام می‌کند.

 

به‌منظور دریافت مشاوره‌های تخصصی، می‌توانید با واحد مشاوره گروه تخصصی و فوق تخصصی ویان تماس حاصل کنید.

 

شماره‌های تماس: 02191007393 – 09022326080.