وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

علائم اصلی شروع یائسگی چگونه است

علائم اصلی شروع یائسگی چگونه است

علائم اصلی شروع یائسگی چگونه است

 

دوره یائسگی یک بخش طبیعی و نرمال از پیری است ، وقتی وارد دهه 40 سالگی خود می شوید، بدن احتمالاً استروژن کمتری تولید خواهد کرد تا زمانی که دیگر پریود نخواهید شد. ایران ناز زمانی که قاعدگی متوقف شود، شما یائسه شدید.علائم یائسگی بسیار شایع هستند.یائسگی، که بدون مداخله پزشکی اتفاق می افتد، در سه مرحله رخ می دهد:

 

قبل یائسگی
یائسگی
یائسه بودن

 

بسیاری از مردم یائسگی را با قبل یائسگی اشتباه می گیرند.این مرحله زمانی است که یک زن شروع به گذر از یائسگی می کند. برخی از نشانه های معمول فاز قبل یائسگی، عبارتند از:

_گرگرفتگی

_عرق شبانه

_خشکی واژینال

در دوران قبل یائسگی، بدن شروع به کم کردن استروژن می کند.این کار تا یک یا دو سال ادامه پیدا می کند تا زمانی که سطح هورمون شما به سرعت کاهش یابد.قبل یائسگی می تواند تا 10 سال پیش از یائسگی آغاز شود.

 

این اتفاق اغلب در دهه 40 سالگی شما آغاز می شود، اما برخی از زنان در دهه 30 سالگی وارد قبل یائسگی می شوند.پزشکان مشخص می کنند که وقتی برای 12 ماه متوالی پریود نشدید، وارد یائسگی می شوید.

 

پس از آن، شما وارد مرحله یائسه بودن خواهید شد.اگر طی جراحی تخمدانتان را برداشته اید، “ناگهان یائسگی” را تجربه خواهید کرد.براساس بررسی های اخیر انجام شده تقریباً 3 / 1 از کسانی که تحت تاثیر علائم ناشی از یائسگی مثل خشکی واژینال قرار می گیرند، حتی به دنبال کمک پزشک نمی روند.علائم دیگری نیز وجود دارد من جمله:

 

1. ریزش مو:

تغییرات هورمونی می تواند انواع اثرات غیر منتظره ای را بر روی بدنتان داشته باشد و ریزش مو یکی از آن ها است. متخصصان مو توصیه می کنند که تغییر سبک زندگی برایتان مفید است.

 

2. افزایش وزن:

ممکن است شروع به اضافه کردن وزن در اطراف شکمتان کنید.کلیدش همیشه ورزش کردن است.ده دقیقه یوگا آرام و یا پیاده روی بر روی شن شگفتی می آفریند.

 

3. ناخن های شکننده:

یکی از دلایل ناخن های ضعیف، کمبود آب و یا عدم رطوبت بدن است. آب، کلید مهمی است و برق ناخن خوب همیشه کارساز است.

 

4. اختلالات خواب:

اگر دیدید که برای خوابیدن مشکل دارید، سعی کنید از کافئین قهوه، چای و شکلات پرهیز کنید – علاوه بر این، اینها شما را بیدار نگه می دارند و ممکن است باعث بروز گرگرفتگی ها نیز شود.

 

5. احساس شوک الکتریکی:

این یکی ما را هم متعجب کرد! روش های تمدد اعصاب یا ماساژ خوب می توانند به تسکین این احساسات عجیب کمک کنند.

 

6. آلرژی:

ممکن است آلرژی ها و واکنش های آلرژیک جدیدی را تجربه کنید.

 

7. سوزش زبان:

از پزشک خود بخواهید تا سطح آهن شما را چک کند و چیزی به سادگی یک داروی تونیک آهن می تواند تفاوت زیادی را ایجاد کند.

 

8. کاهش میل جنسی:

این می تواند یکی از دشوارترین علائم برای مدیریت کردن باشد، اغلب به این دلیل که شما نمی توانید بفهمید که چرا این اتفاق می افتد، اما بسیار رایج است و غیرمعمول نیست.

 

9. خشکی واژن:

طبق تحقیقات یک نفر از هر پنج زن می گوید که خشکی واژینال بر اعتماد آن ها تاثیر می گذارد. این می تواند منجر به معذب بودنشان در اتاق خواب شود. روانکاری، یک مرطوب کننده واژینال است که از خشکی واژن و ناراحتی واژینال جلوگیری می کند.

 

10. مشکلات لثه ای:

شما می توانید بیشتر مستعد ابتلا به بیماری لثه پس از یائسگی شوید.اگر این مشکل را دارید، با دندان پزشک خود مشورت کنید.

 

11. نوسانات خلقی:

بهترین مکان برای شروع این است که چه چیزی و چگونه می خورید.به این معنی نیست که باید رژیم غذایی خود را کاهش دهید، بلکه یعنی باید یک روش متعادل تغذیه ای سالم داشته باشید.

 

12. خستگی:

یک چرت خوب ابزار ضروری برای تجدید ذهن و بدن است.اگر برنامه شما اجازه می دهد این کار را انجام دهید، به بسیاری از زنان یک زمان استراحت کوتاه 20 دقیقه ای در طول روز برای کاهش خستگی آنها بدهید که بسیار مفید است.ورزش سبک هم می تواند انرژی شما را افزایش دهد.

 

13. تحریک پذیری:

از کربوهیدرات های تصفیه شده و قندها پرهیز کنید تا سطح قند خونتان ثابت بماند.

 

14. افت میزان حافظه:

نوشتن همه چیز، نوشتن لیست انجام کارها و داشتن یک دفتر خاطرات می تواند به شما کمک کند در مسیر درست خود بمانید، زمانی که حافظه تان درست کار می کند.

 

15. سرگیجه:

سبزیجات سبز با مقدار فراوان مواد مغذی، از جمله بروکلی و مارچوبه می توانند به شما کمک کنند.فقدان ویتامین B9 (اسید فولیک) و ویتامین B12 باعث سرگیجه می شوند.

 

16. باد کردن:

نجویدن آدامس و نخوردن نوشیدنی های کربناته و گازدار: این ها می توانند شکم شما را با هوا پر کنند و از سیگار و الکل هم دوری کنید. یوگا در از بین بردن گاز و آب اضافی که می تواند موجب نفخ و باد کردن شکم شود، عالی است.

 

17. بی اختیاری ادرار:

ممکن است مانند قبل قادر به کنترل مثانه تان نباشید – ورزش های لگنی انجام دهید، یا می توانید با پزشک برای یک درمان مناسب مشورت کنید.

 

18. عرق شبانه:

یک بطری آب کنار تخت خواب خود داشته باشید و سعی کنید از حمام گرم و یا حمام در یک ساعت قبل خواب اجتناب کنید.

 

19. ضربان نامنظم قلب:

کاهش مصرف کافئین می تواند به طور قابل توجهی تپش قلب را کاهش دهد. محدود کردن مصرف داروهای محرک و سیگار نیز می تواند شما را بهبود دهد.

 

20. افسردگی:

رژیم می تواند به تسکین علائم افسردگی در یائسگی کمک کند. مصرف غذاهایی مانند آووکادو به این دلیل باعث کمک می شوند که تولید سروتونین را افزایش می دهد.

 

21. تنش:

تغییرات هورمونی که در طول یائسگی اتفاق می افتند، می توانند باعث اضطراب و تنش شوند.سعی کنید در پارک قدم بزنید یا روغن اسطوخودوس را بسوزانید تا ذهنتان را آرام کنید.

 

22. درد سینه:

درد سینه باید زمانی که دوره های شما متوقف می شوند و بدن میزان هورمون استروژن را تولید نمی کند، بهبود یابد.

 

23. سر درد:

هر روز در حدود سه لیتر آب بنوشید تا از کمبود آب بدن جلوگیری کرده و هورمون های سردرد را کاهش دهید.

 

24. درد مفاصل:

یخچال خود را با سبزیجات پر برگ و لوبیا پر کنید تا دردهایتان را تسکین داده و از ورزش های سنگین هم اجتناب کنید.

 

25. مشکلات دستگاه گوارش:

مشکلات دستگاه گوارش را می توان با چیزهایی مانند نوشیدن آب بیشتر و یا یک رژیم غذایی متعادل و غنی درمان کرد.

 

26. پوکی استخوان:

ورزش مربوط به وزن (تمرین هایی که ماهیچه های شما را بر علیه جاذبه کار می کنند) برای جلوگیری از پوکی استخوان بهتر هستند و باید در هر هفته 3 تا 4 بار انجام شود.

 

27. سفتی اندام ها:

یک رژیم خوب، متعادل، آبدار و خواب کافی معیارهای زندگی ابتدایی هستند که می تواند به این مشکل کمک کند.

 

28. تغییر بوی بدن:

این یک اتفاق کاملاً عادی در طول یائسگی است، بنابراین به طور منظم دوش نگیرید و یک دئودورانت گران نخرید تا به شما کمک کند بو ندهید.

 

29. دشواری در تمرکز:

دلیل اصلی این اتفاق به خاطر کمبود هورمون استروژن است.با این حال، خوابیدن به اندازه کافی یا اختلالات خواب نیز می توانند به مشکلات حافظه و مشکلات مربوط به تمرکزتان کمک کنند.

 

30. گرگرفتگی یائسگی:

اینها یکی از شایع ترین علائم یائسگی هستند. یک پنکه قابل حمل بخرید و خود را در طول روز خنک نگه دارید.

 

31. خارش پوست:

برخی از عادات روزانه ای وجود دارند که می توانند از پوست شما محافظت کنند مانند دوری از خورشید و استفاده از درخت چای، آووکادو و یا روغن بادام برای پاک سازی.

 

32. دوره نامنظم:

دوره های نامنظم یکی از نخستین نشانه های یائسگی می باشند.

 

33. اختلالات پانیک:

شما باید ابتدا مطمئن شوید که رژیم غذاییتان سالم است و همه مواد مغذی ضروری را دارد.همچنین ورزش درست و یک خواب خوب در شب نیز بسیار مهم هستند.

 

34. گرگرفتگی های سرد:

ممکن است سرما و پاهای سرد را تجربه کرده باشید، و بعد، اینکه بدنتان از داغی گر می گیرد و می لرزد.

 

35.مشکلات خواب:

مشکلات خواب مانند بی خوابی می توانند به خاطر عرق شبانه رخ دهد.

 

علایم دیگر قبل یائسگی در زنان شامل موارد زیر هستند:

_حساسیت سینه

_پریودهای سنگین تر یا سبک تر

_بدتر شدن سندرم قبل از قاعدگی (PMS)

_خشکی پوست، چشم ها و یا دهان

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره