وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

قدیمی ترین شرکت حمل و نقل قطاری ایران

قدیمی ترین شرکت حمل و نقل قطاری ایران

قدیمی ترین شرکت حمل و نقل قطاری ایران

 

شرکت خدمات ریلی رجا در عرصه قطار و مسیرهای ریلی کشورمان بسیار مشهور است. این شرکت مدت زیادی است که خرید بلیط ریلی و خدمات قطار را ارائه می‌دهد.

 

در ابتدا، قطارها عمدتاً برای خدمات باربری استفاده می‌شدند، اما با توسعه خدمات مسافرتی، اهمیت قطار به‌عنوان وسیله‌ای برای حمل‌و‌نقل مسافر برجسته شد. در این مقاله با شرکت رجا، قدیمی‌ترین شرکت حمل‌ونقل قطاری ایران آشنا می‌شویم.

 

قدیمی ترین شرکت حمل و نقل قطاری ایران

 

آشنایی با شرکت رجا و تاریخچه آن

وزارت راه‌وترابری در سال 1376 تصمیم گرفت خدمات حمل‌ونقل مسافر را به شرکت رجاریل واگذار کند. در ابتدا این شرکت دولتی بود؛ اما با گذشت زمان سهام آن به بخش خصوصی فروخته شد و درنهایت کلیه حقوق مالکیت به بخش خصوصی واگذار شد.

 

در حال حاضر شرکت رجا بالغ‌بر 1100 نیروی متخصص در زمینه‌های مختلف دارد و به مسافران خدمات ارائه می‌دهد. این شرکت بر آن است تا با بهره‌گیری از امکانات موجود، بهترین خدمات و شرایط را برای مسافران فراهم کند.

 

قدیمی‌ترین شرکت حمل‌ونقل قطاری ایران، با 65 درصد سهم بازار بزرگ‌ترین شرکت قطار کشور است. این شرکت در تلاش است تا ناوگان مسافری خود را بهبود بخشد و سرعت را افزایش دهد و همچنین خدمات باکیفیت بهتری را ارائه دهد.

 

بزرگ‌ترین هدف این شرکت، افزایش رضایت مشتری است.

 

قدیمی‌ترین شرکت حمل‌ونقل قطاری ایران چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

شرکت رجا در سال‌های اخیر به‌منظور ارتقای کیفیت خدمات، قطارهای خود را نوسازی و متنوع کرده است. اولین مسیر ریلی شرکت، مسیر تهران به مشهد بود و به دنبال آن مسیرهای شیراز به تهران و اصفهان به تهران اضافه شد.

 

قطارهای این مسیرها به دلیل ارائه خدمات مجلل به هتل سیار معروف هستند. هر کوپه مجهز به تجهیزات صوتی‌وتصویری، سرویس بهداشتی ایرانی و خارجی و مهمانداران مجرب برای راحتی مسافران است.

 

قطارهای باکیفیت این شرکت، در مقایسه با سفر هوایی گزینه مقرون‌به‌صرفه‌تری را برای سفر و حمل‌ونقل ارائه می‌دهند.

 

معرفی قطارهای رجا

شرکت رجا مجموعه‌ای از واگن‌ها و قطارهای استثنایی را ارائه می‌دهد که اکنون به شما معرفی می‌کنیم. این قطارها توسط سایر شرکت‌های راه‌آهن نیز مورداستفاده قرار می‌گیرند.

 

بیایید قطارهای قدیمی‌ترین شرکت حمل‌ونقل قطاری ایران را در ادامه بررسی کنیم:

 

۱. قطار پلور سبز؛ قطار ممتاز رجا

قطار پلور سبز به دلیل کیفیت و لوکس بودن شهرت دارد. این قطار دارای 10 کوپه چهار نفره، ازجمله یک محفظه اختصاصی برای مهمانان است. هر کوپه مجهز به سیستم تهویه مطبوع، سیستم صوتی‌وتصویری مداربسته برای سرگرمی و سرویس بهداشتی ایرانی و خارجی است.

 

بدنه و پنجره‌های دولایه قطار به‌طور مؤثر سروصدا را کاهش می‌دهد و عایق حرارتی عالی را ارائه می‌دهد. قطار پلور سبز در مسیرهایی مانند شیراز به همدان، تهران به شیراز، تهران به اهواز و تهران به مشهد فعالیت می‌کند.

 

قطار پلور سبز؛ قطار ممتاز رجا

 

۲. قطار 4 تخته لوکس رجا؛ مظهر تجمل

با خرید بلیط قطار لوکس رجا، سفری واقعاً لوکس و باکیفیت را تجربه خواهید کرد. در این قطار دو نوع واگن ارائه می‌شود: کوپه 32 نفره آلمان غربی و 36 نفره آلمان شرقی. هر دو واگن قیمت بلیط یکسانی دارند.

 

این قطار در مسیرهایی مانند قزوین به مشهد، زنجان به مشهد، تهران به مراغه، قم به مشهد و سمنان به مشهد فعالیت می‌کند. همچنین در مسیر بین‌المللی بین ترکیه و سوریه فعالیت می‌کند.

 

۳. قطار سیمرغ؛ جذاب و پاکیزه

قطار سیمرغ تجربه‌ای جذاب و بکر را به مسافران ارائه می‌دهد. هر واگن دارای هشت کوپه با گنجایش چهار نفر است که درمجموع گنجایش 32 مسافر را دارد و یک کوپه نیز برای خدمات پذیرایی در نظر گرفته شده است.

 

این قطار دارای رستورانی با انواع نوشیدنی‌ها و تنقلات است. کوپه‌ها مجهز به انواع امکانات و خدمات برای مسافران است. همچنین هر واگن دارای دو سرویس بهداشتی است. قطار سیمرغ در مسیر تهران به مشهد فعالیت می‌کند.

 

۴. قطار سبز رجا؛ برترین در مسیر تهران به مشهد

قطار سبز رجا به‌عنوان یکی از برترین قطارهای قدیمی‌ترین شرکت حمل‌ونقل قطاری ایران در مسیر تهران به مشهد شهرت دارد. هر واگن دارای هشت کوپه با گنجایش چهار نفر است که درمجموع گنجایش 32 مسافر را دارد.

 

یک کوپه برای خدمات پذیرایی در نظر گرفته شده و هر واگن دارای دو سرویس بهداشتی است. قطار سبز رجا در مسیرهایی مانند تهران به تبریز و تهران به مشهد فعالیت می‌کند.

 

قطار سبز رجا؛ برترین در مسیر تهران به مشهد

 

۵. قطار توس

قطار توس دارای 9 کوپه است که هرکدام 4 نفر را در خود جای می‌دهد و درمجموع هر سالن ظرفیت 36 مسافر را دارد. قابل‌ذکر است که کوپه‌ها دارای پنجره‌های دوجداره بوده و عایق حرارت و صدا هستند.

 

علاوه بر این، هر کوپه مجهز به یک سیستم صوتی‌وتصویری و یک پریز برق 200 ولتی است. قطار توس دارای رستورانی است که با مجموعه‌ای از نوشیدنی‌ها و تنقلات آماده پاسخگویی به نیازهای مسافران است.

 

این سرویس در مسیرهای ریلی تهران به تبریز، تهران به مشهد و تهران به آنکارا در دسترس است.

 

۶. قطار پردیس سالنی؛ قطار سریع رجا

قطار پردیس سالنی به‌عنوان سریع‌ترین قطار در قدیمی‌ترین شرکت حمل‌ونقل قطاری ایران شناخته می‌شود. سرعت این قطار به 160 کیلومتر در ساعت می‌رسد و دارای صندلی‌هایی شبیه به صندلی‌های هواپیما است.

 

قابل‌ذکر است که سیستم صوتی و تصویری درون واگن‌ها چهار کانال خروجی را ارائه می‌دهد که به مسافران این امکان را می‌دهد تا با استفاده از هدفون از برنامه‌های دلخواه خود لذت ببرند.

 

قطار پردیس در مسیرهای تهران به مشهد، تهران به قم، تهران به میانه، تهران به یزد و تهران به زنجان فعالیت می‌کند.

 

۷. قطار خلیج‌فارس

قطار خلیج‌فارس با 11 کوپه که هرکدام 4 مسافر را در خود جای می‌دهد، مجموعاً ظرفیت 44 نفر را دارد. ازجمله امکانات آن‌یک سیستم صوتی‌و‌تصویری و پنجره‌های دولایه هستند.

 

این سرویس قطار در مسیرهای ملایر فعالیت می‌کند و مسافران را بین اراک و مشهد جابجا می‌کند.

 

۸. قطار ریل باس ارم

قطار اتوبوسی ارم یک قطار اتوبوسی با حداکثر سرعت 120 کیلومتر در ساعت است. از ویژگی‌های قابل‌توجه آن می‌توان به کپسول آتش‌نشانی، سیستم سرمایش و گرمایش پیشرفته، سیستم صوتی داخلی برای پخش و بلندگوی هشداردهنده اشاره کرد.

 

این قطار در مسیرهای مختلفی ازجمله مشهد به سرخس، خرمشهر به اهواز، اندیمشک به اهواز، گرگان به پل سفید، تهران به جمکران، تهران به قم، تهران به پیشوا، کارون به سربندر و کارون به بندر ماهشهر خدمات‌رسانی انجام می‌دهد.

 

۹. قطار دلیجان

قطار دلیجان قدیمی‌ترین شرکت حمل‌ونقل قطاری ایران، دارای 11 کوپه با ظرفیت 44 نفر در هر واگن است. قطار دلیجان مجهز به سیستم تهویه مطبوع و پنجره‌های دولایه عایق صوتی و حرارتی است. در مسیرهای ساری به مشهد و تهران به مشهد فعالیت می‌کند.

 

۱۰. قطار درجه‌دو رجا

قطار درجه‌دو رجا با 11 کوپه و گنجایش 6 مسافر در هر واگن، درمجموع 66 نفر را در خود جا می‌دهد. این قطار یک کوپه برای خدمات پذیرایی و دو سرویس بهداشتی در هر واگن دارد و در مسیرهای ساری به مشهد و تهران به مشهد فعالیت می‌کند.

 

۱۱. قطار اتوبوسی؛ یک انتخاب اقتصادی

این قطار دارای 10 واگن است که هر واگن به ترتیب پذیرای 72، 66، 60 و 24 مسافر است. این قطار مجهز به سیستم صوتی‌وتصویری در مسیرهای تهران – میانه و تهران – مشهد فعالیت می‌کند.

 

کلام آخر

شرکت خدمات ریلی رجا، به‌عنوان قدیمی‌ترین شرکت حمل‌ونقل قطاری ایران شناخته می‌شود. این شرکت سال‌هاست که با ارائه قطارهای باکیفیت، لوکس، سریع و اقتصادی در ناوگان ریلی کشور خدمات‌رسانی می‌کند.

 

در این مقاله سعی کردیم این شرکت و انواع قطارهایی که در مسیرهای ریلی کشور و خارج از کشور ارائه می‌دهد را معرفی کنیم.