وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

مزایا و معایب سفر با خودروی شخصی

مزایا و معایب سفر با خودروی شخصی

مزایا و معایب سفر با خودروی شخصی

 

نوروز ۹۸ و تعطیلات آن نزدیک است و برنامه‌ریزی‌ برای سفر یکی از مهم‌ترین گزینه‌های این روزها است که بتوان ایام خوشی را در کنار عزیزان سپری کرد.

 

در هنگام برنامه ریزی برای سفر یکی از مهم‌ترین مواردی که باید به آن توجه کرد مشخص کردن وسیله نقلیه است است. سفر با وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس، قطار و هواپیما یا وسیله نقلیه شخصی؟ مسئله این است.

 

سفر با وسایل نقلیه عمومی شاید از نظر هزینه کمی گران‌تر باشد اما بسیار راحت است و تنها نیاز به رزرو بلیط دارد.

 

یکی از مهم‌ترین اصول سفر با خودروی شخصی اطمینان کامل از وضعیت سلامت خودرو و رعایت نکات ایمنی است اما در کنار مزایای استفاده از خودروی شخصی معایبی هم مانند تمام شدن بنزین، پنچری لاستیک، خرابی باتری و کمبود جا هم وجود دارد.

 

مزایا و معایب سفر با خودروی شخصی

 

وقت خود را هدر ندهید

در کنار تمام مزایای استفاده از وسیله نقلیه شخصی معایبی هم وجود دارد آن‌ها طولانی شدن زمان رسیدن به مقصد است خصوصاً اگر راه مورد نظر ترافیک زیادی داشته باشد و یا اینکه شهر مقصد با مبداء فاصله زمانی زیادی داشته باشد.

 

مثلا بسیاری از افراد قصد دارند تعطیلات و روزهای سفر خود با رزرو یک اتاق در هتل آپارتمان در کیش سپری کنند که در این‌صورت سفر با خودروی شخصی اصلا جایز نیست.

 

رانندگی خسته‌کننده در طول مسیر، انتقال خودرو تا جزیره و ایجاد ترافیک و شلوغی در جزیره از معایب سفر با خودروی شخصی است.

 

وقت سفری شاد و ارزان است

این روزها یکی از مهم‌ترین دلایل انجام سفر تجربه روزهایی شاد در کنار اعضای خانواده و دوستان است که از لحاظ اقتصادی هم با وضعیت اقتصادی افراد هماهنگی داشته باشد.

 

یکی از بهترین راه‌ها برای سفری شاد و ارزان استفاده از خودروهای شخصی است. در این نوع سفر به دلیل استفاده از وسیله شخصی هزینه وسیله رفت‌و‌آمد را کمتر می‌کند و در هر نقطه‌ای که تمایل دارند می‌توانند توقف کنند که قطعاً احساس راحتی و شادی بیشتری خواهند داشت.

 

مثلا افرادی که قرار است با خودروی شخصی به سفر بروند بعد از اجاره آپارتمان در کرمان و انجام معاینات فنی خودرو راهی جاده شده و روزهایی فراموش نشدنی را تجربه کنند.

 

امنیت و سلامت دو فاکتور مهم

سفر برای حفظ سلامت جسم و روان بسیار مفید است اما ممکن است با عدم رعایت نکات ایمنی باعث آسیب‌هایی نیز بشود. در هنگام سفر با وسیله نقلیه شخصی برخی خطرات مسافران را تهدید می‌کند که در نتیجه رانندگی در حالت خواب‌آلودگی و یا عدم اطمینان از سلامت فنی خودرو به وجود می‌آیند و یا اینکه برخی از شهرها که مسیرهای طولانی دارند و یا اینکه افرادی که مسئولیت رانندگی را برعهده دارند با جاده‌های بین شهری آشنایی کمتری دارند که در این‌صورت سفر با وسایل نقلیه عمومی بهترین راه است. به‌عنوان مثال بعد از رزرو هتل آپارتمان سرعین می‌توانند بلیط اتوبوس هم رزرو کنند و یک سفر آرام و به‌یاد ماندنی را تجربه کنند.