وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

نبش قبر پدر علم ژنتیک جهان بخاطر بررسی DNA در سال 2022

نبش قبر پدر علم ژنتیک جهان بخاطر بررسی DNA در سال 2022

نبش قبر پدر علم ژنتیک جهان بخاطر بررسی DNA در سال 2022

بتازگی در پروژه ای جدید و در یک نبش قبر هیجان انگیز جسد پدر علم ژنتیک مورد بررسی قرار گرفت. به گزارش ایران ناز دانشمندان “دانشگاه ماساریک” جمهوری چک قرار است تحقیقاتی در مورد DNA “گرگور مندل” پدر علم ژنتیک و کشیش “آگوستینی” انجام دهند. این پروژه به دلیل ۲۰۰ امین سالروز تولد این دانشمند در سال ۲۰۲۲ میلادی، آغاز شده است.

 

به گزارش ایران ناز به نقل از ای آر، یوهان گرگور مندل کشیشی اتریشی-آلمانی بود که به عنوان پدر دانش ژنتیک شناخته می‌شود. بقایای اسکلت گرگور یوهان مندل در ژوئن سال جاری میلادی و پس از صدور مجوز، از آرامگاه او که با چند نفر دیگر از کشیشان آگوستینی مشترک است، خارج شد.

 

“خوان پرووچو”(Juan Provecho) نماینده آگوستینی‌ها در جمهوری چک در گفتگو با تلویزیون چک گفت که این تصمیم با توجه به نزدیک بودن به ۲۰۰ امین سالروز این دانشمند که سال آینده است، اخذ شده است. ما این درخواست را به مقر خود در رم ارسال کردیم. آن‌ها نیز موافقت کردند. قصد داریم در این مراسم کاری منحصر به فرد و جالب انجام دهیم.

 

از آن زمان تاکنون دانشمندان چندین نمونه دی‌ان‌ای که از استخوان‌های مندل جمع آوری کرده‌اند را تجزیه و تحلیل کرده و سعی دارند کل ژنوم او را نیز پردازش کنند.

 

دکتر “عمر سری”(Omar Šerý) از دانشکده بیوشیمی دانشگاه ماساریک به تلویزیون چک گفت: این کار این امکان را به ما خواهد داد تا دریابیم برای مثال مندل مستعد ابتلا به چه بیماری‌هایی بوده است. امروزه ما می‌توانیم با بررسی چنین بقایای اسکلتی تشخیص دهیم که آیا فرد در معرض خطر ترومبوز  نارسایی لاکتوز یا مستعد ابتلا به بیماری سلیاک و فشار خون بالا بوده است یا خیر.

 

گزارشات حاکی از ان است که بقایای اسکلت مندل در حال حاضر در موسسه فناوری اروپای مرکزی(CEITEC) شهر برنو جمهوری چک قرار دارد و در ماه نوامبر به آرامگاه آنها در گورستان مرکزی شهر بازگردانده خواهد شد.

 

“استر جارور”(Ester Jarour ) سخنگوی موسسه فناوری اروپای مرکزی نه این موضوع را تایید و نه آن را تکذیب کرد اما گفت که اطلاعات بیشتر درباره این موضوع در یک کنفرانس خبری ویژه در ماه نوامبر فاش خواهد شد.

 

هم تالار شهر برنو و هم محافل آگوستینی در حال تدارک جشن‌های بزرگ برای سالروز تولد مندل در ژوئیه سال ۲۰۲۲ هستند.

 

رویدادهای برنامه‌ریزی شده شامل برگزاری یک کنسرت توسط هنرمندان مشهور بین‌المللی، بازسازی گلخانه مندل که در آن تحقیقات ژنتیکی‌اش در مورد گیاهان را انجام می‌داد و برگزاری کنفرانس بین‌المللی ژنتیک مندل است.

 

“پتر هادیک”(Petr Hladík) معاون شهردار برنو به رادیو چک گفت که این شهر و دیگر شرکای مرتبط آن یک مناقصه ۱۰ میلیون کرونی برای ساخت مجسمه‌ یادبود پدر علم ژنتیک در میدان مندل برگزار کرده‌اند. مندل مشهورترین شهروند برنو بوده است. میراث جهانی او منحصر به فرد است. به همین دلیل است که ما معتقدیم چشم جهان در ماه ژوئیه ۲۰۲۲ به برنو خواهد بود.

 

گرگور یوهان مندل در ۲۰ ژوئیه ۱۸۲۲ در یک خانواده آلمانی زبان در قسمت سیلزی امپراتوری اتریش(جمهوری چک امروزی) متولد شد. مندل پس از راهب شدن، بیشتر زندگی خود را در کلیسا سنت توماس آگوستینی در برنو گذراند.

 

او از دو هکتار زمین کلیسا برای انجام آزمایش‌های هیبریداسیون روی گیاهان استفاده کرد و سرانجام کار خود را در سال ۱۸۶۶ منتشر کرد. گرچه آثار مندل در همان ابتدا مورد استقبال قرار نگرفت اما چند دهه بعد دوباره توسط محققان کشف شد و میراث مندل به یکی از پایه‌های اصلی علم ژنتیک تبدیل شد.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره