وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آب این میوه خون ساز و باز کننده رنگ صورت

آب این میوه خون ساز و باز کننده رنگ صورت
آیا می دانید آب چه میوه ای این خاصیت را دارد؟ باعث شفافیت پوست و خون رسانی می شود؟

آب انار شادی بخش و مقوی قلب و معده است
یك متخصص تغذیه گفت: انار خون ساز است و رنگ صورت را شاداب می‌كند. شادی بخش، مفرح و مقوی قلب و معده است.

مرتضی صفوی گفت: از نظر طب قدیم ایران میوه انار سرد، تر و قابض است. آب انار سرد و تر است. پوست انار نیز سرد و خشك و بسیار قابض است.

وی گفت: پوست ریشه درخت انار از بقیه قسمت‌های این درخت قابض‌تر است. همه قسمت‌های درخت انار دارای تان است كه بسیار قابض است. برای مصارف دارویی از گل، برگ، پوست درخت، پوست ریشه و دانه انار استفاده می‌شود.

این متخصص تغذیه افزود: انار شیرین ادرار آور و ملین مزاج است و برای بیماری‌های مجاری ادرار مفید است، ترشح صفرا را زیاد می‌كند و اسهال را برطرف می‌كند.

صفوی گفت: انار خون ساز است و خون را تصفیه می‌كند و برای سالمندان بهترین دارو برای تقویت كلیه است، رنگ صورت را شاداب می‌كند و شادی بخش و مفرح است.

وی افزود: صدا را باز كرده و گرفتگی صدا را برطرف می‌كند، برای افزایش وزن مصرف انار مفید است و آب انار مقوی قلب و معده است.

این متخصص تغذیه اضافه كرد: جوشانده پوست ریشه درخت انار كرم معده و روده را از بین می‌برد، جوشانده پوست درخت انار نیز اثر ضد كرم دارد و برای برطرف كردن گلو درد و زخم گلو از جوشانده پوست انار یا جوشانده برگ‌های انار استفاده شود.

وی گفت: برگ‌های له شده انار اگر روی پوست گذاشته شود، خارش را از بین می‌برد و برای برطرف كردن سوختگی پوست، گل‌های انار را له كرده و با روغن كنجد مخلوط كنید و این پماد را روی قسمت سوختگی بمالند.

این متخصص تغذیه افزود: دم كرده گل انار اسهال مزمن را برطرف می‌كند و دم كرده گل‌های انار به صورت غرغره برای از بین بردن زخم‌های دهان به كار برده می‌شود و دم كرده ریشه درخت انار برای برطرف كردن دندان درد مفید است و می‌توان برای این كار آن را در دهان مضمضه كرد.