وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

دی‌كاپریو، میراث رازداری را افشا می‌كند

دی‌كاپریو، میراث رازداری را افشا می‌كند
به احتمال زیاد دی‌كاپریو چند اپیزود از مجموعه میراث رازداری را كارگردانی خواهد كرد
 لئورنادو دی‌كاپریو، بازیگری كه از سال 1997 و پس از موفقیت درام حادثه‌ای «تایتانیك» به صورت یكی از مطرح‌ترین بازیگران تاریخ سینما درآمد، دوباره به دنیای تلویزیون برمی‌گردد. او كه حرفه بازیگری را به عنوان بازیگر نوجوان با حضور در چند مجموعه تلویزیونی در آغاز دهه 90 شروع كرد، این بار به عنوان تهیه‌كننده ـ و شاید كارگردان ـ با رسانه تلویزیون همكاری می‌كند.
 
جنجالی در تاریخ آمریكا
آنچه دی‌كاپریو را متمایل به همكاری كرده، قصه كتاب «میراث رازداری» است كه با ماجراجویی‌های تاریخی خود توانسته میلیون‌ها دوستدار دنیای كتاب را جذب خود كند. در شرایطی كه شركت فیلمسازی دی‌كاپریو به نام «آپیان وی» با همكاری كمپانی برادران وارنر در تدارك تولید نسخه سینمایی قصه این كتاب است، همزمان با آن یك مجموعه تلویزیونی مستند هم با نگاهی به این قصه تهیه و تولید خواهد شد. كمپانی برادران وارنر كه تهیه‌كننده اصلی این مجموعه است، قصد دارد بجز دی‌كاپریو از همكاری چند هنرمند سرشناس دیگر سینما هم برای تهیه آن كمك بگیرد.
مستند تلویزیونی میراث رازداری در 13 اپیزود تهیه خواهد شد و در هر قسمت به بررسی وضعیت یك چهره تاریخی یا یك موقعیت تاریخی پرسر و صدای دهه 60 و 70 میلادی آمریكا خواهد پرداخت. دی‌كاپریو تا به حال برای تهیه 3 الی 4 قسمت این مجموعه اعلام همكاری كرده است و احتمال زیادی وجود دارد كه شركت آپیان وی او، در تولید اپیزودهای دیگر آن هم همكاری كند. این بازیگر برای كارگردانی این اپیزودها هم اعلام آمادگی كرده است و این در حالی است كه مسوولان كمپانی برادران وارنر در اولین قدم همكاری مشترك تلویزیونی، از دی‌كاپریو خواسته‌اند راوی این اپیزودها هم باشد و متن تاریخی مربوط به این اپیزودها را بخواند.
قصه كتاب میراث رازداری به یكی از جنجالی‌ترین بخش‌های تاریخ معاصر آمریكا می‌پردازد، بخشی كه در كنار پرسروصدا بودن هنوز هم در هاله‌ای از ابهام وجود دارد و گمانه‌زنی‌های مختلف سیاسی پیرامون آن پس از چند دهه كه از آن دوران می‌گذرد، ادامه دارد. این كتاب كه براساس مستندات تاریخی و واقعی توسط لامار والدرون و تام هارتمان نوشته شده، ترور جی‌.اف. كندی را به عنوان مضمون اصلی قصه خود دارد.
 
كمپانی برادران وارنر كه 2 دهه قبل درام سیاسی موفق و افشاگرانه «جی‌اف‌كی» را با بازی كوین كاستنر (و به كارگردانی الیور استون)‌ روی پرده سینماها داشت، قصد دارد با نزدیك شدن پنجاهمین سال ترور جی‌.اف. كندی فیلم و مجموعه تلویزیونی میراث رازداری را آماده نمایش عمومی كند. نسخه سینمایی میراث رازداری با بازی لئوناردو دی‌كاپریو در نقش اصلی سال 2013 (همزمان با پنجاهمین سال ترور كندی)‌ روی پرده سینماها خواهد رفت، اما مجموعه مستند آن، كمی زودتر از نمایش عمومی نسخه سینمایی‌اش خواهد بود.

از ترور كندی تا رسوایی واترگیت
میراث رازداری در كنار قصه ترور كندی درباره یك سری از دیگر مسائل مهم سیاسی و اجتماعی روز جامعه آمریكا در آن ایام هم بحث خواهد كرد. یكی از این مسائل ترور مارتین لوتركینگ، رهبر سیاهپوست و معترض آن ایام و مبارزات حق‌طلبانه‌اش برای كسب آزادی‌های سیاسی و اجتماعی برای اقلیت‌های رنگین‌پوست جامعه آمریكاست. بحران موشكی كوبا و رسوایی واترگیت از دیگر مباحثی هستند كه در كتاب فوق مطرح می‌شوند. نام جی.اف. كندی و مارتین لوتركینگ مترادف با نام كارلو مارچلو رهبر گروه‌های گنگستری آن ایام آمریكاست.

 
مارچلو كه اصلیتی ایتالیایی داشت در آن دوران فرمانروای دنیای جنایتكارانه و مافیای زیرزمینی ایالت لوئیزیانا و بخش مهمی از تگزاس بود. گفته می‌شود او كه با تعدادی از اعضای بانفوذ حكومتی در ارتباط بود عامل اصلی ترور كندی و لوتركینگ است. كتاب میراث رازداری براساس مداركی نوشته شده كه براساس آن، جك ون لانینگهام، مامور و خبرچین اداره پلیس از سوی اف.بی.آی مامور نفوذ در گروه گنگستری مارچلو شد.
 
او كه توانست به صورت چهره مورد اعتماد مارچلو در آید، از زبان خود او اقرار به قتل جان. اف. كندی را گرفت. عملیات مخفی پلیس و اعترافات مارچلو برای چند دهه به صورت مخفی نگه داشته شد تا این كه والدرون و هارتمان كتاب میراث راز‌داری خود را سال 2009 منتشر كردند.
كارلوس مارچلو كه سال 1993 مرد،‌ هنوز دستمایه اصلی یك فیلم سینمایی یا مجموعه تلویزیونی در نیامده است، ولی مجموعه میراث رازداری در اپیزودهای مختلف خود به او هم اهمیتی به اندازه كندی و دیگر شخصیت‌های تاریخی خواهد داد.
 
كتاب 9000 صفحه‌ای میراث رازداری ـ كه مطالعه آن از سوی جورج دی‌كاپریو پدر لئوناردو دی‌كاپریو به وی پیشنهاد شد ـ حاوی یك سری اطلاعات تازه تاریخی درباره دهه شصت میلادی كشور آمریكاست و یك تیم تحقیق تاریخی تلویزیونی، هم‌اكنون مشغول جمع‌آوری مستندات تاریخی از قبیل فیلم خبری، عكس و دست‌نوشته هستند تا 13 اپیزود مجموعه با كمك آنها شكل یك كار كامل تلویزیونی را به خود بگیرد.
 
تهیه‌كنندگان مجموعه برای تولید‌آن هزینه‌ای 15 میلیون دلاری را در نظر گرفته‌‌اند و منتقدان تلویزیونی از هم‌اكنون برای آن پیش‌بینی یك پخش جنجالی و موفق را كرده‌اند و می‌گویند، میراث رازداری هنگام پخش از تلویزیون تبدیل به یكی از پربیننده‌ترین كارهای مستند تاریخ این رسانه خواهد شد. هنوز فیلمسازانی كه باید 13 اپیزود مجموعه را كارگردانی كنند انتخاب نشده‌اند و قرار است بجز دی‌كاپریو، چند بازیگر و چهره سرشناس دیگر سینما نیز به عنوان راوی قسمت‌های مختلف مجموعه با آن همكاری كنند.

پیروزی در قاب تلویزیون
لئوناردو دی‌كاپریو بازیگری را از 16 سالگی با حضور در مجموعه تلویزیونی «بیرونی‌ها» سال 1990 شروع كرد. او در یكی از اپیزودهای این مجموعه در نقش یك بچه مدرسه‌‌ای ظاهر شد كه با یكی از همكلاسی‌های خود دعوا می‌كند و نقش مهمی در آن نداشت. بیلی باب تورنتن و دیوید آركت در كنار 3 نویسنده فیلمنامه مجموعه (كه چهره‌های مطرحی نبودند)‌ نقش‌‌های اصلی بیرونی‌ها را بازی كردند.

 
نكته مهم در ارتباط با این مجموعه این است كه خط اصلی قصه آن از فیلم معروفی به همین نام گرفته شده بود كه فرانسیس فوردكاپولا سال 1983 ساخته بود. بیرونی‌ها در یك فصل 13 اپیزودی تهیه شد. «لسی تازه وارد» دومین مجموعه‌‌ای بود كه دی‌كاپریو سال 1990 بازی كرد و به روی آنتن فرستاد. او در این مجموعه 32 اپیزودی (كه در دو فصل تهیه شد)‌ نیز نقش مهمی نداشت و فقط در 2 اپیزود آن بازی كرد.
مجموعه كمدی درام «والدین» كه پخش از آن سال‌های 1990 و 1991 ادامه داشت،‌ برای دی‌كاپریو نقش مهم‌تری داشت. این بازیگر در تمام 12 اپیزود مجموعه حضور داشت و نقش یكی از كاراكترهای اصلی را به عهده گرفت، اما آنچه در رابطه با این مجموعه باید مد نظر داشت این است كه تمام 8 بازیگر مهم و اصلی آن، نقش‌های یكسانی داشتند و همه‌شان به یك اندازه جلوی دوربین تلویزیون حضور پیدا كردند. دی‌كاپریو با پخش این مجموعه بیشتر از گذشته مورد توجه فیلمسازان قرار گرفت و این در حالی بود كه او در همین ایام در 2 مجموعه تلویزیونی دیگر هم بازی كرده بود.
 
دی‌كاپریو سال‌های 1991 و 1992 در 3 مجموعه دیگر تلویزیونی هم ظاهر شد كه در آنها ایفاگر نقش‌های مهمی بود. پس از پایان بازی در مجموعه كمدی خانوادگی «افزایش رنج‌ها» بود كه از سوی مایكل كاتن جونز دعوت به بازی در فیلم سینمایی «زندگی این بچه» در كنار رابرت دنیرو و الن باركین شد. پخش مجموعه «افزایش رنج‌ها» از سال 1985 شروع شده بود و قصه خانواده‌‌ای پردردسر و پرجنب‌وجوش را تعریف می‌كرد كه پدر و مادر آن خانواده روزنامه‌نگار و تاجر بودند.
دی كاپریو در فصل هفتم و پایانی این مجموعه به جمع بازیگران آن پیوست. او در فاصله سال‌های 1991 و 1992 در 32 اپیزود از كل 165 اپیزود آن ظاهر شد. دی‌كاپریو پس از پایان همكاری با عوامل تولید این مجموعه و حضور در فیلم‌های سینمایی تمام فعالیت هنری‌اش را معطوف به حضور در جلوی دوربین سینما كرد و دیگر همكاری با مجموعه‌ها و كارهای تلویزیونی نداشت.
 
بازگشت دوباره این بازیگر به دنیای تلویزیون در شرایطی است كه دست‌اندركاران رسانه تلویزیون، نگاه دیگر و متفاوتی به او و كارهایش دارند. آنها حضور دوباره دی‌كاپریو در جمع همكاران قدیمی خود را یك پیروزی و موفقیت برای صفحه كوچك تلویزیون ارزیابی می‌كنند.