وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بزرگترین تار عنکبوت‌ دنیا در پاکستان

بزرگترین تار عنکبوت‌ دنیا در پاکستان
سیل پاکستان باعث شد که میلیون‌ها عنکبوت از درخت‌ها بالا بروند و روی درختان تار بتنند. نتیجه این کار،‌ منظره‌ای عجیب و بی‌نظیر از درخت‌های پوشیده با تار است که خوشبختانه جلوی انتشار مالاریا را هم گرفت!

بهنوش خرم‌روز:‌ به خاطر می‌آورید که در تابستان 2010/ 1389، سیل بی‌سابقه‌ای بخش‌های گسترده‌ای از پاکستان را گرفت و زندگی حدود 20 میلیون نفر را مختل کرد؟ خب، ‌این سیل عظیم مانند سایر فجایع طبیعی،‌ آثار مخربی بر زندگی سایر موجودات زنده از جمله تارتنان این کشور نیز داشته است.

بر اساس گزارش وایرد، ‌وقتی بیش از یک‌پنجم کشور پاکستان زیر آب فرو رفت، میلیون‌ها عنکبوت برای فرار از سیلابی که دائم در حال بالا آمدن بود،‌ از درخت‌ها بالا رفتند. زمان زیادی طول کشید تا آب سیلاب پایین آمد و در این مدت، ‌عنکبوت‌ها با تنیدن تار، منظره‌ای شبیه به یک پیله بزرگ به وجود آوردند. چنان که در تصویر می‌بینید، نتیجه، چشم‌اندازی عجیب و غیرعادی است. همه درختان با انبوهی از لایه‌های نازک تار عنکبوت پوشانده شده‌اند.

اما ظاهرا این پدیده غیرعادی، ‌فایده هم داشته است. سازمان تحول جهانی مستقر در انگلستان،‌ در گزارش خود آورده که گسترش پشه‌های مالاریا در زمانی که آب راکد به مدت طولانی در پای درختان مانده بود، ‌در مقایسه با آن‌چه پیش‌بینی می‌شد بسیار کم‌تر بوده است. به نظر می‌رسد عنکبوت‌ها با پوشاندن درخت‌ها با تارهای خود، جلوی گسترش پشه‌های مالاریا و البته ابتلای مردم سیل‌زده به مالاریا را گرفته‌اند.

حالا چندین ماه از سیل پاکستان می‌گذرد. این سازمان برای جوامعی که با بلایای طبیعی آسیب می‌بینند،‌ امکاناتی چون آب آشامیدنی، مراقبت‌های پزشکی و درمانی و البته غذا و سرپناه فراهم می‌آورد. حالا این سازمان برای کاهش وابستگی مردم منطقه به کمک‌ها، بین آن‌ها ابزار کشاورزی و دانه گندم برای کشت توزیع می‌کند.

 
همچنین به افراد مهارت‌های شغلی آموزش داده می‌شود تا بتوانند نیازهای خود را برآورده سازند. با این حال، بازسازی احتمالا چندین سال زمان لازم خواهد داشت.