وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

قتل و خون ریزی به خاطر جای پارك خودرو

قتل و خون ریزی به خاطر جای پارك خودرو
شامگاه 24 مرداد سال 88، پسر جوانی با كلانتری 114 غیاثی تماس گرفت و مدعی شد دقایقی قبل در جریان درگیری، مردی را با چاقو مجروح كرده است.

وقتی مأموران به همراه پسر جوان به بیمارستان سوم شعبان مراجعه كردند، متوجه شدند كه ساعاتی قبل، مرد میانسال به نام علی‌اكبر بر اثر شدت جراحت فوت كرده است.

با توجه به فوت علی‌اكبر، فرامرز به اتهام قتل عمد بازداشت شد و در اولین مرحله تحقیقات مدعی شد كه مقتول را به خاطر اینكه برای مادرش مزاحمت ایجاد كرده، به قتل رسانده است.

وی ادامه داد: بیرون از خانه بودم كه خواهرم با من تماس گرفت و گفت حال مادر خوب نیست. وقتی به خانه آمدم به مادرم گفتم بیرون از خانه برود تا من با اورژانس تماس بگیرم؛ اما وقتی بیرون آمدم متوجه شدم كه مقتول برای مادرم مزاحمت ایجاد كرده كه او را با چاقو زدم و پدرم كه در خیابان بود، او را به بیمارستان رساند.

بعد از اعترافات صریح فرامرز، قرار مجرمیت وی از سوی دادسرای جنایی تهران صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه كیفری استان تهران ارجاع شد كه صبح امروز جلسه محاكمه به ریاست قاضی حسن تردست برگزار شد.

در ابتدای جلسه، شفیعی، نماینده دادستان با اشاره به مدارك موجود در پرونده بزه انتسابی به متهم را محرز دانست و خواستار مجازات وی شد. اولیای‌دم نیز خواسته خود را قصاص متهم عنوان كردند.

در ادامه، متهم در جایگاه قرار گرفت و با بیان اینكه اتهام قتل عمد را قبول دارد، گفت: اظهارات قبلی من دروغ بود و به خاطر ترس از پلیس مجبور شدم بگویم او برای مادرم مزاحمت ایجاد كرده بود، در حالی كه حقیقت چیز دیگری بود.

وی ادامه داد: داخل پارك به همراه دوستم مشروب مصرف كرده بودم كه خواهرم با من تماس گرفت و از من خواست به خانه بروم تا مادرم را به بیمارستان برسانم. بعد از اینكه به خانه رفتم، ابتدا با مادرم دعوا كردم و از او خواستم مقابل خانه برود تا من اورژانس را خبر كنم. وقتی از خانه بیرون آمدم، با مقتول بر سر جای پارك خودرو درگیر شدم كه یك ضربه چاقو به او زدم.

متهم گفت: بعد از اینكه مقتول را زدم، پدرم كه متوجه درگیری شده بود، به سرعت خودش را رساند و با خودروی خود مقتول را به بیمارستان برد. چاقو را داخل جوی آب انداختم و با پلیس تماس گرفتم.

بعد از متهم، مادر وی در جایگاه قرار گرفت و در توضیح حادثه گفت: فرامرز بعد از درگیری با من، از خانه خارج شده بود كه با صدای داد و فریاد او از خانه خارج شدم. متوجه شدم كه با مرد میانسالی درگیر شده و یك مشت از او خورده است. هرچه به مقتول التماس كردم از درگیری منصرف شود و هرچه به او گفتم پسرم شرایط روحی مناسبی ندارد، قبول نكرد و گفت نمی‌خواهم از یك بچه كتك بخورم.

وكیل متهم هم در جایگاه قرار گرفت و گفت: لایحه دفاعیه خود را بر مبنای ادعای موكل مبنی بر ایجاد مزاحمت مقتول برای مادرش تنظیم كرده بودم كه با توجه به تغییر ادعاهایش در جلسه امروز، لایحه را پس می‌گیرم و درخواست دارم كه موكل برای انجام تحقیقات پزشكی بیشتر در خصوص مشكلات روانی به كمیسیون پزشكی معرفی شود. موكل من به خاطر مشكلات و اختلالات روانی، از انجام خدمت سربازی نیز معاف شده است.

در پایان جلسه دادگاه، قاضی تردست خطاب به حاضران گفت: بسیاری از افراد جامعه دچار مشكلات روحی و روانی هستند. متهم این پرونده هم با توجه به نظریه پزشكی قانونی دچار اختلالات روانی بوده است اما این اختلالات در حد جنون و رافع مسئولیت‌های وی نبوده است.

وی ادامه داد: خانواده متهم هم نباید اجازه می‌دادند كه با توجه به مشكلات روحی و روانی، به مصرف مشروبات الكلی روی آورد. خانواده فرامرز در زمینه كنترل وی كوتاهی كردند و باید با توجه به زمینه‌های روانی متهم، مراقبت بیشتری از او می‌كردند.

رئیس شعبه 74 دادگاه كیفری خاطرنشان كرد: زمینه‌های خانوادگی و اجتماعی در این فرد نامناسب بوده و مصرف مشروبات الكلی در پارك و انظار عمومی نشان‌دهنده این موضوع است. خانواده متهم در بروز این اتفاق قطعاً بی‌تقصیر نیستند.

قاضی تردست در پایان جلسه محاكمه و بعد از مشورت با مستشاران دادگاه، متهم را به قصاص محكوم كرد.