وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

پیشگیری از 70 نوع بیماری با حجامت

پیشگیری از 70 نوع بیماری با حجامت
محقق و پژوهشگر طب اسلامی دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: حجامت یک روش پیشگیری و درمانی است که می‌تواند از 70 نوع بیماری جلوگیری کند.

به گزارش مهر، حجت الاسلام مهدی نخاولی در همایش ملی "حجامت" که در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزارشد، گفت: در منابع طب اسلامی و طب سنتی، حجامت به عنوان یکی از ارکان مهم درمان ذکر شده، به طوریکه این عمل برای کودکان و نوجوانان نیز توصیه شده و به افزایش قد و وزن، جهش رشد اطفال، افزایش اشتها و همچنین به شادابی پوست و مو کمک می‌کند.

استاد دانشگاه علوم اسلامی رضوی، خاطر نشان کرد: بیشترین کاربرد حجامت در بعد پیشگیری از بیماری است و به مکانیسم‌های مختلفی از جمله سیستم ایمنی، تنظیم ترکیبات بیوشیمی، هورمونی وغیره کمک می‌کند.

نخاولی تصریح کرد: اطلاعات پیرامون حجامت در جامعه پزشکی محدود است و به طورکلی در دانشکده‌های پزشکی ایران این موضوع تدریس نمی‌شود، فقط در بخشی از دانشگاه‌های آمریکا، انگلیس، آلمان و چین این موضوع به شکل کلاسیک، تدریس می‌شود.

وی درخصوص حجامت از دیدگاه اسلام گفت: حجامت یک امر علمی است که از علم نامحدود خداوند و از طریق اولیای الهی به بندگان منتقل شده و روشی پیشگیرانه و درمانی است.

وی در ادامه به انجام عمل حجامت در اکثر کشورهای اروپایی اشاره کرد و گفت: بزرگترین سایت تحقیق حجامت درکشور امریکا است، ولی در کشور اسلامی ایران این امر هنوز محقق، نشده است.