وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

نكاتی در مورد سلامت ناخن‌ها

نكاتی در مورد سلامت ناخن‌ها
برآمدگی‌هایی كه در سطح ناخن‌ها بروز می‌كنند معمولا نشان دهنده استرس درونی و یا شكنندگی و آسیب پذیر شدن ناخن‌ها نشانه كمبود آهن است. علاوه بر این خود ناخن‌ها نیز ممكن است دچار بیماری شوند.

روزنامه دیلی اكسپرس در مقاله جدیدی گزارش داد، با رعایت چند نكته ساده كه در زیر به آنها اشاره شده می‌توانید ناخن‌هایی سالم و زیبا داشته باشید:

– همیشه ناخن‌های خود را خشك نگه دارید. عفونت‌های قارچی ناخن بسیار شایع هستند و در شرایط نمناك و مرطوب به سادگی رشد می‌كنند. بنابراین همیشه ناخن‌های دست‌ها و پاهای خود را بلافاصله پس از كار كردن با آب خشك كنید.

– از سوی دیگر اگر احساس می‌كنید پوست اطراف ناخن‌هایتان خشك است با یك كرم مربوط كننده مناسب آن را چرب كنید.

– پاهای خود را مرتب بشوئید و آن را تمیز نگه دارید. مخصوصا پس از خارج شدن از استخر شنا یا تماس با آب باران انگشتان پاهایتان را خوب بشویید و تمیز كنید.

– هر روز یك جوراب تمیز بپوشید چون عرق زیاد در پاهایی كه داخل كفش هستند موجب بروز عفونت می‌شود. با پوشیدن جوراب تمیز در هر روز از بروز این عفونت‌ها جلوگیری می‌كنید.

– هنگام كار كردن دستكش بپوشید. جدا از رطوبت آب، گرد و غبار و مواد آلاینده نیز در حین كار كردن به ناخن‌ها آسیب می‌رسانند. عادت كنید كه سر كار دستكش دست كنید. شاید در ابتدا سخت به نظر برسد اما به تدریج به این وضعیت عادت می‌كنید.

– حتما ناخن‌های خود را به طور منظم كوتاه و تمیز كنید تا هم آسیب نبینند و هم آلودگی و گرد و خاك در زیر آن‌ها تجمع نكند. ناخن‌ها را از ته نگیرید چون این كار به ایجاد عفونت كمك می‌كند.

– مبتلایان به دیابت باید دو برابر بیشتر مراقب سلامت ناخن‌هایشان باشند. شكستگی و آسیب ناخن‌های پا برای افراد دیابتی می‌تواند بسیار خطرناك باشد.
 
در این بیماران اعصاب آسیب می‌بینند و احساس درد در پای بیمار كاهش می‌یابد در نتیجه بریدگی‌ها و آسیب‌هایی كه به آنها بی‌توجهی می‌شود می‌توانند موجب عفونت‌های شدید شوند و به زخم پا منجر شود كه در نهایت برای جلوگیری از شیوع عفونت به سایر نقاط بدن پزشكان مجبور به قطع پای بیمار می‌شوند