وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

سارق بدشانس بین نرده‌های حفاظ‌ گیر كرد

سارق جوانی كه در حین فرار در بین نرده‌های حفاظ پنجره‌ای گیر كرده بود پس از دستگیری به 20 فقره سرقت اعتراف كرد.

ساعت 23:30 دقیقه شامگاه چهارشنبه 26 خرداد امسال مأموران كلانتری 135 آزادی در حین گشت‌زنی در شهرك آپادانا ار وقوع یك سرقت با خبر شدند.

مأموران دریافتند فردی بین نرده‌های فلزی پنجره طبقه اول آپارتمانی گیر كرده و تقاضای كمك دارد با كمك مأموران كلانتری و پس از رهایی این مرد مشخص شد وی پس از سرقت از آپارتمان در حال بازگشت بوده كه بین نرده‌ها گیر كرده است.

پس از بازرسی از این متهم به نام محمد 31 ساله مبلغ 109 هزار تومان وجه نقد، چند قطعه طلا، 2 عدد گوشی تلفن همراه، كارت عابربانك، 2 عدد ساعت مچی و ابزار سرقت از وی كشف شد.

محمد پس از انتقال به كلانتری ادعا كرد، به منزل پدربزرگم در شهرك آپادانا رفتم و ساعت 10:30 دقیقه شب، هنگام برگشتن از آنجا، به علت بدهی زیاد و عقب افتادن كرایه خانه‌ام وسوسه شدم تا از یكی از آپارتمان‌ها سرقت كنم.

وی ادامه داد: بنابراین پس از اطمینان از عدم حضور صاحبخانه از بین میله‌های حفاظ پنجره وارد ساختمان شده و هر چیز كوچك و با ارزشی كه دیدم، برداشتم اما وقتی می‌خواستم از همان پنجره خارج شوم بین حفاظ‌ها گیر كرده و توسط مأموران دستگیر شدم.

با توجه به احتمال ارتكاب سرقت‌های بیشتر توسط این متهم، به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه 5 تهران پرونده تشكیل شده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار كاراگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

كارآگاهان در نخستین اقدام و از طریق همكاری با مركز اطلاعات جنائی پلیس آگاهی سابقه كیفری متهم را اخذ كرده و دریافتند محمد دارای 3 فقره سابقه سرقت در سالهای 83 تا 85 بوده كه پس از دستگیری توسط كارآگاهان پایگاه پنجم، ششم و نهم پلیس آگاهی مدت 18 ماه را در زندان به سر برده است.

پس از به دست آمدن سوابق متهم، وی به 8 فقره سرقت از طبقه اول آپارتمان‌های شهرك آپادانا به شیوه فوق اعتراف كرد اما كارآگاهان در ادامه تحقیقات و با بكارگیری از شیوه‌های علمی و تخصصی، ازجمله كشف یك فقره سند ملكی كه از یك واحد آپارتمان در طبقه چهارم سرقت شده بود تاكنون موفق به كشف 20 فقره سرقت دیگر از محمد در شهرك آپادانا شدند.

این سارق دارای مدرك كارشناسی شیمی بوده و به مواد مخدر از نوع شیشه و كراك اعتیاد دارد. وی به شیوه تك رو و شبانه اقدام به سرقت می‌كرد كه به همین علت معمولاً در سرقت‌های خود اموال كم حجم و با ارزش نظیر طلا، وجوه نقد، دوربین، لپ تاپ، گوشی تلفن همراه و… را سرقت می‌كرده است،‌ با سرقت‌های كشف شده از وی ارزش اموال مسروقه بیش از یك میلیارد ریال تخمین زده می‌شود.

همچنین با ادامه تحقیقات 2 نفر خریدار اموال مسروقه نیز شناسائی و دستگیر شدند كه تحقیقات كارآگاهان به منظور شناسائی محل‌های احتمالی دیگری كه توسط این سارق مورد دستبرد قرار گرفته ادامه دارد.



پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز