وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

تآثیر رابطه جنسی در تخمک گذاری

تآثیر رابطه جنسی در تخمک گذاری
در تحقیقاتی که به تازگی توسط گروهی از دانشمندان انجام شده است، پروتئینی در مایع منی مردان شناسایی شده است که مغز زنان را تحت تاثیر قرار داده و موجب تحریک تخمک گذاری می شود. همچنین این مولکول، رشد، نگهداری و بقای سلول های عصبی را تنظیم می نماید. مایع منی توسط غدد جنسی مردانه تولید می شود. این تحقیق نشان داد که غدد جنسی مردان مقادیر فراوانی از نوعی پروتئین را سنتز می کنند که اثر مستقیم بر تخمک گذاری و باروری زنان دارد.

محققان به این نتیجه رسیدند که این پروتئین که پروتئین القا کننده تخمک گذاری (OIF) نامیده شد، در همه گونه های پستانداران وجود دارد.در ادامه مطالعه، آنها پروتئین OIF را با بسیاری از پروتئین های دیگر بدن از جمله فاکتور رشد عصبی (NGF) که به طور طبیعی در سلول های عصبی وجود دارد، مقایسه کردند. نکته جالب این بود که پژوهشگران متوجه شدند که این دو پروتئین کاملا مشابهند و نکته جالب تر این که نقش و اثرات فاکتور رشد عصبی (NGF) در زنان، تاکنون مشخص نشده بود.

اگرچه ممکن است پروتئین OIF یا NGF در جانوران مختلف، وظایف متفاوتی داشته باشد، اما در این تحقیق مشخص شد که این پروتئین در همه پستانداران از جمله لاما (نوعی شتر بدون کوهان در امریکای جنوبی)، گاو، کوالا، خوک، خرگوش، موش و همچنین انسان یافت می شود و نقش مهمی در تولید مثل پستانداران ایفا می کند.

پروتئین OIF یا NGF موجود در مایع منی،  مانند یک پیام هورمونی عمل کرده و از طریق هیپوتالاموس و غده هیپوفیز زنان، ترشح هورمون های ویژه ای را تحریک کرده که به تخمدان پیام می دهند و در نهایت یک یا چند تخمک آزاد می شود.نتایج این مطالعه، افق های تازه ای را برای درمان ناباروری، پیش روی متخصصان قرار داده است.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره