وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

دمپای لا انگشتی و احتمال ابتلا به سرطان پوست

دمپای لا انگشتی و احتمال ابتلا به سرطان پوست
 
این روزها سرطان در شکل های بسیار عجیب ظاهر می شود.
استفاده از دمپایی لاانگشتی در هوای گرم به نظر خیلی مناسب است. اما باید بدانید دمپایی لاانگشتی و صندل احتمال ابتلا به سرطان را در پاها افزایش می دهد. از آنجایی که کفشهای روباز و صندل ها باعث می شوند که پوست پا در معرض نور شدید خورشید قرار گیرند احتمال بوجود آمدن تومور در پاها نیز افزایش می یابد. نور خورشید دلیل ابتلا به سرطان پوست یا ملانوماهاست.

به گفته پزشکان سرطانی که در پاها ظاهر می شود، ملانوماهای انتهای پا نام دارد. و معمولا قسمت کف پایین انگشتان پا و یا زیر ناخن های پا را مبتلا می کند. محققان نشان می دهند که تنها نیمی از بیمارانی که مبتلا به ملانوماهای انتهای پا هستند زنده می مانند.

آنتونی کونتوس رئیس کلینیک بیمارستان سنت جان و سنت الیزابت می گوید بیماران اغلب سرطان پوستی روی پاها را به نشانه های ضرب دیدگی یا زخم اشتباه می گیرند. به گفته وی با افزایش محبوبیت صندل ها و دمپای لا انگشتی، پاها در معرض نور شدید خورشید قرار می گیرند. پاها در بیشتر سال در کفش ها پوشیده شده اند و سپس در فصلی از سال که هوا بسیار گرم است با پوشیدن صندل یا کفش روباز در معرض نور خورشید قرار می گیرند و این به آن معناست که پاها به آفتاب سوختگی حساس می شوند.

روزنامه انگلیسی " اخبار روزانه " از یک پزشک جراح نقل کرد: مردم به طور کلی ممکن است قسمتهای مختلف بدن خود را که مشکوک به تومور است چک کنند درصورتیکه بعید است احتمال وجود تومور در پاها را بدهند.

پزشکان می گویند: خانم هایی که علاقه به پوشیدن صندل و کفش های روباز دارند باید از کرم های ضد آفتاب برای محافظت از پوست پا بویژه در کف پا استفاده کنند. اگرچه همه نوع سرطان های پوستی در حال افزایش است وخانم ها بیشتر در معرض ابتلا به آن هستند. زیرا هرکدام از کرم ها یا لوسیون هایی که برای پوشاندن پا در مقابل نور خورشید استفاده می شود بوسیله صندل ها پاک می شوند و از بین می روند.



پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز